Koulun terkan vast.otto on samassa koulussa missä lapsi. Miksi terkka ei voi mitata kuumetta vaan minun pitää tulla hakemaan lapsi kotiin
Ja mitata itse kuume. Mitä vaeten se terkka siellä istuu?
Lapsi asuu niin lähellä koulua että voisi kävellä kotiin lepäämään. Mutta kun ei!
Kommentit (10)
Ja mikäköhän siinä on, että et voi huolehtia sairaasta lapsestasi?
Kouluterkan työ on terveystarkastukset ja pääpaino ennaltaehkäisevässä työssä. Kyseessä ei ole päivystys. Jos lapsesi ei ole koulukuntoinen, niin haet kotiin. Sama mitä mittari näyttää.
Niin siis miksi lapsi ei kävele kotiin?
Jos lapsi on kipeä ja huonovointinen niin onko jollain kuumemittarin lukemalla mitään merkitystä?
Mitä se kuumeen mittaaminen koululla auttaa, jos lapsi on kipeä? Kotiinhan hänet pitää hakea kuitenkin.
Kuka siis ilmoittaa et lapselta pitäs mitata kuume? Miten ne sen toteaa, et on lämpöä jos ne ei mittaa? Tä? Sanoisin että passita lapsi kotiin. Itse tulen töistä kotiin kun ehdin. Itse työskentelen sairaalassa, enkä voi tosta noin vain lähteä vaikka lapsi olisi koulussa kipeä. Sit se odottaa siellä tai kävelee kotiin ja odottaa siellä kunnes pääsen.
Kouluterkalle ei saa mennä sairaana
Terkkareista tuli mieleen että tehtiinkö teille ala-asteella ns. "lusikkatesti"?
Vierailija wrote:
Niin siis miksi lapsi ei kävele kotiin?
Sairasta lasta ei voi päästää yksin kävelemään kotiin.
Ei etenkään alakoululaista. Se olisi sama kuin heitteille jättö.
Jomman kumman vanhemman on haettava sairas lapsi koulusta.
Sama päiväkodeissa ja esikouluissa.
On kaikissa työehtosopimuksissa pykälä, että vanhempi saa jäädä kotiin hoitamaan alle 12 vuotiasta lasta.
Sille eivät vanhempien esimiehetkään mitään voi, jos vanhempi joutuu kesken työpäivän hakemaan sairaan lapsen koulusta / päivähoidosta kotiin. Ja jäämään kotiin hoitamaan lasta.
Joillakin vanhemmilla on kumma ajatus, että telkkarin luo voi lähettää eilen illalla pihalla loukkaantuneen jalan tai vatsakivun joka vaivaa toisinaan. Viekää lapsenne itse lääkäriin!
Terveydenhoitaja tekee pääosin terveystarkastuksia ja on isossakin koulussa vain parina päivänä viikossa. Hän ei ehdi mittamaan kuumetta, pitämään lepokotia ja paikkaamaan välitunneilla kaatuneita. Opettajat paikkaa nekin -tiedoksi vain..