Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helpotusta päänsärkyyn- migreeniin

28.12.2006 |

Kaikki keinot ja lääke-ehdotukset otetaan vastaan.

-5 viikkoa pns:ä takana ja panadol ei enää tehoa-

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hello. mulla kävi esikkoa odottaessa niin ihanasti että kun tulin raskaaksi niin siihen loppu migreenikohtaukset. oli kyllä ihanaa kun sitä ennen oli kohtauksia melkein joka viikko.. pari kuukkautta synnytyksen jälkeen palaili migreeni mut paljon lievempänä mut nyt on jälleen pois kun uutta pukkaa masussa.. ei tästä varmaan mitään hyötyä kellekkään. mutta joskus voi käydä näinkin..

Vierailija
2/8 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei itselläni ole kokemusta migreenistä eikä juuri muustakaan päänsärystä, mutta tuttavani kärsii pahoista migreeneistä, etenkin raskausaikana oli kuulema kamalia kohtauksia.

Vinkiksi hän antoi tämän; suikuun mars, niin kylmää vettä kun hanasta tulee, ja pää alle niin pitkäksi aikaa kun pystyy pitämään. Jääkylmä vesi supistaa verisuonia ja päänsäryn pitäis helpottaa - tämän olivat antaneet ensiavuksi jostakin tohtoriasemalta.

Mulla ei ole siis tietoa toimiiko tuo, mutta kaikkeahan kannattaa kokeilla!

Tappert

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lääkäri suositteli Pamol F:ää suussa liukenevana tablettina. Saa ihan käsikauppalääkkeenä apteekista ja auttaa tosi nopeasti. Lisäksi kun liukenee suussa, niin ei myöskään tule niin helpolla ulos. Tosin tuo on 500mg:ta, eli ei mitään ihan vahvinta mahdollista, mut jos ajoissa saa otettua, niin mulla ainakin auttaa.

Lisäksi Imigran ja Clotam on ainakin keskivaiheilla raskautta sallittuja.

Mulla migreenikohtaukset oli myös viikottaisia ennen raskautta, mut nyt raskausaikana ei onneksi ole tullut kuin muutama. Suihkuun menen siltä seisomalta, kun huomaan näköhäiriöt ja siellä istun sit Pitkään. Tuo pään työntäminen jääkylmän veden alle auttaa myös välillä, mut siinä kohtaa kun olo alkaa olla jo tuskainen, ei todellakaan tee mieli laittaa päätä alaspäin ja suihkun alle. =) Heti migreenikohtauksen alkuun siis tuokin keino.

~Murmutti 26+4

Vierailija
4/8 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla migreeni vaivaa yleensä vain raskausaikana, enkä oikein mitään lääkkeitä uskalla ottaa. Pari kuukautta sitten migreeni äityi niin pahaksi, että vaan oksensin ja makasin sängyssä. Lääkärissä mulle määrättiin Panacodia poretablettina, maistuu aika pahalta, et meinaa heti nousta ylös, mutta auttaakin aika nopeasti. Nyt viime aikoina kohtaukset ovat olleet aika lieviä, joten pimeässä huoneessa pää peiton alla auttaa mulla. Tota suihkua en olekaan kokeillut.

Vierailija
5/8 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ainakin keskivaiheella ottaa. Mulla oli 2pvää migreeniä ja sain ensiavussa lopulta lihakseen täsmäpiikin. Eivät anna sitä kuin viimeisenä keinona. Suosittelen lääkärille soittoa, ainakin päivystykseen pääsin ohi jonojen.

Vierailija
6/8 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko sitä Panadolia kerralla 2x500mg? Vähempi ei kyllä riitä.. Mulla ollut sitten Panacod, lääkärin määräyksestä ja jotkut lääkärit ehdottelivat Tramalia mutta en ole kokeillut.. Buranaa, Ketorinia, Miranaxia voi ottaa sinne rv27 asti, sitten olen kuullut juttuja miten kenellekin on määrätty mutta mulle sanoi viimeksi ettei enää näillä vkoilla suositella..(mulla nyt siis rv29+6) eipä ole ollutkaan nyt migreeniä mutta siihen panacodiin turvaudun tai otan niin että 1tabl panacod sekä 1tabl panadol kun tuo panacod on niin voimakas ja tekee huonovointiseksi joskus.

No sitten.. menehän suihkuun! Minä teen niin että otan lääkettä ja painun suihkuun istumaan piiiiiiiitkäksi aikaa siis puhun nyt puolesta tunnista-----> saatan olla tunninkin! Kuumaa ja kylmää mikä nyt parhaalta tuntuu mutta kokeileppa sitä jos nyt olet lääkinnyt jo panadolilla eikä ole auttanut!

Kannattaa soitella lääkäriin huomenna, tuo on niin inhottavaa tuo migreeni kipu että toivon todella että sullekkin tuosta suihkusta olis yhtä helpotus kuin mulla yleensä!

sinna

Vierailija
7/8 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänä vuonna estolääkityksen ja kaksi muuta " täsmälääkettä" kohtauksiin. Toista näistä saan syödä vielä toisenraskauskolmanneksen aikana. Viimeisellä ei saa syödä mitään. TAYS:n ylilääkäri määräsi mulle Imigran -lääkettä.. sitä he määräävät siellä näillä viikoilla. Toinen mitä saa vielä ottaa on glotamin. (olikohan oikein kirjoitettu) ota asia esille neuvolassa ja pyydä päästä lääkärin juttusille... ite kanssa sinnittelin tolla Panadolilla, mutta se ei auttanut nimekskään...

En siltikään uskalla nakella noita lääkkeitä naamaan ihan miten vaan ja pienestä päänsärystä.. sen verran vainoharhainen oon, mutta kylä kai noi lääkärit tietää mitä määrää..=)

Jaksamisia säryn kanssa.... tiedän mitä se on =(

mani rv 17

Vierailija
8/8 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadoliakaan ei kannata hirveesti syödä, ainakin mulle sanottiin näin. Et jos ei pari-3 tablettia auta niin mielummin lääkäriin kuin ottaa lisää.. Kun pahaan migreenin ei tavan napit yleensä auta.. Raskaus voi vielä pahentaa oireita.