Olen ylpeä Suomesta - kerro positiivisia asioita Suomesta
Olen ylpeä suomalaisesta osaamisesta: tapahtuu mitä tahansa, aina löytyy osaamista tutkia ja mahdollisesti korjata asia. Esimerkiksi korona-aikana ilmeni tietotaitoa tutkimus-osaamisesta jota en tiennyt olevan olemassakaan.
Myös Suomen sotavarustelu/tiedustelu- osaaminen on tullut uutena ja mielekkäänä yllätyksenä.
Paljon muutakin tietotaitoa Suomesta löytyy jota ei ole tullut edes ajatelleeksi aiemmin, ja josta on syytä olla ylpeä.
Mistä sinä olet ylpeä Suomesta ja suomalaisuudesta?
Kommentit (38)
Suomalaiset ovat tyhmiä. Hyvä maamme pilataan ruotsin malliin haittam@mutuksella. Ei ole mitään syytä ylpeyteen.
Lämpimät ja valoisat talvet, etenkin Pohjois-Suomessa, aivan mahtavaa!?
Meillä on toimiva demokratia joka korjaa kyllä viime vaaleissa tapahtuneet erehdykset.
Virolaisetkin päihittää meidät monessa asiassa. Ja pienemmällä rahalla.
Itseasias kaik on menny just päinvastoin, korona ja tää Ukraina kriisi on osottanu et tääl ei oo osaamista ollenkaa mihinkää suuntaa. Ei mitään omia mielipiteitä tai analyyseja tai yhtään mitään. Kaikki on kopioitua muualta.
Kaunis kieli, upea luonto, sauna ja sisu.
Tunnen ainakin kolme hiv-positiivista ;) ;) ;)
Missä se sisu nykypäivänä näkyy? Kiinnostaisi tietää.
Suomessa on yksi maailman puhtaimmista ilmanlaaduista jota tullaan ihan ulkomailta haistelemaan esim. Kiinasta.
Puhdas luonto. Rauha, jonka voi löytää samoilemalla erämaassa. Se rauhoittaa ja saa kaiken turhan stressin katoamaan.
Olen ylpeä nykyhallituksesta, erityisesti siitä että vihdoinkin oman kansan etua ajava kansallismielinen puolue hallituksessa
EN keksi mitään muutaku luonto, mutta sekään ei oo mikään kehuskelun aihe. Ruotsissa, Norjassa, Venäjällä ja esim Kanadassa jos haluaa pidemmälle mennä on ihan samanlainen luonto kun meillä, ja myös revontulet yms
Suomi on hölmöjen maa.
Suomi on kateellisten maa.
Suomi on tunne köyhyyden maa.
Suomi on kylmä ja kolkko maa.
Suomi on keskenkasvuisten pellejen maa.
Suomi on kiusaamisen luvattu maa.
Suomi on ilkeä ja paha.
Meillä voi kahden lesbon kasvattama kassaneiti nousta pääministeriksi!
Neljässä muussa maassa asuneena (Alankomaat, Ruotsi, Saksa, Puola) ja Suomeen palanneena voin sanoa että kyllä Suomi on se ykkönen. Jos kuvittelette että täällä sekoillaan jotenkin pahemmin kuin muissa maissa vaikka koronan tai muun suhteen, kannattaa vetää pää takapuolesta ja katsoa vähän mitä muualla tapahtuu.
Suomessa parasta on, että voi luottaa muihin ihmisiin ja siihen, että instituutiot ja virastot toimii ja hoitavat tehtävänsä. En kaipaa mitään "äksöniä" kun yleensä se vain haittasi elämänrytmiä.
Puhdas vesi jota voi juoda suoraan hanasta ei tartte kantaa pullovettä kaupasta. Järvissäkin puhdasta vettä. Se ei aina tule mieleen kuinka tärkeää vesi on.
Suomi on hyvä maa elää, olen asunut parissa muussakin maassa ja vieraillut kymmenissä.
Täällä pidetään kaikista huolta ja mahdollisuuksia on, se on täysin itsestä kiinni miten ne mahdollisuudet ottaa vastaan tai käyttää, valittajia löytyy joka paikasta.
Olen kiitollinen.
Neljä vuodenaikaa. Syksy niistä paras.
Lappi ja sen uskomaton jylhä kauneus.
Kyllä sitä osaamista on muualla paljon enemmän. Ruotsista löytyy samanlainen luonto kuin Suomesta jollei hienompikin. Saati Norjasta. En ole kovin ylpeä ja suomalaiset on aika syvältä ihmisinä.