Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v mies kysyy: jos alkaisimme deittailemaan, mitä ajattelisit rahatilanteestani?

Vierailija
10.10.2023 |

Olen työelämässä. Palkkani on 3400 eur/kk. Minulla on pörssiosakkeita 20 000 euron arvosta ja sijoitusrahastoja 50 000 euron arvosta. Omistan myös pienen talousmetsäpalstan ja kuivan maan mökin vailla minkäänlaisia mukavuuksia.

Omaa asuntoa ei siis ole, mutta ei toisaalta lainaakaan. Asun vuokralla kerrostalokaksiossa hyvällä sijainnilla. Laitan joka kuukausi säästöön 500 euroa.

En ole törsääjä, suurin osa työiästä meni pienipalkkaisissa töissä ja erilaisissa projekteissa niin ei ollut mahdollisuutta hankkia asuntoa täältä kaupungista. Nyt viimeinkin on vakituinen työ. Olen vähän kahden vaiheilla hankkisinko asunnon vaiko en, koska en haluaisi luopua sijoituksista.

Mitä ajattelisin?

Vaihtoehdot

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole melko tavanomainen tilanne perheettömälle ja velattomalle, ikänsä työelämässä olleelle ihmiselle.

Mutta kuten jo aiemminkin todettiin, noin tarkka rahatilanteen puiminen deittailuvaiheessa olisi minulle suuri turn off. Toki talous on hyvin tärkeä aihe, mutta kielii kyllä todellisesta arvomaailmoiden erosta, jos mies alkaa käymään tuolla tarkkuulle kaiken säästöistä ja sijoituksista alkaen läpi.

Vierailija
22/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto y: raha-asiasi eivät kiinnosta minua pätkääkään. Eikä sellainen mies, joka luulee, että raha-asiat ratkaisee kiinnostuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että mies valehtelee. Toteaisin että ei kiitos. 

Vierailija
24/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ihminen joka selkeästi mainostaa varallisuuttaan.

Vierailija
25/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin aapeen rahatilannetta aika keskimääräisenä. Aapeen vastausvaihtoehdoista en löydä omaani, sillä niissä oletus on, että tavoite on suunnilleen samat tulos ja isompituloinen ei hyväksy pienempituloista. Näin ei kumminkaan oikeasti ole. Ihan hyvin minä tuon voisin hyväksyä.

mahdollisen kumppaniehsokkaam taloustilanne on kuitenkin minulle silleen tärkeä, että en halua kumppania, joka on ylivelkaantunut tai ylivelkaantumassa, enkä kumppania joka edes suhteen alussa ei pysty elättämään itseänsä.

Vierailija
26/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuudesta heti kärkeen puhuminen on turn off. Se käännyttäisi mut luopumaan parisuhteesta kanssasi, sillä selvästi arvomaailma ei kohtaisi. Itse olen vähävarainen koronan myötä tulleen yrityksen lopettamisen vuoksi, velkainen ja keskituloisessa palkkatyössä. Menee vuosia päästä balanssiin taloudellisesti, koska tässä maassa rangaistaan yrittämisestä jollei se menekään putkeen.

Mua ei kiinnosta ihmisten varat, vaan luonne ja käytös toisia kohtaan. Jos arvoissa kärjessä on materia, ihminen on mulle väärä.

Vierailija
27/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin. PARIsuhde on muutakin kuin rahaa. Nythän tuo puhe vetoaa niihin miesten kavahtamiin onnenonkijoihin. Jos haluat syvällisempää seuraa hakeudu mukaan järjestötoimintaan tai politiikkaan.

Vierailija
28/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän rahatilanteemme kuulu toisillemme. Emme muuttaisi yhteen.

Vierailija
29/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tuosta ajatellut yhtään mitään. Ei ole koskaan ihmissuhteissa raha-asiat merkanneet.

-m

Vierailija
30/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että  mikä järki tuossa kuivan maan mökissä vailla mukavuuksia on.

Vierailija
31/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vastaus, että ihan ok, vaikka olen itse varakkaampi ja saan parempaa palkkaa? Miksi luopuisit sijoituksista jos ostaisit oman asunnon? Ei niitä tarvitse myydä vaan voisi laittaa asuntolainan vakuudeksi.

Vierailija
32/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että ap on hyvin pihi ja joku matkustelu tai elämyksiin raha  käyttäminen olisi hänelle vaikeaa. Minua ei tuonne kuivan maan mökille saisi. Itselläni kun on rantamökki mukavuuksin. Ja se omistusasunto.

Vierailija
33/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo kysymyksesi olisi se, mitä minusta haluaisit tietää, emme edes ystävystyisi.

Vierailija
34/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarina on totta, niin vähän leveilevältä kuulostaa. Turn-off. Itse tienaan ihan hyvin, mutta mieluummin nautin rahasta kuin pidän jotain sijoitussalkkuja. Asunto on asumista varten ja ylimääräiset rahat mieluusti käytän matkailuun. Elämän pituutta ei kukaan tiedä ja paras nauttia siitä kun voi.

Parisuhteessa olen aina ollut miehen kanssa, joilla samanlaiset arvot. Työ ja palkka ovat tärkeitä, mutta rahat jaetaan vakituisessa parisuhteessa. Ei niistä rahoista yksin nauti samalla tavalla. 

Ei kiinnosta muutenkaan ihmiset, jotka seuraavat sokeana kaikenlaisia trendejä ilman omia kriteerejä. Sijoitukset on yksi nykytrendi ja toinen on asunnon sisustustyylit ja oma ulkonäkö. Kopioihmisistä ei ole mihinkään kivaan, koska eivät osaa itse tehdä aitoja päätöksiä.   

Vierailija
35/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista huomaa kuinka hyvätuloiset naiset ajattelevat että molemmat pitävät omansa, kun taas köyhät naiset ajattelevat että ollaan samaa tiimiä eli kaikki jaetaan. Se on ongelma jos toinen tienaa vähemmän, silloin kun mies on se joka tienaa vähemmän.

Vierailija
36/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkasi on hyvä eikä tilanteesi ole mitenkään poikkeava mihinkään suuntaan, joten ihmetyttää kyselyn motiivi. Tulee vaikutelma pihistä ihmisestä, sellaisia monet kavahtavat - minäkin. 

Täällä palstalla on paljon miehiä, jotka puhuvat naisista lompakkoloisina ja laskevat joka pennosen, ja sattumoisin ainoa ikisinkkumies, jonka tunnen, on aivan samanlaisinen. Hän ei ole varakas eikä köyhäkään, mutta jokaisen asian on kyllä pihiydellään vaikeaksi tehnyt. 

Varallisuus on itselleni sikäli olennaista, että minulla on melko paljon omaisuutta. Olen esimerkiksi perinyt arvoasunnon eikä ole koskaan tarvinnut ottaa asuntolainaa. Jos olisin sinkku välttelisin todella tarkasti henkilöä, joka syynää muiden raha-asioita tai esittelee omia rahojaan, koska hän olisi kiinnostunut varmasti myös minun rahoistani. Sekä pihi että hyödyn tavoittelija ovat rahojeni perässä, jos saisivat tietään.

Älä koskaan kerro rahoistasi mitään muille ennen kun he ovat todella hyviä ystäviäsi eikä välttämättä sittenkään, ellei ole pakko. Ilmainen neuvo. 

Vierailija
37/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos tämä tarina on totta, niin vähän leveilevältä kuulostaa. Turn-off. Itse tienaan ihan hyvin, mutta mieluummin nautin rahasta kuin pidän jotain sijoitussalkkuja. Asunto on asumista varten ja ylimääräiset rahat mieluusti käytän matkailuun. Elämän pituutta ei kukaan tiedä ja paras nauttia siitä kun voi.

Parisuhteessa olen aina ollut miehen kanssa, joilla samanlaiset arvot. Työ ja palkka ovat tärkeitä, mutta rahat jaetaan vakituisessa parisuhteessa. Ei niistä rahoista yksin nauti samalla tavalla. 

Ei kiinnosta muutenkaan ihmiset, jotka seuraavat sokeana kaikenlaisia trendejä ilman omia kriteerejä. Sijoitukset on yksi nykytrendi ja toinen on asunnon sisustustyylit ja oma ulkonäkö. Kopioihmisistä ei ole mihinkään kivaan, koska eivät osaa itse tehdä aitoja päätöksiä.   

Jos joku on kopioihminen, niin se, joka elää kädestä suuhun ja tuhlaa kaikki rahansa "kun ei niitä saa hautaan mukaan". Näin toimii valtaosa ihmisistä, ja on aika hassua jos luulet olevasi uniikki lumihiutale kuuluessasi suureen massaan. 

Vierailija
38/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vastauksista huomaa kuinka hyvätuloiset naiset ajattelevat että molemmat pitävät omansa, kun taas köyhät naiset ajattelevat että ollaan samaa tiimiä eli kaikki jaetaan. Se on ongelma jos toinen tienaa vähemmän, silloin kun mies on se joka tienaa vähemmän.

Onneksi miehillä on vapaus valita itselleen puoliso, joka ansaitsee vähintään yhtä paljon, eikö totta?

Itse en kertonut mitään omista tuloistani, vastasin vain, ettei minua kiinnosta miehen tulot tai omaisuus vaan se, onko meillä riittävän samanlainen elämäntapa.

Vierailija
39/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin,koska iso osa miehistä hakee valtaa taloudellisen riippuvuuden kautta. Et sä näe sitä kotona odottavaa henkistä väkivaltaa tai ajoittaisia mustelmia. Joskus 10 vuotta sitten yhteen naistenlehteen haasteltiin 18 vuotta yhtä soittoa kotona ollutta rouvaa joka oli tuoreeltaan eronnut. Kuulemma ihmiset eivät koskaan saaneet tietää lyönneistä. Pilalle mennyt tukka korjattiin kampaajalla ja iskut peitettiin laastarilla/meikillä. 

Vierailija
40/67 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet minun silmiin varakas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän