Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestää töissä eläkkeeseen asti?

Vierailija
10.10.2023 |

Tarkoitus on sinnitellä vielä 4 vuotta, sillä palkka on huono ja joka penni kerryttää eläkettä. Mutta ahdistaa aivan valtavasti. Syynä lähinnä muutama täysin kahjo päällikkö ja ennen kaikkea todella ällöttävä toimitusjohtaja. Hyviä puolia on erinomainen työterveyshuolto.

Uskon, etten ole ainoa. Kertokaa kestämiskonstinne!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan

Vierailija
2/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakon edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempipalkkainen työ?

Vierailija
4/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa

Vierailija
5/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa ei voi vaihtaa, olen liian vanha enkä sitä paitsi jaksaisi opetella uutta työtä.

Vierailija
6/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä voi muuta kuin keskittyä hyviin puoliin. Laukkaa siellä työterveyshuollossa aina kun mahdollista!

Vierailija
7/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät etukäteen montako vuotta työelämää jäljellä joten kestät sen kun tiedät milloin oravanpyörä loppuu. Mikäli tuntuu liian kaukaiselta niin ota välitavoitteita matkan varrelle. 

Vierailija
8/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistat vaan niille pitkät paskat. Jo helpottaa!

9/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lyhentänyt työaikaa. Tein ensin vuoden alusta lähtien 4-päiväistä työviikkoa ja nyt loppuvuoden teen 3-päiväistä. Tammikuussa pitäisi aloittaa taas 5-päiväinen työviikko. Jos jaksan. Mulla on onneksi alle 3 vuotta alimpaan eläkeikään.

Vierailija
10/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää lähin 50-vuotiaana meneen Stoc kalta kun en vaa enää kestäny niitä hul luja päälliköitä ja vielä hul lumpia asiakkaita. Rahat väheni mutta vain vähän ja nyt on hyvä olla ja nukkua ja ei itketä joka päivä.Mielenterveys on tärkeempää kuin raha, kokeile.

Vierailija
11/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiusallasikaan luovuta vielä vaan kehrää rauhassa eläkettä! Hui hai mistään pomoista tai päälliköistä.

Vierailija
12/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitavoitteet: ensin pitää kestää 50 vuotiaaksi asti, sen jälkeen sinnitellä 55 vuotiaaksi ja koittaa kestää 60 vuotiaaksi. Sen jälkeen ei tiedä onko enää edes töitä.

Vierailija
13/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä täytyy kerätä viimeiseen tippaan saakka. Ei osa-aikaiseksi eikä  Ovelle  eli osa-aikaeläkkeelle. Puskettava va vaan loppuun asti kuin härkä. Sisulla mennään joka päivä- väsytti tai ei!

Vierailija
14/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheneville työntekijöille pitäisi järjestää helpotuksia työhön, varsinkin heille jotka tekevät fyysisesti ja henkisesti raskasta työtä. Itse näin 5-kymmppisenä duunarina mietin joka hemmetin aamu kuinka jaksan painaa samalla tahdilla kuin itseäni puolta nuoremmat ihmiset. Olen tehnyt 14- vuotiaasta asti työtä ja kyllä alkaa tuntumaan, niin henkisesti kuin fyysisesti. Lisäksi se, että eläke alkoi kertymään vasta 23-vuotiaasta alkaen on aikamoista v*ttuilua. No, ehkä luonto hoitaa ja pääsen lepoon.

Vierailija
15/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on tuplat vielä jäljellä ennen kuin voin jäädä millekään eläkkeelle. Oiskin vaan neljä vuotta. Äkkiä se menee.

Vierailija
16/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on tuplat vielä jäljellä ennen kuin voin jäädä millekään eläkkeelle. Oiskin vaan neljä vuotta. Äkkiä se menee. 

Jos 5- kybäselle duunarille vastasit, niin kyllä tässä olisi työvuosia vielä 15- vuotta...

Vierailija
17/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Päivä kerrallaan

Kommentti kuin AA-kerholaisen suusta.

Vierailija
18/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisuni oli elää työttömänä +40 vuotta. Virtaa on paljon enemmän kuin ikätovereissani jotka olleet työelämässä heti koulujen jälkeen. Ei ole paikatkaan rikki, mielenkiintoa työtehtäviin riittää ja jos hyvin menee olen tässä työpaikassa eläkkeelle asti. Ja jos vielä paremmin menee niin olen suht terve kun eläkkeelle pääsen koska en ole rikkonut itseäni työnteolla.

Tämä ei toki aloittajaa auta, mutta oli oma kokemukseni.

Ja ihmettelijöille tiedoksi: Joillakin on mahdollisuus elää työttömänä, mutta syyt siihen eivät kuulu tuntemattomille. Voitte pohtia olinko nuo aikaisemmat ikävuodet opiskelija, lusmu, lottovoittaja jne 😎

Vierailija
19/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu. Ovelle 50% heti 61v jäin... onneksi on säästöjä

Vierailija
20/45 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio kestää. Olen kokeillut nyt kahta eri alaa ja samaa kakkaa ja teeskentelyä päivästä toiseen. Kun nykyinen määräaikainen pesti loppuu niin en enää pyri töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän