Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biologisen isän suku ja perättömät jutut

Vierailija
11.10.2023 |

Nämä ihmiset ei ole ikinä varsinaisesti kuuluneet elämääni ja en ole ollut heidän kanssaan tekemisissä kuin vain yksittäisiä kertoja. Biologinen isäni kuoli kun olin lapsi enkä muista häntä. En ole koskaan ollut kiinnostunut olemaan tekemisissä bioisän suvunkaan kanssa koska he eivät ole minulle millään tavalla läheisiä. Lisäksi minulla on oma isäni ja hänen sukunsa.

Biologisen isän sukulaiset ei ilmeisesti kuitenkaan ole samaa mieltä, koska he ovat levittäneet perättömiä asioita minusta ja perheestäni. He ovat mm. väittäneet että heitä on estetty tapaamasta minua vaikka syy on ollut se että minä en ole halunnut. He ovat myös väittäneet että minua olisi kielletty puhumasta puhelimessa heidän kanssaan ja että heille olisi muka tehty oharit eikä avattu ovea kun he olivat tulossa tapaamaan minua. Näitä asioita ei siis ole tapahtunut, joten ilmeisesti ainoa tarkoitus on mollata vanhempiani.

Mikä auttaisi näihin ihmisiin?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää kuvakaappaukset netistä jos jotain julkaistu somessa ja tee rikosilmoitus. Tärkeää on että kantajana olet sinä.

Vierailija
62/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi yrität niin kovasti kiistää tapahtumat vähättelemällä kokemuksiani ja panna asiat vanhempieni syyksi?

Kuten kerroin jo aiemmin, olen ollut yhteydessä biologisen isän veljeen ja tämän perheeseen sekä biologisen isän toiseen lapseen. Heidän kanssaan yhteydenpito on sujunut, toisin kuin biologisen isän muiden sukulaisten. Heillä on itsellään myös samanlaisia kokemuksia näiden biologisen isän muiden sukulaisten taholta kuin minulla.

Totta kai näiden biologisen isän sukulaisten kannalta on harmi että ovat menettäneet pojan ja tämän biologisen lapsen. Tai itse asiassa kaksi poikaa ja näiden biologiset lapset. Mutta edelleen, he ovat ihan itse ja omalla käytöksellään aiheuttaneet tilanteen. Me emme voi sille mitään miten he on käyttäytyneet.

Voi että sinua. Todistat kommentti toisensa jälkeen, ettet lue mitä sinulle kirjoitetaan. Lue aja

Voi että tuota sinun kommentointiasi. Olet ilmeisesti jostain saanut mieleesi että perheeni olisi tehnyt jotain väärin. Mitä perheeni on mielestäsi tehnyt väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvakaappaukset ja rikosilmoitus. Rajattomiin ihmisiin ei muu toimi.

Vierailija
64/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi yrität niin kovasti kiistää tapahtumat vähättelemällä kokemuksiani ja panna asiat vanhempieni syyksi?

Kuten kerroin jo aiemmin, olen ollut yhteydessä biologisen isän veljeen ja tämän perheeseen sekä biologisen isän toiseen lapseen. Heidän kanssaan yhteydenpito on sujunut, toisin kuin biologisen isän muiden sukulaisten. Heillä on itsellään myös samanlaisia kokemuksia näiden biologisen isän muiden sukulaisten taholta kuin minulla.

Totta kai näiden biologisen isän sukulaisten kannalta on harmi että ovat menettäneet pojan ja tämän biologisen lapsen. Tai itse asiassa kaksi poikaa ja näiden biologiset lapset. Mutta edelleen, he ovat ihan itse ja omalla käytöksellään aiheuttaneet tilanteen. Me emme voi sille mitään miten he on käyttäytyneet.

Voi että sinua. Todistat kommentti toisensa jälkeen, ettet lue mitä sinulle kirjoitetaan. Lue aja

Käsittääkseni kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta pitää yhteyttä toiseen ihmiseen. Täten ei myöskään ole olemassa mitään kriteerejä sille milloin voi olla pitämättä yhteyttä ja milloin ei.

Vierailija
65/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Varmasti heidän sanomisensa on loukannut sinua ja perhettäsi ja myös teidän sanomiset ovat loukanneet heitä."

Aika hurja väite muuten. Mihin perustat käsityksen siitä että ap:n perheen sanomiset olisi loukanneet heitä?

Vierailija
66/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä aloituksesta. Olen sinun ikäisesi ja 5-vuotiaan lapsen äiti. Minun lapseni isä jättää myös oikeudessa vahvistetut tapaamiset välistä 80 prosenttisesti, laiminlyö elatusmaksuja ja vaikeuttaa lapsen asioiden hoitoa asuessaan ulkomailla. Sen kerran kun lapsi tapaa isäänsä, hän tulee erittäin etäisenä ja mietteliäänä takaisin luokseni. Hän on nyt muutaman kerran kysynyt minulta ”miksi äiti ei anna minun tavata isiä” tai ”miksi äiti ei vastaa kun isi soittaa minulle”, vaikka meidän tapauksessa nimenomaisesti isä laiminlyö tapaamiset eikä edes soita kuin kerran kahdessa kuukaudessa tms. Niissä harvoissa puheluissa isä saattaa sanoa lapselle ”jos äiti vain antaisi nähdä lomalla” (NO ANTAAHAN SE, HAINHAN SIIHEN OIKEUDEN PÄÄTÖKSENKIN  MUTTA ISÄ TEKEE OHARIT) tms. Myös isän ja hänen vanhempiensa minulle lähettämissä kirjeissä minua syyllistetään vieraannuttamisesta, mikä johti osaltaan siihen, että koin ”pakokseni” haastaa isä oikeuteen tapaamisten sopimiseksi, jotta minua ei enää syyllistetä vieraannuttamisesta ja voin todistaa kaikille epäilijöille, että isä laiminlyö lapsen tapaamisetkin. Lapseni isä, joka jätti minut suunnitellun raskauden aikana ja joka on ”pakotetusti” nähnyt lastamme alle 20 kertaa, kokee oikeudekseen lapsellemme mustamaalata minua, mikä on järkyttävää pienen ja nuoren mielen manipulointia.

Toivotan paljon tsemppiä sukulaistesi ja epäilijöiden varalle, yhteiskunta ja kanssaeläjät ei vielä tunnista persoonallisuushäiriöitä kovinkaan hyvin. Pääasia, että itse tiedät, miten asiat ovat.

Vierailija
67/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompaa syyttää muita siitä että on itse pilannut välit omaan poikaansa ja että on itse toopeillut välit myös tämän lapsiin.

Vierailija
68/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani oli aikalailla sama tilanne biologisen isänsä suvun kanssa. Osa heistä oli ihan okei ja heitä pikkusisko tapasikin. Onneksi luonto hoiti asian. Iäkäs mummeli kuoli jo vuosia sitten ja täti on nykyään joku seitsemän- tai kahdeksankymppinen. Ei ole vuosiin kuulunut mitään.

Vierailija
69/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin sitä mieltä, että jätä jutut omaan arvoonsa, ja jos tuttavasi tätä ihmettelevät, niin sano että ne jauhaa p...kaa. Selosta miten tilanne oli lapsena ollessasi. 

Siinä se. Jokaisella on asiasta oma totuutensa, toisilla se oikea ja toisilla se vähemmän oikea tai ihan väärä. 

Vierailija
70/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiitos tästä aloituksesta. Olen sinun ikäisesi ja 5-vuotiaan lapsen äiti. Minun lapseni isä jättää myös oikeudessa vahvistetut tapaamiset välistä 80 prosenttisesti, laiminlyö elatusmaksuja ja vaikeuttaa lapsen asioiden hoitoa asuessaan ulkomailla. Sen kerran kun lapsi tapaa isäänsä, hän tulee erittäin etäisenä ja mietteliäänä takaisin luokseni. Hän on nyt muutaman kerran kysynyt minulta ”miksi äiti ei anna minun tavata isiä” tai ”miksi äiti ei vastaa kun isi soittaa minulle”, vaikka meidän tapauksessa nimenomaisesti isä laiminlyö tapaamiset eikä edes soita kuin kerran kahdessa kuukaudessa tms. Niissä harvoissa puheluissa isä saattaa sanoa lapselle ”jos äiti vain antaisi nähdä lomalla” (NO ANTAAHAN SE, HAINHAN SIIHEN OIKEUDEN PÄÄTÖKSENKIN  MUTTA ISÄ TEKEE OHARIT) tms. Myös isän ja hänen vanhempiensa minulle lähettämissä kirjeissä minua syyllistetään vieraannuttamisesta, mikä johti osaltaan siihen, että koin ”pakokse

Ikävää kuulla että asiat on menneet noin. Kuulostaa valitettavasti aika tyypilliseltä kuviolta, että lähivanhemmat yrittää kaikkensa ja muut vaan arvostelee, vaikkeivät asiasta mitään tiedä.

Vierailija
71/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitusta kehiin. Vaikka miten olisi ikävä poikaa ja haluaisi osaksi pojan lapsen elämää ei se oikeuta ketään häiritsemään muiden elämää ja tekemään asioita mitkä on vastoin lakia.

Vierailija
72/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin loukkaantunut minäkin jos lapsenlapseni tai veljen lapsi olisi adoptoitu minulta mitään kysymättä. Rienaamista mitätöidä lapsen oikeaa sukua.

Vierailija
73/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he eivät tunne sinua, he eivät puhu sinusta, vaan kuvitteellisesta henkilöstä, jonka he luulevat olevan sinä.

Vierailija
74/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olisin loukkaantunut minäkin jos lapsenlapseni tai veljen lapsi olisi adoptoitu minulta mitään kysymättä. Rienaamista mitätöidä lapsen oikeaa sukua.

Perheensisäinen adoptio ei kuulu ulkopuolisille eikä siihen tarvita heidän lupaansa.

Vierailija
75/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä ja uhkaa rikosilmoituksella. Ei sinun tarvi olla missään tekemisissä heidän kanssa ellet halua. Heillä ei ole silti mitään oikeutta levittää julkisesti valheita sinusta ja perheestäsi.

Vierailija
76/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kysyt, että mikä vaikuttaa tämmöisiin ihmisiin. He ovat menettäneet pojan ja sitä myötä myös pojan tyttären. Haluatko kenties tehdä rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta vai miten vielä haluat heidän kärsivän?

Ihmiset usein katkeroituvat ja yrittävät etsiä syyllistä, kun jotain tarpeeksi pahaa ja omalle mielelle käsittämätöntä tapahtuu. Tässä kertomassasi tapauksessa näiden biologisen isän sukulaisten mahdollisesti pahimmat pelot ovat käyneet toteen. Silloin voi olla hankala käyttäytyä fiksusti ja johdonmukaisesti. Se, että lapsi vielä kutsuu ex miniän uutta miesystävää isäksi voi todella olla musertavaa kuultavaa oman pojan kuoleman jälkeen.

Haluan että nämä biologisen isän sukulaiset lopettaa perättömien asioiden levittämisen ja valehtelun.

Ei heiltä ole mitään viety, eikä bi

Mitä tarvitsisi ymmärtää? Ei törkeää käytöstä tarvi ymmärtää. Sitähän tuo sukulaisilta on. Eikä sietää. Ap ei ole tehnyt biologisen isänsä valintoja eikä ole vastuussa niistä.

Vierailija
77/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa niistä vieraannuttamisvalittajia on niitä ketkä on itse vieraannuttaneet itsensä lapsesta olemalla poissa lapsen elämästä. Ei lasta voi laittaa mihinkään hyllylle kuukausiksi tai vuosiksi silloin kun ei huvitakaan olla vanhempi ja ottaa sitten taas käyttöön kun taas huvittaa olla vanhempi.

Vierailija
78/90 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallainen tarina. Jo silloin kun olin liitossa, vähensin kanssakäymistä sukuun mahdollisimman paljon. Olisin katkaissut välit kokonaan mutta puolisoni yritti olla sovitteleva ja käytännössä painosti pitämään yhteyttä. Jo siinä vaiheessa sukuni puhui hänestä paljon p---skaa. Erosimme minkä jälkeen sukuni alkoi syyttää ex-puolisoani kaikesta mahdollisesta ja yritti saada minuakin mukaan. Sairastuttuani muutama vuosi eron jälkeen suostuin siihen että lapset meni kokonaan äidilleen ja hänen uudelle miehelle. Tietenkin tapaavat minua aina kun terveys sallii. Tässä vaiheessa turvauduin rikosilmoituksiin koska kyse on ollut myös alaikäisen yksityisyydestä. Useita tuomioita on annettu. Vasta vainoamisen kriminalisointi muutti tilannetta. 

Vierailija
79/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi sinun mielipidettäsi pitäisi kysyä muita ihmisiä koskevissa asioissa.

Vierailija
80/90 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta olla tekemisissä ikävien tai haitallisten ihmisten kanssa. Vaikka miten olisi biologinen isovanhempi, niin ei heillä ole mitään automaattista yhteydenpito- saati tapaamisoikeutta lapseen. Lapsen huoltaja on se jonka tehtävänä on arvioida yhteydenpidon tarve. Biologisilla isovanhemmilla ei ole myöskään mitään sananvaltaa perheensisäiseen adoptioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan