Äidit kertokaa. Muuttuuko rakkaus lasta kohtaan?
Minulla on parikuinen vauva ja olen aivan mielettömän onnellinen joka hetki. En ole koskaan ollut näin onnellinen. Rakastan vauvaani aivan käsittämättömän paljon ja joka aamu ajattelen että ihana herätä taas uuteen päivään ihanan vauvan kanssa. Elämä on täydellistä ja rakkaus aivan huumaavan ihanaa.
Miten tämä rakkaus muuttuu ajan myötä vai olenko näin euforinen ikuisesti? Onko tämä samanlainen juttu kuin tavatessaan uuden rakkauden ihminen on aluksi rakkauden huumassa?
Kommentit (10)
mutta kyllä rakkaus lapseen on jotain ihan ainutlaatuista.
niin ei se rakkaus vähene tai edes muutukaan, mutta ehkä se euforia jää vähemmälle. Nauti siitä että osaat nauttia pienestäsi, ONNEA!!!
Enää ei asiaa edes uskalla aktiivisesti ajatella kun ei sitä pää ja sydän kestä!
Poikani on 16v ja tähän väliin on mahtunut monen tasoista rakkautta.
Mutta tässä nyt jouda enempää selvittää kun House alkaa justiinsa.
Toki sitä ei koko aikaa leiju, ja toisenlaisiakin tunteita on välillä, mutta perusrakkaus vaan lisääntyy.
t: 4-vuotiaan tytön äiti
Mulla on reilu 2-vuotias tyttö. Ihmettelen jatkuvasti, miten voikaan olla noin lapsen lumoissa. Rakkaus on niin mieletöntä ja lapsi maailman ihanin. Meillä oli ensimmäiset kuukaudet vähän vaikeampia, tällainen tunne tuli esille oikeastaan vasta kun imetysvaikeudet loppuivat, ehkä puolen vuoden jälkeen...
Lapsen kasvaessa kamalinta on ollut huomata, että rakkaus lapseen on niin voimakasta, että se myös syö ja satuttaa. Kun lasta sattuu, kun hänet on vaarassa menettä, se on jotakin mitä ei voi sanoin kuvailla.
vuodesta toiseen, ovat juuri niitä niko-petterin vanhempia, laulavat nikoa nallelautaselta syöttäessään laulavat pupulauluja vuodesta toiseen. SIIS lapsetkin ovat ihmisiä eli myös ärsyttäviä. Se kuuluu elämään
Lapsen persoona tulee esille ja alkaa antaa itse suukkoja ja haleja... ihan pakahduttavan mieletöntä rakkautta ilmassa. Ja rakkauden saaminen omalta lapselta on maailman paras tunne. Rakastin lapsiani kun he olivat vauvoja, mutta voin rehellisesti sanoa sen vain kasvaneen. Uhmat, riidat ym. kuuluvat pakettiin ja rakkautta ei mikään tule sammuttamaan.
Kyllä rakkaus lapseen pakahduttaa ajoittain, mutta ei joka hetki. Varsinkin uhmaikäisen kanssa tai kun itsellä kovin rankkaa, voi se suurin rakkauden tunne arjessa välillä unohtua. Rakkaus kuitenkin pysyy aina ja aina ja valtavan suuri tarve huolehtia lapsesta, vaikka olisi jo koululainen. Noista murrosikäisistä ei vielä ole kokemusta...