Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette rahoittaneet hedelmällisyyshoitonne?

Vierailija
11.10.2023 |

Asiallinen keskustelu ilman tuomitsemista, kiitos. Hoidot näitä kalliita hoitoja. Tuntuu kroonisesti uuvuttavalta ajatus sekä hoitojen jatkamisesta että jatkamatta jättämisestä. 

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella hoidettiin. En harkinnut yksityiselle menemistä.

Vierailija
22/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotolla ja lainalla rahoitettiin. Kallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En maksais senttiäkään siitä, että saisin synnyttää uuden veronmaksajan Suomeen. Olen akateeminen ja meille pitäisi päin vastoin maksaa siitä, kun täällä lisääntyy muutkin kuin weeteet. 

Olemme maisteri ja tohtori ja käytimme julkista puolta. En synnyttänyt vaan valitsin sektion kolmesti. Onneksi korkeakoulutettuja kuullaan näissä asioissa.

Vierailija
24/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En maksais senttiäkään siitä, että saisin synnyttää uuden veronmaksajan Suomeen. Olen akateeminen ja meille pitäisi päin vastoin maksaa siitä, kun täällä lisääntyy muutkin kuin weeteet. 

Olemme maisteri ja tohtori ja käytimme julkista puolta. En synnyttänyt vaan valitsin sektion kolmesti. Onneksi korkeakoulutettuja kuullaan näissä asioissa.

Kuvitteletko tosiaan, että koulutettu saa päättää synnytystapansa ja kouluttamaton ei?

Vierailija
25/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

LOL. Eikä tuollaisilla menestyjillä pitäisi olla massia käyttää yksityistä? Teikäläisissä on kyllä varmasti yliedustettuina just tuollaiset kontrollifriikit jotka ei uskalla edes synnyttää, jos suoritus ei sujukaan täydellisesti.

Vierailija
26/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuvitteletko tosiaan, että koulutettu saa päättää synnytystapansa ja kouluttamaton ei?

En tiedä kouluttamattomien tilanteesta. Meillä on näin.

Vierailija
27/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

LOL. Eikä tuollaisilla menestyjillä pitäisi olla massia käyttää yksityistä? Teikäläisissä on kyllä varmasti yliedustettuina just tuollaiset kontrollifriikit jotka ei uskalla edes synnyttää, jos suoritus ei sujukaan täydellisesti.

Verorahoille on mukava saada vastinetta. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Vierailija
28/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos ei ole varaa maksaa, niin apua saa julkiselta puolelta, tosin aika lailla viiveellä ja rajoitetusti. Ehkä juuri siksi, että jos ei ole varaa hoitoihin, ei todennäköisesti ole varaa lasta elättääkään.

On varaa lapsen elätykseen kyllä. Kyse on hoitojen rahoittamisesta, ei lapsen elättämisen rahoittamisesta. Nämä hoidot maksavat useita tonneja yhtä yritystä kohti. Jos tietäisi hoidon onnistuvan etukäteen, asia ei olisi ongelmallinen. Jos hoito ei onnistu, rahat menevät hukkaan. Kaikki vaihtoehdot tuntuvat hankalilta. Ap

Vierailija
29/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pidätkö mahdollisena, että vanhempasi tai puolisosi vanhemmat tulisivat avuksi?

Toinen puoli: ei ole mahdollista.

Toinen puoli: voi olla, mutta en uskalla kysyä tiettyjen luonteenpiirteiden takia. En halua avata asiaa enempää. 

Ja minäkin olen maisteri kyllä, mutta ei se mitään takaa. Palkkani on surkea ja on vaikea suhtautua kevyesti rahaan. En ole onnistunut vaihtamaan työpaikkaa, enkä usko että jatkossakaan onnistun. Ap

Vierailija
30/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten olisi ap jos hyväksyisit lapsettomuuden? 

Tämä on tietysti yksi vaihtoehto. Siinä on tietysti se, että uskon tietyn katkeruuden ja mitä jos -ajattelun jäävän varjostamaan loppuelämää. Lisäksi luulen, että kasaan sukulaisille lastenteko-odotuksia ja -vaatimuksia, joita en itse pystynyt toteuttamaan.

Harmittaisi jättää yrittämättä, mutta harmittaisi myös yrittää ilman tulosta. Ap

Vierailija
31/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitäs pilasit vartalosi tuhkapillu

En tiedä, mitä meinasit tuolla, mutta en ole vartaloani millään pilannut. :D

Vierailija
32/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöillä. On sen arvoista. Yksityisellä jouduin käymään kolmesti pakastetun alkion siirrossa ennen kuin tärppäsi. Lisäksi muut hoidot, yhteensä yli 45 000 e. Hoidot kuitenkin eri vuosina, joten joka vuosi sai rahaa säästöön. Puoliso maksoi puolet suuremmista laskuista, mutta varmaan yksinkin olisin saanut säästöön tarpeeksi.

Nyt vauvatarvikkeita ym. olen hankkinut käytettynä,

Vierailija
33/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No kyllä minusta pitäisi yhteiskunnan tukea näissä enemmän. Kokoajan puhutaan että syntyvyys liian matalaa. Itse tulin raskaaksi kevyillä hoidoilla onneksi yksityisellä, olisin muuten mennyt julkiselle ja rahoittanut säästöillä. Mutta siihen olisi varmaan menneet asuntosäästöt ym. Olisi ehkä pitänyt harkita sitä kahteen kertaan. Onneksi nyt kävi näin hyvin.

Ai että yhteyskunnan pitäisi maksaa verorahoista se, että naiset päätti hurvitella, matkustella ja opiskella (sekin valtion piikkiin) kaikki hedelmälliset vuodet ilman huolenhäivää? Ja nyt kun aika menikin umpeen niin se on yhteiskunnan vastuulla hoitaa asia kuntoon?

Mietippä nyt vähän, kyllä sulla varmasti aivot on.

Vierailija
34/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan myynyt kasvottomia alastonkuvia tai videoita? Niissäkin on tietysti liikaa tunkua nykyään. Itseäänkään ei oikein voi myydä, ellei ole itsellinen sinkku.

Vierailija
35/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rahoittanut hoidot omasta pussista palkkatuloilla silloinkin kun oli mies mukana. Nyt olen tehnyt pari vuotta ilta ja viikonloppu töitä rahoittaakseni hoidot. Aikalailla työntäyteistä elämä, mutta tavoite mielessä menen. Toki voi käydä niinkin etten koskaan saa lasta.

Itse asun omistusasunnossa, josta on velkaa enää vähän jäljellä, joten säästöä syntyy kuukausittain noin 5000€ palkasta ihan hyvin. Toki voisin etsiä koulutustani vastaavan päivätyön ja voisin tienata +1000€ enemmän, mutta se saattaisi tuoda stressiä.

Itsellisenä yksi hoitokierros saattaa maksaa yli 10000€. Jos sitä alkaa miettimään, niin kyllä siihen saa tovin jos toisen menemään. Pyrin olemaan miettimättä sitä. Mun kohdalla ainoa vaihtoehto on tämä, joten näillä mennään. Rahaa se vaan on. Sitä saa tekemällä töitä. Mun yritykset päättyy parin vuoden sisällä ja jos ei lasta kuulu, rahaa kyllä tulee, jos pysyy terveenä ja sitten sitä voi käyttää mielihalujensa mukaan mihin vain. Mieluiten saisin lapsen, johon rahaa käyttää. Aika näyttää miten käy.

Voimia ja tsemppiä kaikille tähän välillä rankkaankin elämäntilanteeseen. Kaikille positiivisia plussatuulia myös.

Vierailija
36/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätulomahdollisuuksia henkilöille, joilla työnantaja ei mahdollista ylitöitä tai viikonlopputöitä eikä kilpailevaa toimintaa ja bruttopalkka vajaa 3000? Jotain netissä olevaa kokeiltu aiemmin, ei toiminut, liikaa kilpailua. 

Vierailija
37/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietyt luonteenpiirteet ahdistavat, tarkoittaako Ap itsessään vai puolisossa? Jos puolisossa, kannattaako sellaisen kanssa tehdä lasta?

On itsensä kampittamista yrittää olla pyytämättä rahaa hoitoihin puolisolta. Kai lapsi on molempien lapsi? Jos esim. puoliso ei saa lasta omilla soluilla, silti erikoista jos ei suostu maksamaan hedelmällisen puolison haaveesta. Jos taas lapsi saa alkunsa puolison soluilla, totta kai hän hyötyy hoidoista myös.

Eivät rahat mene hoidoissa hukkaan. Sen jälkeen tietää yrittäneensä. Muuten voi jäädä ikuisesti jossittelemaan. Minkä arvoista se on, että pohtii 5000 e maksaneella sohvalla, ettei hankkinut lasta ja säästi rahaa?

Vierailija
38/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuloilla. Onnistui ensimmäisellä inseminaatiokierroksella joten tutkimuksineen (labrat, lääkärikäynnit, ultrat) meni kai pari tonnia. Itse inseminaatiohan on aika edullista, muutaman satasen. Emme edes yrittäneet julkiselle, koska en jaksanut edes ajatella sitä tappelemista ja odottamista. 

En olisi voinut kuvitellakaan tekeväni hedelmöityshoitoja muilla kuin omilla rahoillani. En halua lapseni syntyvän köyhyyteen, koska meillä ei ole tukiverkkoja. 

Vierailija
39/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No kyllä minusta pitäisi yhteiskunnan tukea näissä enemmän. Kokoajan puhutaan että syntyvyys liian matalaa. Itse tulin raskaaksi kevyillä hoidoilla onneksi yksityisellä, olisin muuten mennyt julkiselle ja rahoittanut säästöillä. Mutta siihen olisi varmaan menneet asuntosäästöt ym. Olisi ehkä pitänyt harkita sitä kahteen kertaan. Onneksi nyt kävi näin hyvin.

No juu ei tarvitse tähän käyttää euroakaan verorahoja, ihan voipi itse maksaa jos ei luonnostaan onnistu. Kaikkien ei todellakaan tarvitse lisääntyä.

Vierailija
40/96 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos ei ole varaa maksaa, niin apua saa julkiselta puolelta, tosin aika lailla viiveellä ja rajoitetusti. Ehkä juuri siksi, että jos ei ole varaa hoitoihin, ei todennäköisesti ole varaa lasta elättääkään.

On varaa lapsen elätykseen kyllä. Kyse on hoitojen rahoittamisesta, ei lapsen elättämisen rahoittamisesta. Nämä hoidot maksavat useita tonneja yhtä yritystä kohti. Jos tietäisi hoidon onnistuvan etukäteen, asia ei olisi ongelmallinen. Jos hoito ei onnistu, rahat menevät hukkaan. Kaikki vaihtoehdot tuntuvat hankalilta. Ap

Se on elatus, ei elätys.

Lapsen elättäminen on paljon kalliimpaa kuin hedelmöityshoidot. Joku 8000 e ei pitkäksi aikaa riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä