Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette rahoittaneet hedelmällisyyshoitonne?

Vierailija
11.10.2023 |

Asiallinen keskustelu ilman tuomitsemista, kiitos. Hoidot näitä kalliita hoitoja. Tuntuu kroonisesti uuvuttavalta ajatus sekä hoitojen jatkamisesta että jatkamatta jättämisestä. 

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten olisi ap jos hyväksyisit lapsettomuuden? 

No, mutta jos on kuitenkin toive saada lapsi, niin miksi toiveesta pitäisi luopua, jos on vielä mahdollisuuksia. Minustakin yhteiskunnan pitäisi tulla näihin hoitoihin mukaan, koska lapsia tarvitaan.

Vierailija
82/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En maksais senttiäkään siitä, että saisin synnyttää uuden veronmaksajan Suomeen. Olen akateeminen ja meille pitäisi päin vastoin maksaa siitä, kun täällä lisääntyy muutkin kuin weeteet. 

Niinhän siitä maksetaankin. Lapsilisä, nimittäin. Päälle neuvolat, synnytys, lapsen koulutus.... jne. Isoja rahoja niihin muksuihin panostetaan. 597

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda maata. Esim Briteissä saa kolme kierrosta hedelmöityshoitoja täysin veloituksetta. Itse tein näin! ;D

-Onnellinen äiti

Vierailija
84/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt jotain itseni kuvaamista, vaikka tuskin siitäkään kauhean helposti saa rahaa, kun nollasta aloittaa. Viimeksi kun aloitin keskustelun siitä aiheesta kysyen markkinointikanavista ym., se poistettiin aika nopeasti. Jotenkin tuntuu, että mitä vain yrittääkin, kaikki on turhaa ja kuitenkin epäonnistuu. Ap

Vierailija
85/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaihda maata. Esim Briteissä saa kolme kierrosta hedelmöityshoitoja täysin veloituksetta. Itse tein näin! ;D

-Onnellinen äiti

Hyvä idea muuten, mutta käytännön ongelmia aika paljon. Suomen asunto ja ulkomaan asunto? Työpaikat? Oma työnantaja ei salli ulkomailta työskentelyä. Ap

Vierailija
86/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kaikki säästöni (noin 150 000€, tähän sisltyy asuntosäästämiset) lapsettomuushoitoihin ja silti ei lasta tullut. 

Nyt harmittaa että en lähtenyt rapakon taa ja vuokrannut kohtua. Siellä olisi saanut tuohon hintaan jo takuun siitä että lapsen saa. Hoidot ovat olleet rankkoja, välillä suorastaan karmeita. 

Laita itsellesi jonkinlainen maksimisumma jonka olet valmis hoitoihin käyttämään ja jos sillä summalla ei lasta tule niin mieti sitten uudelleen miten kannattaa edetä. 

Vierailija
87/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No kyllä minusta pitäisi yhteiskunnan tukea näissä enemmän. Kokoajan puhutaan että syntyvyys liian matalaa. Itse tulin raskaaksi kevyillä hoidoilla onneksi yksityisellä, olisin muuten mennyt julkiselle ja rahoittanut säästöillä. Mutta siihen olisi varmaan menneet asuntosäästöt ym. Olisi ehkä pitänyt harkita sitä kahteen kertaan. Onneksi nyt kävi näin hyvin.

Kaikkihan ei julkiselle edes pääse. Yksin hoitoihin tulevalle naiselle on paljon tiukemmat kriteerit kuin pariskunnalle. Hoitoihin pääsy voi tyssätä kummiin juttuihin, kuten johonkin historiassasi mikä on tapahtunut kauan sitten alaikäisenä mutta näkyy jossain paperissa edelleen tai siihen että sanot jotain minkä psykologi tulkitsee omalla tavallaan ja negatiivisen kautta. Vanhemmaksi päästäkseen ainakin itsellisen naisen pitää olla joku yli-ihminen, joka ei saa olla vähääkään haikea siitä ettei saanut ydinperhettä jolloin olisi pystynyt tarjoamaan lapsellekin paremmat resurssit eikä saa olla vaikkapa lapsena koulukiusattu ja siitä aikanaan oireillut. Hoitoihin hakeva voi myös huomata tulevansa kohdatuksi kuin lapsena, vaikka ikää olisi lähes 40v, koska mahdollisten isovanhempien osallistumista kuvioihin tentataan. Turvaverkko on tietysti tärkeä, mutta erikoista olettaa että lastenhoito laskettaisiin sen varaan että hakijan 70vuotiaat vanhemmat olisivat säännöllisesti hoitelemassa. Lastenhoidon voi järjestää muullakin tavalla, eikä kaikkien vanhemmat ole edes halukkaita hoitamaan pieniä lapsia vaikka jaksaisivatkin. Se ei tee hoitoihin hakijasta huonoa vanhempaa. En yhtään ihmettele että syntyvyys laskee kuin lehmän häntä...

Vierailija
88/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkäpä sitä ei vain ole tarkoitettu tapahtuvaksi jos ilman hoitoja ei nappaa :)

Äh, ei näitä ihme tarkoitus -uskontohimmeleitä, kiitos. Ei millään pahalla, mutta puhuminen siitä että olisi jotain tarkoitusta jollakin, on rasittavaa ja kummallista. Ap

Vierailija
89/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkä sinua ei ole luotu lisääntymään. Voit halutessasi ryhtyä lasten ja vanhempien pahoinpitelijäksi, kun menet lastensuojelulle töihin, jos tarve saada lapsi ja tästä sinulle jopa maksetaan. 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Mielenvikaisen mietteitä.

Vierailija
90/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko hakenut joustavaa kakkostyötä?

Vierailija
91/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap oletko hakenut joustavaa kakkostyötä?

Mitä työtä ajattelet minun saavan, kun en pääse yhteenkään haastatteluun edes ensimmäiselle kierrokselle ja joka paikkaan on kymmeniä tai satoja hakijoita? Siis kun olen yrittänyt vaihtaa työtä. Olen ikuisesti jumissa samassa riistohommassa. Ap

Vierailija
92/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä olen alkanut seksinmyyjäksi ja myyn eksklusiivisesti vain paljaalla ja hyvännäköisille miehille. Saan näin mahdollisimman laadukasta spermaa sisälleni jatkuvasti ja lisäksi minulle maksetaan siitä. Toivon, että jossain kohtaa tärppää.

Olipa hauska vitsi. 

Vierailija
93/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ap jo käynyt julkisella?

Eihän se kalliiksi tule. Mikä pakko mennä yksityiselle? Meillä ainakin julkinen toimi nopeasti ja hyvin.

Vierailija
94/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyn, teen kahta työtä rahoittaakseni tuota nykyistä ”hoitoa”, mutta taitaa olla täys tuhkamuna. 

Vierailija
95/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuloilla, mulla oli hyvä palkka.

Vierailija
96/96 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oliko ap jo käynyt julkisella?

Eihän se kalliiksi tule. Mikä pakko mennä yksityiselle? Meillä ainakin julkinen toimi nopeasti ja hyvin.

Kerrottu jo viestissä 4. Yksityisellä on kallista. Pelkään, että joudun eläkeikäisenä kärsimään nälästä ja kylmästä ja en ehkä saa lääkkeitä tai kaikki viedään. Palkkani on huono, joten myös eläke tulee olemaan huono. En tiedä, miksi minä en kelpaa minnekään, mutta muut kelpaavat ja menestyvät. En tiedä, kumpi on parempi ratkaisu. Yrittää ja olla vihainen ja katkera ja kuolla lopulta nälkään, vai olla yrittämättä ja olla vihainen ja katkera ja kuolla hieman myöhemmin nälkään? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi