Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kokoomuksesta pääsee äänestämällä. Mutta
kansa halusi Sannin ja Riikan.
Alle 20 % kansasta ei ole kansa. Ei edes enemmistö.
Äänestemättä jättäneitäkin oli enemmän kuin 20 %. He joko eivät löytäneet itselleen sopivaa puoluetta, tai halusivat ilmaista, että politiikka on rikki. Itsekin olen muutaman kerran jättänyt äänestämättä kun kaikki ehdokkaat ovat olleen tavoittelemassa vain omaa etuaan. En halunnut haaskata aikaani muka-vaikuttamiseen.
Hallituspuolueiden äänisaalis oli vähän päälle 49 prosenttia. Meillä on siis todellisuudessa hallitus, joka jo lähtökohtaisesti nauttii vain vähemmistön kannatusta. Suomen vaalijärjestelmä mahdollistaa tällaisen.
Itse asiassa vähemmistöhal
Siltikin Orpon hallituksessa istuvat puolueet saivat alle 50 prosenttia annetuista äänistä. Se kannattaa muistaa niiden, jotka huutelevat, että "saitte, mitä tilasitte". Enemmistö ei tilannut tätä kurjistamispolitiikkaa.
Vierailija wrote:
Keväällä valmistui 4. tutkinto, kahden lapsen yksinhuoltajana. Töitä haettu sen jälkeen kymmenistä paikoista. Työkkärin omaohjaaja ja ostopalvelufirman työnhakuneuvoja läpisevät diipadaapaa, mitään konkreettista apua ei saa.
Mistä mahtaakaan nämä tuhannet työpaikat pulpahtaa kun tukia leikataan?
Opiskele lähihoitajaksi! Niillä riittää töitä.
Vierailija wrote:
Taas joku tollo vastaamassa.
Jos koko Suomessa ei ole töitä, mitenkäs työttömänä muutat ulkomaille? Millä rahalla? Ja sitten jos et saa töitä, mitenkäs palaat Suomeen kun ei ole asuntoa? Ja entäs jos sulla on perhe, mitäs sitten - toisella työpaikka Suomessa, lapsilla koulut, jne..?
Ymmärräthän jos et saa oman alasi töitä, sitten mahdollisuus saada toiselta alalta töitä (jolle sulla ei ole koulutusta eikä kokemusta) on aika minimaalinen.
Eivät työttömät mitään "reppanoita" ole, vaan ihan normaaleja ihmisiä -- joilla ei vain ole töitä tai vakituisia töitä. Monilla nuorilla voi olla useampikin tutkinto vyön alla.
Ja aina palaamme siihen keskeiseen ongelmaan: työttömiä on yli 10 kertaa enemmän kuin avoinna olevia työpaikkoja, vaikka laskettaisiin piilotyöpaikat mukaan. Siinäpä onkin kiva miten sellainen yhtälö ratkaistavissa.
Poliitikot ovat ratkaisseet sen siten, että syyllistävät työtöntä. Se on huomattavasti helpompaa kuin uusien työpaikkojen luominen.
Sanni kuule, mulla on yksi sellainen asia, joka estää sen töihin menon, nimittäin työkyky. Sitä ei ole.
Vierailija wrote:
Sanni kuule, mulla on yksi sellainen asia, joka estää sen töihin menon, nimittäin työkyky. Sitä ei ole.
Selvästi sitä ei ole Sannillakaan, mutta hyvää palkkaa se silti nostaa. Tämä ehkä vääristää Sannin näkemystä siitä, miten maailma toimii.
Maisterina hirveästi lohduttaa, että minulta otetaan 300 euroa kuussa pois, opintolainani menevät ulosottoon ja joku muu saa työpaikan. Haluaisin sen työpaikan ihan itse. Työnantajat vaan eivät tee minulla mitään.
Olen nyt ollut 5 kk työttömänä. Tänä aikana hakenut 30+ työpaikkaan. Suurin osa omalta alalta, johon pätevyys ja kokemusta. Alle puoleen noista päässyt edes haastatteluun. En tiedä mitä enää tehdä!
Mikä tässä ulostulossa nyt taas näitä palstan sossupummeja ärsyttää? Ihan tottahan tuo on, kun teet töitä niin elintaso paranee.
Myös ulkomaan matkat kannattaa lopettaa, kato, köyhä, suomessakin on ihan kivaa katottavaa. voit mennä vaikka Lappiin! `Kaikillahan meillä on rajoituksia. `sanoi tässä taannoin yks kokoomuspoliitikko
Sanni on oikeassa. Työ pitää ihmisen hengissä.
Tuo lause on samaa sarjaa kuin "jos teillä ei ole leipää, niin miksette syö kakkua?"
Pelkkä työ ei auta, pitäisi saada siitä riittävä palkkakin.
En ole täysin eri mieltä. Sisarukseni (meillä siis samat lähtökohdat eli nolla) pilkkasi minua, kun menin töihin "alipalkattuihin hanttihommiin": hän ei kuulemma ainutkertaista elämäänsä niin tuhlaisi. No, tein noita töitä, dyykkasin ruokani roskiksista ja asuin muutaman neliön kimppavuokrakopissa joitakin vuosia ostaen kierrätyskeskuksesta huonekalun kerrallaan. Samalla opiskelin ammattitutkinnon, työllistyin lopulta sille alalle (ja sielläkin aloitin pohjalta, monta vuotta pätkätyösoppareilla) ja nykyään tienaan keskimääräisesti vakioduunissa. Sisarukseni ei taas ole tehnyt edelleenkään töitä päivääkään, tuskittelee sitä kun ei pääse itseään kiinnostaviin ja hyvin palkattuihin hommiin, ja on velkaantunut asuessaan vuokrayksiössä. Kummin tässä elämässä olisi "kannattanut" tehdä? Jos nollasta lähtee, sieltä on ryömittävä ylös - turha verrata itseään varakkaiden perheiden lapsiin, joita vanhemmat suhteineen tukevat jne.
Vierailija wrote:
Sanni on oikeassa. Työ pitää ihmisen hengissä.
On vaan unohtanut sen että mihin niitä veroja kerätään. Vaikka elää itsekin niillä rahoilla.
Opiskelija ei maksa veroja. Mutta hänen vanhemmat maksaa
Sannilta pitäisi kysyä silleen vaivihkaa nopeasti että mitäs söit tänään lounaaksi, veronmaksajien rahoilla.
Kokeilisi vastaako siihenkin että "taloustilanne on heikko. Nyt vaaditaan leikkauksia, eikun sopeutuksia"
Ei ole sattumaa, että Sanna on saanut legendan maineen. Kaikki täysjärkiset kansalaiset seisovat Sannan takana. Joudun opiskelijana raatamaan vuorotyötä kaikki viikonloput tukien vähäisyyden vuoksi. Kokoomuslaiset ovat syntyneet kultalusikka perseessä ja persut ovat rasisteja. Ei hyvin mene
Paavo Väyrynen blogissaan:
"Edessä ovat mielenkiintoiset vaalikeskustelut.
Loppujen lopuksi on kysymys perustavanlaatuisista arvovalinnoista.
Yhdellä puolella ovat ylikansallista Euroopan unionia rakentavat federalistit, jotka ovat yleensä myös rajattoman globalisaation kannattajia.
Toisella puolella ovat Suomen itsenäisyyden puolustajat, jotka rakentavat itsenäisten kansakuntien Eurooppaa ja toteuttavat kestävää ihmiskuntapolitiikkaa."
Federalismi ja globalisaatio vai itsenäisyys ja kestävä kehitys?
https://www.paavovayrynen.fi/2023/07/01/federalismi-ja-globalisaatio-va…
Sanni. Menisit risusavottaan laukomaan typeryyksiäs.
Vierailija wrote:
Tuo nainen on ihan pihalla. Tuhoaa viimeisetkin rippeet tämän maan hyvinvoinnista.
Hänellähän on kokemusta koulutuksen tuhoamisesta. Nyt tuhoaa elämisen. Kuka tota äänestää?
Nyt ne yrittää jo. T a p p. A a nauruun :DDDDDDDD
Naisena ei todellakaan olisi kannattanut kouluttautua miesvaltaiselle alalle. Työpaikat meni hyville tyypeille (=miehille) ja mä jouduin jäämään duunarialalle. Nyt yritän lisäkoulutuksen avulla pyristellä sieltä pois. Saa nähdä miten käy. Työnantajat tuntuvat etsivän joko yksisarvisia tai tutuntuttuja.