Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulun terkan vast.otto on samassa koulussa missä lapsi. Miksi terkka ei voi mitata kuumetta vaan minun pitää tulla hakemaan lapsi kotiin

Vierailija
11.10.2023 |

Ja mitata itse kuume. Mitä vaeten se terkka siellä istuu?

Lapsi asuu niin lähellä koulua että voisi kävellä kotiin lepäämään. Mutta kun ei! 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vanhemmilla on kumma ajatus, että telkkarin luo voi lähettää eilen illalla pihalla loukkaantuneen jalan tai vatsakivun joka vaivaa toisinaan. Viekää lapsenne itse lääkäriin! 

Terveydenhoitaja tekee pääosin terveystarkastuksia ja on isossakin koulussa vain parina päivänä viikossa. Hän ei ehdi mittamaan kuumetta, pitämään lepokotia ja paikkaamaan välitunneilla kaatuneita. Opettajat paikkaa nekin -tiedoksi vain.. 

Vierailija
2/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäköhän siinä on, että et voi huolehtia sairaasta lapsestasi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkan työ on terveystarkastukset ja pääpaino ennaltaehkäisevässä työssä. Kyseessä ei ole päivystys. Jos lapsesi ei ole koulukuntoinen, niin haet kotiin. Sama mitä mittari näyttää.

Vierailija
4/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis miksi lapsi ei kävele kotiin? 

Vierailija
5/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on kipeä ja huonovointinen niin onko jollain kuumemittarin lukemalla mitään merkitystä?

Vierailija
6/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kuumeen mittaaminen koululla auttaa, jos lapsi on kipeä? Kotiinhan hänet pitää hakea kuitenkin.

Vierailija
7/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siis ilmoittaa et lapselta pitäs mitata kuume? Miten ne sen toteaa, et on lämpöä jos ne ei mittaa? Tä? Sanoisin että passita lapsi kotiin. Itse tulen töistä kotiin kun ehdin. Itse työskentelen sairaalassa, enkä voi tosta noin vain lähteä vaikka lapsi olisi koulussa kipeä. Sit se odottaa siellä tai kävelee kotiin ja odottaa siellä kunnes pääsen. 

Vierailija
8/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkalle ei saa mennä sairaana 

Vierailija
9/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkareista tuli mieleen että tehtiinkö teille ala-asteella ns. "lusikkatesti"?

Vierailija
10/10 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin siis miksi lapsi ei kävele kotiin? 

Sairasta lasta ei voi päästää yksin kävelemään kotiin.

Ei etenkään alakoululaista. Se olisi sama kuin heitteille jättö.

Jomman kumman vanhemman on haettava  sairas lapsi koulusta.

Sama päiväkodeissa ja esikouluissa.

On kaikissa työehtosopimuksissa pykälä, että vanhempi saa jäädä kotiin hoitamaan  alle 12 vuotiasta lasta.

Sille eivät vanhempien esimiehetkään mitään voi, jos vanhempi joutuu kesken työpäivän hakemaan sairaan lapsen koulusta / päivähoidosta kotiin.  Ja jäämään kotiin hoitamaan lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä