Siis onko tuolla Hesarin toimituksessa nyt kielletty etätyö, kun jatkuvasti pitää mollata etätyötä?
Miksei vastapainoksi voi välillä tehdä juttua lähityöskentelyn negatiivisista puolista? Nämä etätyö-kielteiset jutut ovat kummallisen yleisiä nykyään.
Kommentit (28)
Jep. Itse en mene enää töihin firmaan, jossa en saa vapaasti päättää lähi- ja etäpäivistä. Lähdin jo edellisestä firmasta tämän vuoksi - nykyisessä ei onneksi viitteitä tuohon lähivahtaamiseen siirtymisestä.
Itse tykkään hybridityöstä, esim. tällä viikolla menen vain perjantaina työpaikalle.
Kummallista tuo jatkuva negatiivinen uutisointi etätyöstä. Ihan kuin ajamalla ajettaisiin sitä loppumaan.
Ketä tuollainen uutisointi palvelee?
Varmaan helppo uutisoida kun etätyön negatiivisista puolista on nyt tullut tutkimusta.
Vierailija wrote:
Kummallista tuo jatkuva negatiivinen uutisointi etätyöstä. Ihan kuin ajamalla ajettaisiin sitä loppumaan.
Keskustojen kiinteistönomistajia?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ketä tuollainen uutisointi palvelee?Keskustojen kiinteistönomistajia?
Ja ne kiinteistönomistajat eivät ole tosiaan aina suomalaisia. Esim. OP meni myymään pääkonttorirumilustaan Vallilassa osittain Etelä-Korealaiselle yhtiölle:
https://yle.fi/a/3-11185603
Vierailija wrote:
Se palvelee autoilun ikeestä vapautettua metropolia johon jokaisen suomalaisen on pakko tulla päivittäin tehtiin siitä miten vastenmielistä, hidasta, turvatonta ja kallista hyvänsä. Siellä on kaikki. Missään muualla ei saa olla mitään.
Aivan erityisen kammottavaa HS:n ideologian kannalta on se ettei jokaisen suomalaisen asunnon arvo ja haluttavuus määräydykään yksinomaan sen mukaan miten helppo sieltä on päästä töihin (julkisilla tiätty!) Metropolin ytimeen jossa kaikki työpaikat ovat.
Etätyössä on tulevaisuus. Ei ketään kiinnosta raahautua 5 päivänä viikossa toimistolle ihan turhaan. 2 tuntia menee työmatkoihin.
Vierailija wrote:
Itse tykkään hybridityöstä, esim. tällä viikolla menen vain perjantaina työpaikalle.
Anteeksi rehellinen mielipiteeni, mutta aivan turhaa tuollainen. Ja varsinkin jos perjantain lähipäivä on työnantajan aloitteesta.
Terkuin etänä vuodesta 2014 ja kollegoita nähnyt livenä tänä aikana alle 10 krt. Ensin oli Skype ja Jammer, sitten tuli Teams. Kaikki tuntevat toisensa aivan yhtä hyvin kuin jos oltaisiin lähityössä, kahvitauoillakin on letkeä meininki.
Elämänlaatu parantui huimasti, kun työmatkat ja ennen kaikkea sosiaaliset kontaktit jäivät pois. Sosiaalisuus on yliarvostettua.
Vierailija wrote:
Etätyössä on tulevaisuus. Ei ketään kiinnosta raahautua 5 päivänä viikossa toimistolle ihan turhaan. 2 tuntia menee työmatkoihin.
Tämä. Oma työnantajani on tässä suhteessa kammottava. Jos et ole paikalla, et ole olemassa, vaikka kuinka hyvin tekisit työtäsi. Johtaja on sosiaalinen vampyyri, joka imee energian muilta ihmisiltä (karrikoidusti, mutta kuvastaa kuvion). Vaihtaisin mielelläni työpaikkaa, mutta kun on 50 v. täyttänyt, niin se ei ole ihan helppoa.
Siis INTIASSA tehdystä tutkimuksesta vedetään jotain johtopäätöksiä Suomeen?! Luulen, että selvästi harvemmalla intialaisella on häiriötön tila kotona, missä voivat tehdä työtä. Argumentit lähityön puolesta rupeavat ilmeisesti olemaan aika epätoivoisia...
Käsittämätöntä, ettei haluta hyödyntää etäyhteyksien potentiaalia. Olen nähnyt useita seminaareja johon olisin mielelläni osallistunut, mutta kun ei striimata. Miksiköhän? Minulla, ja varmaan monella muulla, ei ole mahdollisuutta matkustaa toiselle puolelle maata muutaman tunnin vuoksi.
Hesari on jotenkin etätyövastainen.
Kumma jos punavihreä Hesari moittii etätyötä, tuohan on yksi tehokkaimmista keinoista vähentää päästöjä. Omatkin autoilun päästöt puolittui etätöiden alettua.
Etätöiden vaikutuksesta päästöjen alentamiseen pitäisi puhua paljon enemmän ja leimata työnantajia jotka ilman perusteluja yrittää pakottaa toimistollle.
En ymmärrä. Linkattu juttu ei ollut etätyövastainen, vaan siinä annettiin neuvoja sujuvaan etätyöhön.
Meidän työpaikassa ainakin etätyön tekeminen on täysin vapaaehtoista, saa ihan vapaasti mennä työpaikallekin tekemään. Että jos Hesarin toimittajasta on ikävää tehdä kotona töitä, niin miksei hän mene toimistollensa niitä tekemään? Sitten on paljon raskaita, ikäviä tai jopa vaarallisia töitä, missä ei voi valita, vaan sitä työtä on pakko tehdä paikan päällä - silti ne monesti tarpeellisia töitä yhteiskunnan kannalta. Että kuulostaa aika kermaperseitten ongelmilta tuollaiset.
Se on ihan "parasta" kun saa raahautua työpaikalle avokonttoriin ja siellä 4 kertaa päivässä etsimään tyhjää hiljaista tilaa, että voi istua kuulokkeet korvilla ja nokka ruudussa kokouksessa niiden kanssa, jotka ovat sinä päivänä kotona.
Eihän etätyö ole ongelmaton, sillä siinä on suuri turvallisuusriski, oli kysymys yrityssalaisuuksista tai asiakkaan salassapidettävistä asioista. Ja tietysti työntekijän työtehosta.
Itse en tykkäisi, jos esim. lääkäri tekisi kotona etätöitä jossakin keittiössää ja terveystietoni olisi kaikkien perheenjäsenten/ ulkopuolisten henkilöiden nähtävissä.
Olisiko sinulle ap. se ok. ?
Kun siellä etä”töissä” käydään kaupassa, jumpataan ja tehdään ruokaa työajalla… Puhelimeen ei vastata tietokoneen ääreltä, kun tulee yllättäviä tilanteita, jotka vaativat välitöntä reagointia. Pelkkää lusmuilua!
t. Johtaja
EK:n maskotti koko lehti.