Miten koko työelämä on tällaista luokatonta kuraa nykyään?
Toisista revitään kaikki irti ja ajetaan täysin loppuun, ja muille ei sitten ole tarjolla yhtään mitään. Määräaikaisuuteni on loppumassa 2 kk päästä, ja koska oman alan töitä ei ole näköpiirissä, katsoin netistä aivan kaikki mahdolliset työt joita periaatteessa voisin tehdä, viiden eri kunnan alueelta. Saldo oli puhelinmyyntiä ja keikkahommia. Jotain rahoitusalan asiakapalvelupaikkaa ehdin hetken katsoa kiinnostuneena, vaikka sekin olisi edellyttänyt asunnon myymistä ja muuttamista, kunnes näin palkan: peruspalkka 1800 ja risat, provikoilla teoriassa mahdollisuus päästä kahteen tonniin. (Ja tähänkin muuten toivottiin alan koulutusta ja työkokemusta.) Sijainti jossain hevon kuusessa. Ja sitten valitetaan työvoimapulaa. Missä nää on nää kuuluisat työpaikat joihin nyt on tarkoitus vain mennä? Ja jos joku nyt ilmoittaa että kouluttaudu hoitoalalle niin kysyn että miten, kun ammatin vaihtokin pyritään nykyään aktiivisesti estämään.
Kommentit (27)
Vierailija wrote:
En ole ikinä tajunnut tätä LinkedInin runkkurinkimeiningin hehkutusta. Se on varmaan ihan kiva alusta niille oikeiden tekijäpula-alojen huipuille, jotka eivät joudu muutenkaan koskaan hakemaan töitä, koska heidät headhuntataan. Kaikkien muiden osalta hyöty on vähän kysymysmerkki. Miksi yksikään työnantaja ilmoittaisi yleiseen hakuun pistetyn työpaikan vain linkkarissa, mistä suurin osa potentiaalisista hakijoista ei sitä näe?
Ei se ihan noin mustavalkoista ole. Itse saan ainakin säännöllisesti yhteydenottoja LinkedInin kautta rekrytoijilta, vaikka en ole edes ilmoittanut hakevani töitä. Profiilikin on aivan minimipanostuksella väsätty. En ole huippuosaaja vaan keskinkertainen konttorirotta keskinkertaisella työkokemuksella. LinkedInin työpaikkailmoitukset ovat pitkälti tyhjä arpa kaltaiselleni rivityöntekijälle, siitä olen samaa mieltä.
Mua ärsyttää tämä jatkuva nillittäminen jostain ja kuka nyt pahotti mielensä jostain ja saitko nyt minulle pahasti vai et ja loukkaannutaan ihan jostain tavallisista kysymyksistäkin koska koetaan että joku tulee liiaksi mun tontille. Eihän kukaan vasta taloon tullut opi talon tapoja ja käytänteitä jos ei saa edes kysyä ja esittää jatkokysymyksiä ilman että joku heikkoitsetuntoinen hermostuu ja kokee kysymykset uhkana ja arvosteluna. Sitte kipastaan "rehtorin kansliaan" haukkumaan uudet työntekijät. Ihan hiton loistavaa henkilöstöpolitiikkaa tämmöinen, että oikein kannustetaan siihen että voidaan hyvin matalalla kynnyksellä tulla haukkumaan työkaveria pienistäkin asioista. Eli opetetaan siihen että jos mulla on huono päivä enkä jaksa vastaanottaa nyt mitään palautetta, niin voin aina mennä johtajan ovelle haukkumaan sen joka on vaan yrittänyt ehkä hoitaa työnsä tai vaikka minä itse olisin tehnyt väärin, niin en siedä tippaakaan itseeni kohdistuvaa palautetta ja minulla on oikeus haukkua tämä asiasta sanoja..... kiesus.
Mielestäni pitäisi kannustaa siihen että selvitä itse aikuinen ihminen välisi siihen työkaveriin joka on sinulle tiuskaissut eikä tulla parkumana talon johdolle (poikkeuksena tietysti räikeä epäasiallinen kohtelu, huutaminen tai haukkuminen tms). Eli käsitellään asia täysin sen ihmisen selän takana jota on moitittu, sitten johto tulee moittimaan sitä ihmistä jota on takanapäin haukuttu ja tämä haukuttava ei tiedä asiasta mitään eikä voi puolustautua koska ei välttämättä kaikki ei tule ihan sellaisena kuin ne on oikeasti tapahtunut. Ihmisillä on yleensä aina tapana suurennella asioita ja syyttää muita konfliktitilanteissa ja kun asioita käsitellään ilman että nämä 2 asianomaista ovat saman pöydän ääressä, niin jokainen puhuu vaan omaan pussiinsa.
Ihan idioottimainen toimintamalli ja yrityskulttuuri.
Niin miksi te naiset SUORITATTE työelämää hampaat irvessä!
Katsokaa miehiä ja oppikaa jotain!!!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En ole ikinä tajunnut tätä LinkedInin runkkurinkimeiningin hehkutusta. Se on varmaan ihan kiva alusta niille oikeiden tekijäpula-alojen huipuille, jotka eivät joudu muutenkaan koskaan hakemaan töitä, koska heidät headhuntataan. Kaikkien muiden osalta hyöty on vähän kysymysmerkki. Miksi yksikään työnantaja ilmoittaisi yleiseen hakuun pistetyn työpaikan vain linkkarissa, mistä suurin osa potentiaalisista hakijoista ei sitä näe?
Ei se ihan noin mustavalkoista ole. Itse saan ainakin säännöllisesti yhteydenottoja LinkedInin kautta rekrytoijilta, vaikka en ole edes ilmoittanut hakevani töitä. Profiilikin on aivan minimipanostuksella väsätty. En ole huippuosaaja vaan keskinkertainen konttorirotta keskinkertaisella työkokemuksella. LinkedInin työpaikkailmoitukset ovat pitkälti tyhjä arpa kaltaiselleni rivityöntekijälle, siitä olen sama
Mun on nyt puhkaistava sun kuplasi ja sanottava että ne ”rekrytoijat” ovat massapostittajia eivätkä oikeasti etsi muuta kuin halpatyövoimaa. Niitä tulee ihan kaikille.
Vierailija wrote:
Mua ärsyttää tämä jatkuva nillittäminen jostain ja kuka nyt pahotti mielensä jostain ja saitko nyt minulle pahasti vai et ja loukkaannutaan ihan jostain tavallisista kysymyksistäkin koska koetaan että joku tulee liiaksi mun tontille. Eihän kukaan vasta taloon tullut opi talon tapoja ja käytänteitä jos ei saa edes kysyä ja esittää jatkokysymyksiä ilman että joku heikkoitsetuntoinen hermostuu ja kokee kysymykset uhkana ja arvosteluna. Sitte kipastaan "rehtorin kansliaan" haukkumaan uudet työntekijät. Ihan hiton loistavaa henkilöstöpolitiikkaa tämmöinen, että oikein kannustetaan siihen että voidaan hyvin matalalla kynnyksellä tulla haukkumaan työkaveria pienistäkin asioista. Eli opetetaan siihen että jos mulla on huono päivä enkä jaksa vastaanottaa nyt mitään palautetta, niin voin aina mennä johtajan ovelle haukkumaan sen joka on vaan yrittänyt ehkä hoitaa työnsä tai vaikka minä itse olisin tehnyt väärin, niin en siedä tippaakaan itseeni kohd
Täyttä asiaa. 5/5
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei se ihan noin mustavalkoista ole. Itse saan ainakin säännöllisesti yhteydenottoja LinkedInin kautta rekrytoijilta, vaikka en ole edes ilmoittanut hakevani töitä. Profiilikin on aivan minimipanostuksella väsätty. En ole huippuosaaja vaan keskinkertainen konttorirotta keskinkertaisella työkokemuksella. LinkedInin työpaikkailmoitukset ovat pitkälti tyhjä arpa kal
Ei tällaisille tohtorikoulutetuille kyllä tule yhtään mitään.
Järjetön sepustus pelkkää ulinaa ilman mitään substanssia. Ei ole mikään ihme ettei tätä tyyppiä kuunnella johdon toimesta, veikkaan että pikemminkin pyörittelevät silmiään ja miettivät keskenään miten pääsisi kokonaan eroon.