Olen ylpeä Suomesta - kerro positiivisia asioita Suomesta
Olen ylpeä suomalaisesta osaamisesta: tapahtuu mitä tahansa, aina löytyy osaamista tutkia ja mahdollisesti korjata asia. Esimerkiksi korona-aikana ilmeni tietotaitoa tutkimus-osaamisesta jota en tiennyt olevan olemassakaan.
Myös Suomen sotavarustelu/tiedustelu- osaaminen on tullut uutena ja mielekkäänä yllätyksenä.
Paljon muutakin tietotaitoa Suomesta löytyy jota ei ole tullut edes ajatelleeksi aiemmin, ja josta on syytä olla ylpeä.
Mistä sinä olet ylpeä Suomesta ja suomalaisuudesta?
Kommentit (38)
Miksi täällä jotkut järjestään alapeukuttavat jokaista positiivista kommenttia? Trolleja?
Ei ole mitään syytä olla. Globalistinen minä minä maa jossa ikuinen työvoimapula.
Suomi on aikanaan tullut tunnetuksi hyvin koulutettuna ja korkeasti sivistyneenä hyvinvointivaltiona ja kulttuurin moniottelijana.
Nyt tunnetaan enää "kauhukabinetista".
Ketju jossa toivotaan positiivisia asioita; miksi tänne pitää laittaa negatiivisia?
Perussuomalaisia lukuunottamatta suomalaiset ovat hyviä ihmisiä.
On ihanaa miten luontoa on säästetty niin paljon myös kaupunkialueella. Asun Espoossa ja voin lähteä kävelemään pururadalle heti lähes suoraan ovesta. Monissa maissa pitää ajaa autolla erikseen eri paikkaan että pääsee luontoon saati edes kävelemään.
Suomi on kommunistinen maa.
Täällä rikastuminen on tehty lähes mahdottomaksi, mutta rikkailta keillä vielä on rahaa ne varastetaan valtion toimesta ja lahjoitellaan ympäri maailman sekä käytetään kaikkeen sellaiseen mikä on järjen vastaista, väärää ja pahaa.
Hetki vielä niin saadaan koko maa niin köyhäksi ettei täällä ole edes banaaneita kaupoissa.
Mutta me kaikki ollaan niin onnellisia kun saamme nauttia kommunismin antamista hedelmistä.
Kävin tänä syksynä ensimmäistä kertaa ruskaretkellä ja kyllä oli kaunista. Kun istuin tyynen järven rannalla katsellen peilityyntä vedenpintaa johon heijastui vastarannan värikkäät puut ja pensaat, juoden nokipannukahvia, ja voileipää. En pysty sanoin kuvaamaan sitä rauhan ja kaikesta irtaumisen hyvän olon tunnetta. Toivon että koen saman tunteen uudelleenkin.
En mistää jos seuraa maailmanmenoa ja miten suomalaiset käyttäytyy niin lähinnä hävettää aika paljon kuinka typeriä kaikki ovat, taino suurinosa, se äänekkäin massa. En ennen edes tajunnut tätä, luulin suomalaisia fiksuiks
Puhdas vesi, toimiva netti, viileä ilmasto, ei siis tappavan kuuma. Mukavat miehet, ei tarvii pelätä joka nurkan takana, eikä olla kauhean seksistisiä. Naisilla on valtaa ja naisia kunnioitetaan.
Kaikilla on ruokaa ja pyritään saamaan kaikille katto pään päälle. Uskokaa tai älkää, niin hyvä terveydenhuolto. Aina olen saanut terveyskerskuksessa/ sairaalassa hyvää hoitoa.
Hyvät mahdollisuudet opiskella ja päästä elämässä eteen päin.
Omituinen huumori.
Kirjastot ja uimahallit! Uimahalleissa kunnon sauna.
Ihania äitejä, joilla kivoja söpöjä lapsia. Mukavia mummoja ja pappoja (jotku boomerit ehkä kadottaneet tämän taidon kyllä). Sodassa sotunut pappani oli paljon kivempi.
Perussuomalaisia lukuunottamatta suomalaiset ovat hyviä ihmisiä.
Jokamiehen/naisen laajat oikeudet luonnossa on aika uniikki juttu maailmassa. Se on positiivista.
Myös luonnon katastrofien vähyys on kanssa hieno juttu.
Kyllä Suomi on hyvä maa näin maailmanmatkaajan silmin nähtynä. Aina on hyvä palata koti-Suomeen.
Vaikka täällä on huonojakin puolia, globaalisti asiat ovat mallillaan.
Olin ylpeä. En ole enää. Nyt hävettää. Kiitos perskokkare-hallituksen.
Vierailija wrote:
Olen ylpeä nykyhallituksesta, erityisesti siitä että vihdoinkin oman kansan etua ajava kansallismielinen puolue hallituksessa
Just. Tai sitten varakkaiden etua ajavien. Kansa ei ole hyötynyt pätkääkään, eikä hyödy.
Valitettavasti nykyisiä ministereitä saa hävetä harva se päivä.
Toivottavasti eivät ehdi pilata mainettamme pysyvästi.
Syksy: ihanaa kietoutua viltin alle lämmin kaakaomuki kädessä, kynttilän valossa, katsomaan jotain tarpeetonta hömppäohjelmaa.
Talvi: hiihtäminen/laskettelu. Pilkkiminen kevätauringon lämmittäessä.
Kevät: odotus kesästä; kasvukauden seuraaminen, ensimmäisten kukkien ilmestyminen lumen alta, perhoset, jopa kärpäset.
Kesä: mökkeily, uiminen puhtaassa järvessä. Terasseilla istuskelu ja ihmisvilinän katseleminen, kesäsade. Grillailu.
Suomi on itsessään kaunis maa ja täällä on hyvät oltavat mutta ihmiset pilaavat toimillaan asioita sekä koko maata. Siinäpä se. Suomessa ei siis maana ole vikaa mielestäni.