Mikä masennuslääke auttaa väsymiseen ja aikaansaamattomuuteen parhaiten?
Mikä on sellainen masennuslääke joka auttaisi parhaiten jaksamattomuuteen, aloitekyvyttömyyteen, uupumukseen ja sellaiseen yleiseen hitauteen? Nostaisi ylös sängynpohjalta ja saisi toimeliaaksi? Sertralin on aika tehokas mutta olisiko joku muu vielä parempi? Kokemuksia?
Kommentit (69)
Duloxetine 60mg-90mg pelasti minut sen jälkeen kun minut oli lääkitty täriseväksi, unettomaksi, kävelykyvyttömäksi, kuolaavaksi, turvonneeksi ymsyms.
Sertralin on sysipaska lääke.
Ihan lääkäriltä kannattaisi kysellä.
Eri lääkkeet toimii eri tavalla eri ihmisillä.
Vierailija wrote:
Duloxetine 60mg-90mg pelasti minut sen jälkeen kun minut oli lääkitty täriseväksi, unettomaksi, kävelykyvyttömäksi, kuolaavaksi, turvonneeksi ymsyms.
Miksi Sertralin on paska?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi Sertralin on paska?
Sillä oli passivoiva vaikutus. Lisäsi väsymystä, turvotti nestettä kehoon ja nosti painoa.
Ainoa joka tehonnut näin on Voxra. Oikeasti hyvä lääke.
Lue ensin Aku Kopakkalan kirja:
Masennus - Suuri serotoniinihuijaus
Marihuana olisi turvallisin. Valitettavasti auttaa lähestulkoon kaikkeen muuhun kuin kuvaamiisi oireisiin...
Ei mikään. Masennuslääkkeet auttavat masennukseen, eivät laiskuuteen eivätkä varsinkaan ääliömäisyyteen.
Vierailija wrote:
Ei mikään. Masennuslääkkeet auttavat masennukseen, eivät laiskuuteen eivätkä varsinkaan ääliömäisyyteen.
Mulla SSRI-lääkkeet aktivoi merkittävästi. Sain lääkityksen aikana hankittua mm. paljon uusia kavereita ja uuden työpaikan. Aiemmin ahdistus aiheutti sen etten saanut mitään aikaiseksi. Nyt nautin näistä tuloksista ja lääkkeen sain lopetettua.
Ruokavalio, liikunta ja uni. Masennuslääkkeiden toiminta perustuu lähinnä plasebo-vaikutukseen. Kannattaa lukea Johann Harin Mielen yhteydet - Masennuksen todelliset syyt, jos olet kiinnostunut voimaan paremmin. Tsemppiä sulle elämäntilanteeseesi! Toivottavasti löydät helpotuksen oireisiisi.
T. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava ja monet masennuslääkkeet kokeillut
Vierailija wrote:
Ruokavalio, liikunta ja uni. Masennuslääkkeiden toiminta perustuu lähinnä plasebo-vaikutukseen. Kannattaa lukea Johann Harin Mielen yhteydet - Masennuksen todelliset syyt, jos olet kiinnostunut voimaan paremmin. Tsemppiä sulle elämäntilanteeseesi! Toivottavasti löydät helpotuksen oireisiisi.
T. Kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava ja monet masennuslääkkeet kokeillut
Miksi ihmiset olettaa ettei masentunut huolehdi terveydestään? Mulla on kaikki elämäntavat kunnossa, mutta vasta lääke teki sen että sain ns. supervoimat joilla oikeasti laittaa elämä järjestykseen. Plasebo tai ei, joka tapauksessa vaikutus oli mullistava.
Se mikä toimii yhdellä, ei toimi välttämättä toisella.
Jos SSRI ei auta eikä toimi niin pyydä Voxraa. Nousin uupumuksesta vuorokaudessa sen avulla. Täällä on ketju Voxrasta. Se stimuloi, ei zombiuta. Avaa energiatukot.
Juuri tänään mietiskelin, että kun oon syönyt taas 1 kk ajan Duloxetinia (3v olin ilman) niin aktiivisuus lisääntynyt merkittävästi ja väsymys kaikonnut kokonaan. Aivan ihmelääke minulle. Aloitin taas liikkumaan; käyn salilla ja kävelemässä, jaksan tehdä kotityöt vaivatta. Joskus muinoin ennen Duloxetinia söin Cipralexia, jolla oli aivan päinvastainen vaikutus; väsytti, passivoi, lihoin ja tylsistyin.
Duloxetinista minulle ei ole tullut mitään haittavaikutuksia, pelkkiä positiivisia vaikutuksia. Elämä maistuu taas tosi hyvältä.
Vierailija wrote:
Juuri tänään mietiskelin, että kun oon syönyt taas 1 kk ajan Duloxetinia (3v olin ilman) niin aktiivisuus lisääntynyt merkittävästi ja väsymys kaikonnut kokonaan. Aivan ihmelääke minulle. Aloitin taas liikkumaan; käyn salilla ja kävelemässä, jaksan tehdä kotityöt vaivatta. Joskus muinoin ennen Duloxetinia söin Cipralexia, jolla oli aivan päinvastainen vaikutus; väsytti, passivoi, lihoin ja tylsistyin.
Duloxetinista minulle ei ole tullut mitään haittavaikutuksia, pelkkiä positiivisia vaikutuksia. Elämä maistuu taas tosi hyvältä.
Ihan samat kokemukset. En saanut aiemmista lääkkeistä kuin kovia haittoja, eikä niitä vaihdettu tai lopetettu (itse tietenkin lopetin ne sitten) paitsi lopulta kun itse pyysin ja etsin tietoa netistä.
Mä tiedän yhden lääkkeen jota käytetään masennukseen ja myös fyysisten sairauksien aiheuttamaan väsymykseen ja kognitiiviseen jumahtautuneisuuteen. Se auttoi mutta en ikinä suosittele sitä kenellekään koska se aiheuttaa vaarallista haittavaikutusta. Tiedän ettei ihmiset osaa suhtautua tarpeeksi suurella varovaisuudella varoituksiin ja siksi en edes sano sen nimeä. En halua olla vastuussa.
Rutiinit kuntoon (ateriarytmi, unirytmi, siivousrutiini yms) ja paljon säännöllistä liikuntaa. Ja sanomattakin selvää että ei alkoholia eikä tupakkaa.
Cymbalta auttaa jonkun verran.