40v mies kysyy: jos alkaisimme deittailemaan, mitä ajattelisit rahatilanteestani?
Olen työelämässä. Palkkani on 3400 eur/kk. Minulla on pörssiosakkeita 20 000 euron arvosta ja sijoitusrahastoja 50 000 euron arvosta. Omistan myös pienen talousmetsäpalstan ja kuivan maan mökin vailla minkäänlaisia mukavuuksia.
Omaa asuntoa ei siis ole, mutta ei toisaalta lainaakaan. Asun vuokralla kerrostalokaksiossa hyvällä sijainnilla. Laitan joka kuukausi säästöön 500 euroa.
En ole törsääjä, suurin osa työiästä meni pienipalkkaisissa töissä ja erilaisissa projekteissa niin ei ollut mahdollisuutta hankkia asuntoa täältä kaupungista. Nyt viimeinkin on vakituinen työ. Olen vähän kahden vaiheilla hankkisinko asunnon vaiko en, koska en haluaisi luopua sijoituksista.
Kommentit (67)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vastauksista huomaa kuinka hyvätuloiset naiset ajattelevat että molemmat pitävät omansa, kun taas köyhät naiset ajattelevat että ollaan samaa tiimiä eli kaikki jaetaan. Se on ongelma jos toinen tienaa vähemmän, silloin kun mies on se joka tienaa vähemmän.
Niin,koska iso osa miehistä hakee valtaa taloudellisen riippuvuuden kautta. Et sä näe sitä kotona odottavaa henkistä väkivaltaa tai ajoittaisia mustelmia. Joskus 10 vuotta sitten yhteen naistenlehteen haasteltiin 18 vuotta yhtä soittoa kotona ollutta rouvaa joka oli tuoreeltaan eronnut. Kuulemma ihmiset eivät koskaan saaneet tietää lyönneistä. Pilalle mennyt tukka korjattiin kampaajalla ja iskut peitettiin laastarilla/meikillä.
Tässä kommentissa ei ollut mitään järkeä. Tilastollisesti naiset avioituvat re
Et sitten osannut lukea?
Tuota ei selitä miesvaltaiset alat.
Lapsettomissa pariskunnissa miehet tienaavat reippaasti enemmän kuin naiset.
Sinkuissa naiset tienaavat miehiä karvan veran enemmän, pl. vanhemmat ikäluokat.
Hyvät tulot lisäävät miehen ja vähentävät naisen pariutumisen todennäköisyyttä.
kts. tilastokeskus.
Minusta on hassua se, että ketjussa on koettu ap:n leuhkivan rahoillaan ja kertovat ensitreffeillä rahatilanteestaan. Naisilla on ilmiömäinen kyky missata täysin se mitä sanotaan ja mitä ei sanota.
Ap:han koki olevansa lähinnä köyhä koska ei ole voinut säästää enempää nuorempana, eikä missään sanonut kertoneensa naisille tai ylipäätään kenellekään rahatilanteestaan.
Ymmärrän ap:n ajatusmaailmaa.
Minullakin oli ajatus, että säästäisin mukavan potin 40v mennessä.
Kannattaa muistaa ettten ole nainen jolle elämä/miehet tulevat tarjoamaan ihania asioita. En voi vain elää elämää ja odottaa mitä jänskää tulee vastaan. Mitään ei tule, ellen sitä itse hanki.
Asiat eivät menneet niin kuin halusin. Joten nyt ollaan puun ja kuoren välissä. Säästössä mitätön summa rahaa, ja olen liian vanha painamaan töitä kuin hullu saadakseni alkupääoman kasaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vastauksista huomaa kuinka hyvätuloiset naiset ajattelevat että molemmat pitävät omansa, kun taas köyhät naiset ajattelevat että ollaan samaa tiimiä eli kaikki jaetaan. Se on ongelma jos toinen tienaa vähemmän, silloin kun mies on se joka tienaa vähemmän.
Niin,koska iso osa miehistä hakee valtaa taloudellisen riippuvuuden kautta. Et sä näe sitä kotona odottavaa henkistä väkivaltaa tai ajoittaisia mustelmia. Joskus 10 vuotta sitten yhteen naistenlehteen haasteltiin 18 vuotta yhtä soittoa kotona ollutta rouvaa joka oli tuoreeltaan eronnut. Kuulemma ihmiset eivät koskaan saaneet tietää lyönneistä. Pilalle mennyt tukka korjattiin kampaajalla ja iskut peitettiin laastarilla/meikillä.
Tässä kommentissa ei ollut mitää
Vielä. Kerran. Miehestä on naiselle valtavasti vaivaa. Nähtävästi useimmat huolii miehen tuomaan elämäänsä etuja. Voihan olla että noissa miehissä löytyy muitakin bonuksia.
suomalaisen kuuluu laittaa kaikki rahat seiniin.
Hyvä tilanne. Itselläni muutoin sama, muttei sijoitusasuntoja ja sopivasti lisänä myös talletuksia asuntoa varten. Rahasta ja sijoituksista keskustelen kyllä vakavassa parisuhteessa, mutta muutoin en oleta olevani itse toisen omaisuuden varassa ja päinvastoin. Toki, kuten tiedämme niin asunnon osalta harvalla on varaa velattomaan asuntoon kerralla niin tätä joutunee aina vähän jumppaamaan.
En tiedä ainoatakaan yli 40-vuotiasta, jolla ei ole omaa asuntoa. Monella on useampikin asunto ja asunnoksi kelpaava kesämökki myös. Kyllähän elämän perusasiat pitäisi olla kunnossa jo 30-vuotiaana ja siitä sitten lähdetään omaisuutta kasvattamaan. Melko pahasti on pitänyt jotain mennä pieleen, jos nelikymppisenä pitää miettiä riittääkö rahat.