Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää töissä eläkkeeseen asti?

Vierailija
10.10.2023 |

Tarkoitus on sinnitellä vielä 4 vuotta, sillä palkka on huono ja joka penni kerryttää eläkettä. Mutta ahdistaa aivan valtavasti. Syynä lähinnä muutama täysin kahjo päällikkö ja ennen kaikkea todella ällöttävä toimitusjohtaja. Hyviä puolia on erinomainen työterveyshuolto.

Uskon, etten ole ainoa. Kertokaa kestämiskonstinne!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn merkitys ihmiselle vähenee koko ajan. Poliitikot ajaa politiikkaa joka aiheuttaa sen että työlliset ei halua edes sitoutua työpaikkaansa. Irtisanomissuojaa yritetään poistaa ja irtisanomista helpottaa. 

Työssä käymisen arvostus vähenee.

Puolet Suomen yrityksistä sanoo jo nyt että on vaikea löytää työntekijöitä. Älytön työtahti ja rääkki johtaa vähitellen siihen, että ihmiset alkaa keksiä muita tapoja hankkia elantonsa - verotuksen ohi luonnollisesti. Elämänlaatuun aletaan panostaa enemmän ja vapaa-ajalle lasketaan arvoa. Tällä hetkellä isot sukupolvet jättää perintöjä. Perijät voi sen avulla heittäytyä ennen aikojaan nauttimaan eläkepäivien odottelusta vapaa-ajan parissa.

Vierailija
42/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä pystyt siihen.

Työ on vain työtä. Pyri tekemään siis vapaa-ajastasi mahdollisimman mukavaa! Jos lomarahoja voi vaihtaa vapaaksi, tee niin ensi vuodesta alkaen. Sitten pidät aina välillä pidempiä viikonloppuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin vaikeeta oo.  66 v. eläke ja palkka juoksee, yht. € 8500 /kk. Ei koske eikä kolota. 

Vierailija
44/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56v ja teen ylitöitä sairaanhoitoalalla nykyään aika paljon, rahan takia. Ja nyt aloitan sivutyön yksityisellä, niitä on muutaman kerran kuussa. Eli mitä enemmän ikäännyn, niin sitä enemmän teen töitä. Tilinauhaa kun katsoo, niin siitä saa uutta intoa. 

Pääsen eläkkeelle 9v päästä. Katsotaan nyt miten jaksan, voi olla, että ylitöiden tekemisen into laantuu tästä vielä. Toistaiseksi olen hyvä kuntoinen ja kestän epäsäännöllistä kolmivuorotyön tekemistä.

Vierailija
45/45 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjetöntä lukea näitä kommentteja. Nyt kun terveyttä ja kuntoa vielä on raadetaan ja kituutetaan, että elääkkeellä olisi muutama satanen enemmän rahaa. Niin mihin? Rikkoutuneen kropan ja sairauksien hoitoon? Perillisille hautauskulujen maksuun ehkä? 

Itse olen 45 v, tehnyt töitä 16-vuotiaasta alkaen. Työeläkelaskuri kertoo karusti, että täysi eläkeikäni on 68 v 10 kk = 69 vuotta! KUUSIKYMMENTÄYHDEKSÄN VUOTTA! Kyllä kuulkaa saa nuoremmat hoitaa työt tuossa kohtaa!

Olen aloittanut työn keventämisen jo nyt. Teen määräaikasuuksia ja nyt etsin osa-aikatyötä. Minulle riittäisi 2/3 nykyisestä palkasta elämiseen. Voi olla, että jossakin kohtaa tekee mieli taas kiristää työtahtia, mutta se on varmaa, että kun varhaiseläkkeelle jääminen on mahdollista, se on heippa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi