Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatri kertoi, että olen kipeästi terapian tarpeessa. Tajusin etten taida tuntea itseäni ollenkaan. Onko terapia tie onneen?

Vierailija
10.10.2023 |

Olipa kaikessa tunnemyllerryksestä huolimatta mitä koin käynnillä niin myös silmiä avaavaa. 

Kyseli historiani. Se ei ole kovin kaunista luettavaa missään kohtaa mutta yrittämistä selvitä ja porskuttaa eteenpäin on löytynyt. 

Tunnen valtavasti häpeää, olen aika pihalla tästä elämästä.  Hän sitten kyseli mistä varsinaisesti häpeäni tulee, miten se näkyy ja huono itsetunto yms. 

Menin aivan täydelliseen lukkoon. En tiennyt yhtään mitä vastaan, sen sijaan aloin itkemään tietämättä edes miksi itken. En osannut vastata, en tiennyt, yritin sopertaa mutta en saanut mitään kosketusta ajatuksiini tai tunteisiin. Menin vain aivan johonkin selviytymistilaan. 

Onneksi psykiatri osasi sanoittaa minun puolestani. En ole kosketuksessa itseeni enkä yhteydessä edes muihin ihmisiin. Olen täysin lukossa ja osasi kertoa yksinäisyyden tunteestani. 

Selvästi tarvitsen kuulemma terapiaa ja mitä nopeammin sen parempi. Kaksi kertaa viikossa mieluiten. Hän sanoi, että hyötyisin ja se rikastuttaisi elämääni varmasti. 

Oli aika paha mutta helpottunut olo käynnin jälkeen. Vihdoin joku ymmärsi minua. 

Mutta niin, onko se terapia tie onneen? Siihen haluan sitoutua. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän myös sanoi, ettei masennus ole oikeastaan nyt tärkein asia hoitaa, se on täysin toissijainen. 

Eli ilmeisesti masennus on ollut vain jokin suojakeino kenties.

Ap

Vierailija
22/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita terapian käyneitä? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tottakai. terapeutit suosittelee terapiaa, koska tienaavat sillä leipänsä. eihän nykyään ole mikään ongelma, jos päässä viiraa. katso vaikka sukupuoli-asiaa. kymmeniä tai satoja, vastoin biologiaa. tämä on jopa suositeltavaa olla sekaisin. älä ole huolissasi, valitse sukupuolesi, ja mene lauman mukana. 

Vierailija
24/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että  psykiatrin suosittelema terapeutti voi olla aika kallis, kun maksaa provikkaa sille psykiatrille.

Kannattaa valita ehkä joku muuta kautta saatava terapeutti.

Minä en enää luota kenenkään vilpittömyyteen.

Vierailija
25/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen psykiatri ehdottaa terapiaa? Ei minulle ole ainakaan ikinä sitä ehdotettu. Kerran on yksi psykiatri sanonut ettei aio tukea pyyntöäni saada terapiaa.

Vierailija
26/26 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia voi muuttaa asiat myös pahemmiksi. Terapeuteilla on omat ideansa, joista he pitävät kiinni, mutta jotka eivät pitkällä tähtäimellä välttämättä vastaa sinun persoonaasi ja tarpeitasi. Terapeutitkin ovat vain ihmisiä. Oman ajattelun antaminen toisen ihmisen käsiin ei aina ratkaise ongelmia, vaan aiheuttaa uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi