Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koululaisen syöminen koulun jälkeen

Vierailija
11.10.2023 |

Meidän 12vee sai taas tänään hirveet raivarit kun tuli koulusta eikä ollut lämmintä ruokaa tarjolla kello14. Mikään välipala ei kelpaa tai riitä. Syö koulussa hyvin. 

Syökö teidän lapset miten koulun jälkeen? Pärjääko ne välipalalla sinne "ilta ruokaan" ? 

Miehen kanssa ollaan töistä kotona 16.30 aikoihin ja teen silloin ruoan. Teen niin paljon että syödään siitä illalla, saadaan töihin eväät ja teinille jää vielä yksi annos kun tulee koulusta.

No mulla oli käynyt eilen mittavirhe ja jäi annosta vajaaksi ja nyt oon huono ihminen kuulemma. 

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä opettelin tuon ikäisenä jo tekemään lasagnea.

M40

Et olisi opetellut, jos sinut olisi syöty koulun jälkeen.

Vierailija
22/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos on koko päivän ilman kunnollista ruokaa joku pikapuuro kippo tai smoothie ei kyllä riitä.

Kasvava lapsi tarvitsee kaksi kunnollista lämmintä ruokaa päivässä.

Meidän lapset syövät koulussa lämpimän ateria. Tänään ollut vegepuikkoja, kermaviilikastiketta, perunaa ja salaattia. Kuopus kehui syöneensä 8 vegepuikkoja 4 perunaa + lisukkeet.

Välipalaksi koulun jälkeen söi kotona yhden omenan. Päivällinen meillä syödään 17 aikaan ja siihen asti pärjäävät.

Keittopäivinä välipala on usein tuhdimpi, mutta ei meidän lapset koskaan syö lämmintä ruokaa heti koulusta tultuaan.

Lisään vielä tähän, että en väitä vegepuikkojen olevan mitään terveysruokaa, mutta pointti on siinä, että koulussa kannattaa syödä hyvin ja reilun kokoisia annoksia, jotta jaksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on harvoin syömäkelpoista ja jos se ns lounas on aamulla, ei se pidä millään nälkää enää siihen asti, kun yläkoululainen pääsee kotiin koulusta. Nykyään kun ne koulumatkatkin on pitkiä.

Meillä on aina ruokaisaa salaattia jääkaapissa ja vähintään pakkasessa ihan ruoka-annoksia, joita lämmittää.

Vierailija
24/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai olet huono ihminen, koska et tehnyt 12-vuotiaalle juuri hänen haluamaansa ruokaa juuri silloin kun hän halusi? Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostaa aika kauhukakaralta. Onko hän noin muuten tottunut aina saamaan haluamansa, vähintään raivoamalla ja syyttelemällä jos ei muuten? 

Vierailija
25/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään että pitäisi olla lämmintä ruokaa klo 14 - 15 tarjolla ja sitten uudestaan klo 18... eli meillä teinit syö koulun jälkeen välipalaa. Leipää/karjalanpiirakkaa, rahkaa, hedelmää tai muuta vastaavaa. Ruoka on noin klo 18 tarjolla. Ei ole nälkäkiukuttu ikinä.

Vierailija
26/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa tehdä välipalaa itse, esim. paistaa munia, keittää makaronia yms. mutta sen nälkä on sitä luokkaa ettei leivällä pärjää ja kyllähän se itseäkin ketuttaa kun vatsaan sattuu eikä mitään valmista ja pitää perunoita alkaa keittää. 

Tyttö urheilee kyllä paljon ja välitunnit pelaa esim fudista niin jos koulussa on ollut pelkkä puuro kymmeneltä niin saattaa vaikuttaa. Pitääpä taas tutkia kouluruoan tarjonta.. 

Ja mitä tulee nälkäraivareihin niin se taitaa olla ihan peritty ominaisuus. Olen itse ihan toimintakyvytön nälkäisenä. 

Ap

Vierailija
27/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sen toisen aterian tarvitse kello 18 olla. Eikä teinit nyt edes ole koskaan kotona kello 14.

Vierailija
28/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kouluruoka on harvoin syömäkelpoista ja jos se ns lounas on aamulla, ei se pidä millään nälkää enää siihen asti, kun yläkoululainen pääsee kotiin koulusta. Nykyään kun ne koulumatkatkin on pitkiä.

Meillä on aina ruokaisaa salaattia jääkaapissa ja vähintään pakkasessa ihan ruoka-annoksia, joita lämmittää.

Kouluruoka on kylläkin ihan aina syömäkelpoista. Älä nyt hyvä ihminen lähde tuollaista ajatusta yhtään vahvistamaan. 

Syömäkelvoton ruoka voisi olla esim. pilaantunut ruoka. Vielä en ole sellaiseen törmännyt 24-vuotisen opettajaurani aikana. Syön joka päivä itsekin sitä samaa, mitä oppilaat syövät, eikä ikinä urani aikana ole tarjottu mitään sellaista, että olisin joutunut sanomaan ruoan olevan syömäkelvotonta.

Nyt joku tolkku näiden ylisanojen viljelyyn.

Vierailija
29/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalaa sitä on koulusta tullessa syöty, leipää ja viiliä. Kaksi lämmintä ruokaa riittää kasvavallekin. Ruokaa tehtiin niin että se oli valmis klo 17, isä oli meillä tarkka. 

Vierailija
30/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka on kylläkin ihan aina syömäkelpoista. Älä nyt hyvä ihminen lähde tuollaista ajatusta yhtään vahvistamaan. 

Kouluruoka on syömäkelvotonta. Raakaa. Jänteitä jne. Säilöntä- ja lisäaineita, pelkkää einestä, kumipyöryköitä ja vuoden vnahoja perunoita jne.

Sain itse siitä mahakatarrin, kun olin opetusharjoittelussa. Happamia röyhtäisyjä loppupäivä, mahaa kiersi, oksetti jne.

Vierailija
31/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ai olet huono ihminen, koska et tehnyt 12-vuotiaalle juuri hänen haluamaansa ruokaa juuri silloin kun hän halusi? Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostaa aika kauhukakaralta. Onko hän noin muuten tottunut aina saamaan haluamansa, vähintään raivoamalla ja syyttelemällä jos ei muuten? 

Harvemmin teen ruokaa mitä hän haluaa ja koska meidän talous on tiukka, ei todellakaan saa mitä haluaa. Nyt oli puhe lähinnä nälkäkiukusta ja siitä kuinka nälkäisiä muiden samanikäiset on siihen aikaan. 

Ap

Vierailija
32/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannibalismia, koululaisen syöminen on laissa kielletty.

Vierailija
33/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Osaa tehdä välipalaa itse, esim. paistaa munia, keittää makaronia yms. mutta sen nälkä on sitä luokkaa ettei leivällä pärjää ja kyllähän se itseäkin ketuttaa kun vatsaan sattuu eikä mitään valmista ja pitää perunoita alkaa keittää. 

Tyttö urheilee kyllä paljon ja välitunnit pelaa esim fudista niin jos koulussa on ollut pelkkä puuro kymmeneltä niin saattaa vaikuttaa. Pitääpä taas tutkia kouluruoan tarjonta.. 

Ja mitä tulee nälkäraivareihin niin se taitaa olla ihan peritty ominaisuus. Olen itse ihan toimintakyvytön nälkäisenä. 

Ap

Jos kouluruoka on noin aikaisin, niin kannattaa varmaan olla repussa joku eväs mukana, vaikka pähkinöitä. Mun lapsella jos on pidempi päivä koulussa, niin on lupa ottaa joku eväs mukaan ja syödä se välitunnilla. Mun lapsella on myös päiviä, jolloin hän menee koulusta suoraan harrastukseen ja silloin on mukana isommat eväät. Vaikka hän on harrastuspäivinä kotona vasta viiden jälkeen, niin kertaakaan ei ole tarvinnut kiukutella. Koulussa kannattaa syödä kunnolla. 

Vierailija
34/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Välipalaa sitä on koulusta tullessa syöty, leipää ja viiliä. Kaksi lämmintä ruokaa riittää kasvavallekin. Ruokaa tehtiin niin että se oli valmis klo 17, isä oli meillä tarkka. 

Ohi aiheen, mutta toivottavasti isäsi oli se, joka ruoan myös valmisti, jos oli niin tarkka aikataulusta. Minun isäni on edelleen myös erittäin tarkka kellonajoista ja istuu säännöllisin väliajoin pöytään odottaen äidiltäni ravintolatason palvelua. 

Vierailija
35/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruoka ei ole yhtään terveellisempää kuin kylmä.

Ruoan laatu ratkaisee.

Vierailija
36/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat 15v ja 13v. Syövät koulussa välipalan eli jogurttia, hedelmää, ruisleipää tms mitä nyt on tarjolla. Tulevat kotiin 15.30, tuolloin välipala. Tänään oli pannukakkua . Ruoka n klo 17. Iltapalaa kasin maissa. Tällä hetkellä pituuskasvu hurjaa ja ruokaa saisi olla jatkuvasti

Vierailija
37/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se on just DET. Eikä de.

Oleellinen kommentti tähän keskusteluun?

Ja kun ruotsalaista puhekieltä kirjoitetaan niin ihan voi kirjoittaa vaikka että de va kukku de. 

Vierailija
38/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ollut puhekieltä. Vain se de oli.

Vierailija
39/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun itse kävin koulua, oli mummo ruuan kanssa kotona odottamassa kun tulin kotiin. Omat lapset on sen sijaan saaneet lämpimän ruuan vasta klo 17 aikaan, kun ollaan kotiuduttu töistä, tarhasta ja ip-kerhosta. Vaikka ovatkin syöneet välipalaa, annan yleensä jotain porkkanaa, kurkkua tai pikkutomaatteja naposteltavaksi siksi aikaa kun ruoka valmistuu. Vanhin lapsi on jo yläasteella ja urheilee ja hän söisi varmaan vaikka viisi lämmintä ruokaa päivässä, jos vaan olisi tarjolla.

Vierailija
40/73 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai kotona syödä vain yhden hedelmän päivässä ja jos oli enempi nälkä niin piti syödä voileipää. Voi luoja nitteen voileipien määrää kun ei ollu mikroa eika hellaan saannu koskea.