Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biologisen isän suku ja perättömät jutut

Vierailija
11.10.2023 |

Nämä ihmiset ei ole ikinä varsinaisesti kuuluneet elämääni ja en ole ollut heidän kanssaan tekemisissä kuin vain yksittäisiä kertoja. Biologinen isäni kuoli kun olin lapsi enkä muista häntä. En ole koskaan ollut kiinnostunut olemaan tekemisissä bioisän suvunkaan kanssa koska he eivät ole minulle millään tavalla läheisiä. Lisäksi minulla on oma isäni ja hänen sukunsa.

Biologisen isän sukulaiset ei ilmeisesti kuitenkaan ole samaa mieltä, koska he ovat levittäneet perättömiä asioita minusta ja perheestäni. He ovat mm. väittäneet että heitä on estetty tapaamasta minua vaikka syy on ollut se että minä en ole halunnut. He ovat myös väittäneet että minua olisi kielletty puhumasta puhelimessa heidän kanssaan ja että heille olisi muka tehty oharit eikä avattu ovea kun he olivat tulossa tapaamaan minua. Näitä asioita ei siis ole tapahtunut, joten ilmeisesti ainoa tarkoitus on mollata vanhempiani.

Mikä auttaisi näihin ihmisiin?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap on tavannut biologisen isän sukulaisia lapsuudessaan, mutta koska tapaamiset ja yhteydenpito on näiden tiettyjen sukulaisten kanssa ollut huonoja kokemuksia niin ap ei ole itse halunnut pitää yhteyttä näihin kyseisiin sukulaisiin. Sen sijaan hän on jatkanut niiden biologisen isän sukulaisten tapaamista joiden kanssa tapaamiset ja yhteydenpito on sujuneet ongelmitta. Ei siis taida olla kyse siitä että ap:n vanhemmat olisi kieltäneet yhteydenpitoa biologisen isän sukulaisiin.

Mitä ap:n kokemaan häirintään tulee, niin kenenkään ei tarvitse sietää häirintää tai asioita mitkä täyttävät rikoksenkin tunnusmerkit.

Vierailija
82/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan ole tekemisissä ja lähdet pois jos alkavat sikailla lähipiiristäsi pskajuttuja! Tollaset harvoin muuttuu ja mitä sillä koittavat saavuttaa, että kertovat noita. Sekoittaa sun pään ja  hyvän elämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä niin minun pitäisi ymmärtää tätä toista puolta kohtaan? Sitä että perseilevät?

Totta kai on heille ikävää että ovat menettäneet poikansa ja veljensä. Mutta pakko sanoa että itsepä ovat suhteensa poikaansa ja veljeensä aikoinaan rakentaneet. Omiin ongelmiinsa, päihteet jne. vaikutti taas biologisen isän oma käytös.

Minä en ole mikään biologisen isän korvike tai jatke, minkä pitäisi korvata biologisen isän elämä ja kuolema heille.

Justiinsa. Pikku defenssit päällä.

Ai kun en koe olevani biologisen isän jatke enkä mitään velkaa tämän sukulaisille?

Ei vaan kun uskot vain omaa (ja vanhempiesi sinulle syöttämää) totuutta, etkä ole vuosiin antanut näille ihmisille mahdol

Miten ihmeessä voit alkaa väittää AP:n vanhempien toimineen väärin, vaikka tästä ei ole mitään näyttöä? AP on tavannut näitä sukulaisia ja he ovat käyttäytyneet ikävästi. AP on adoptoitu jo hyvin pienenä.

Bioisän äidille on tietenkin ollut poikansa kuolema trauma ja aika ajoin halunnut hakea yhteyttä lapsenlapseen, mutta ei ole osannut, mikä varmasti lisännyt traumoja.

AP:lla tai AP:n vanhemmilla ei ole velvollisuutta alkaa hoitamaan mitään kaukaisia sukulaissuhteita ulkomailla, vaikka kuinka isän äiti olisi suruissaan vielä 30 vuoden jälkeen.

Onko isän äiti jo iäkäs? Voi olla jotain dementiaa, jos sekavia kirjoittelee someen. 

Vierailija
84/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nyt jo aikuinen ihminen, miksi mietit mikä auttaisi heitä ymmärtämään tilanteen jos et nykyään halua olla tekemisissä heidän kanssaan. Älä ole yhteydessä. Jos joku yhteinen tuttu tiedustelee että miksi vanhempasi ovat aikoinaan estäneet sinua olemasta yhteydessä niin totea neutraalisti että sinä et ole itse halunnut olla yhteydessä etkä halua olla vieläkään, että jos haluaisit olla heidän kanssaan tekemisissä niin olisit. Jos sinun ystäväsi useasti utelee niin sano että etkö ymmärrä puhetta kun kerran sanoin niin pitäisi olla sillä selvä. Turha miettiä vieraita ihmisiä mitä he puhuvat, tuo jo kertoo myös paljon jos edelleen jatkavat veisata virttä että sinua on estetty olemasta yhteydessä.

Vierailija
85/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitos tästä aloituksesta. Olen sinun ikäisesi ja 5-vuotiaan lapsen äiti. Minun lapseni isä jättää myös oikeudessa vahvistetut tapaamiset välistä 80 prosenttisesti, laiminlyö elatusmaksuja ja vaikeuttaa lapsen asioiden hoitoa asuessaan ulkomailla. Sen kerran kun lapsi tapaa isäänsä, hän tulee erittäin etäisenä ja mietteliäänä takaisin luokseni. Hän on nyt muutaman kerran kysynyt minulta ”miksi äiti ei anna minun tavata isiä” tai ”miksi äiti ei vastaa kun isi soittaa minulle”, vaikka meidän tapauksessa nimenomaisesti isä laiminlyö tapaamiset eikä edes soita kuin kerran kahdessa kuukaudessa tms. Niissä harvoissa puheluissa isä saattaa sanoa lapselle ”jos äiti vain antaisi nähdä lomalla” (NO ANTAAHAN SE, HAINHAN SIIHEN OIKEUDEN PÄÄTÖKSENKIN  MUTTA ISÄ TEKEE OHARIT) tms. Myös isän ja hänen vanhempiensa minulle lähettämissä kirjeissä minua syyllistetään vieraannuttamisesta, mikä johti osaltaan siihen, että koin ”pakokse

Tuo on hyvin samankaltainen tilanne kuin missä olin itse lapsuudessani. Sillä erotuksella että isän vanhemmat tiesi kyllä hyvin tilanteen ja olivat itseasiassa paremmissa väleissä äitini kuin isäni kanssa. Mutta isän muu suku harrastikin sitten tätä syyllistämistä. Oli muuten traumatisoivaa kuunnella sitä "etkö tykkää isästäsi, miksi et vietä aikaa sen kanssa?" itkua puolitutuilta, koin että olin vaan niin huono lapsi että minun kanssani ei haluttu viettää aikaa.

Erityisen "hankala" ja "aivopesty" olin silloin kun lähemmäs kolmekymppisenä asiani alkoivatkin kiinnostaa, mutta vanhempi-lapsi-suhteen rakentaminen oli tuolloin ihan liian myöhäistä.

Vierailija
86/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä niin minun pitäisi ymmärtää tätä toista puolta kohtaan? Sitä että perseilevät?

Totta kai on heille ikävää että ovat menettäneet poikansa ja veljensä. Mutta pakko sanoa että itsepä ovat suhteensa poikaansa ja veljeensä aikoinaan rakentaneet. Omiin ongelmiinsa, päihteet jne. vaikutti taas biologisen isän oma käytös.

Minä en ole mikään biologisen isän korvike tai jatke, minkä pitäisi korvata biologisen isän elämä ja kuolema heille.

Aika katkeraa tekstiä. Kuulostaa, että sulla on paljon asioita hampaankolossa myös biologista isääsi kohtaan. 

Jos olisit ok menneisyytesi kansaa, kykenisit tuntemaan enemmän myötätuntoa biologisen isäsi sukua kohtaan (olivatpa millaisia juoppoja vain). 

Vierailija
87/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä ihmiset asuu toisaalla ja saat viestillä tietää noita juttuja, anna olla ja jatkaa elämääsi. Kysyjille ja viestittelijöille voit vastata että ei kannata uskoa kaikkea mitä kuulee.

Vierailija
88/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Aika katkeraa tekstiä. Kuulostaa, että sulla on paljon asioita hampaankolossa myös biologista isääsi kohtaan. 

Jos olisit ok menneisyytesi kansaa, kykenisit tuntemaan enemmän myötätuntoa biologisen isäsi sukua kohtaan (olivatpa millaisia juoppoja vain). 

Miksi ihmeessä minun tai kenenkään pitäisi tuntea myötätuntoa huonosti käyttäytyviä ihmisiä kohtaan?

Kuten jo aiemmin sanoin, ikävää heille että ovat menettäneet poikansa. Mutta he ovat aikoinaan tehneet omat valintansa ihan itse. He eivät myöskään ole koskaan tuntuneet ymmärtävän, ettemme minä ja biologisen isän toinen lapsi ole poikansa jatkeita vaan ihan omia itsejämme.

Vierailija
89/90 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Justiinsa. Pikku defenssit päällä.

Ai kun en koe olevani biologisen isän jatke enkä mitään velkaa tämän sukulaisille?

Ei vaan kun uskot vain omaa (ja vanhempiesi sinulle syöttämää) totuutta, et

Itseasiassa en edes tiedä tai muista ikäänsä ihan tarkkaan, mutta pakko olla iäkäs, koska biologinen isäkin olisi jo kuusikymppinen.

Vierailija
90/90 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niistä rikosilmoitus ja ilmoitus ylläpidolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi