Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"

Vierailija
10.10.2023 |

"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009911463.html

Kommentit (1741)

Vierailija
821/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli useamman vuoden ajan kokopäivätyö, hyvä paikka missä oli hyvä olla mutta pieni palkka joka ei riittänyt vaan asumistukea oli silti haettava lisäksi. 

Kunnes työpaikan hallinto päätti että kustannuksissa säästettävä joten älynväläys oli että vähennetään porukkaa ja loput jäljelle jääneet työntekijät tekevät muiden työtehtävät omiensa päälle. Avoimet työpaikat menevät useimmiten työpaikan vaihtajille, entisille työntekijöille, jotka tulevat takaisin tai tutun tutuille, eikä niille työttömille. 

Vierailija
822/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä aivopieruja ollut ennenkin. Kuka muistaa Piia-Noora Kaupin eli Piitun sanoneen että työttömät ei saisi käydä elokuvissa. Tästä kermaperseen sanonnasta tehtiin välittömästi pilapiirros. Entäpäs kun eräs naiskansanedustaja oli keksinyt aivopierun junassa. Hän oli katsellut metsää ja todennut että kyllä riittäisi töitä työttömille risusavotassa ja metsän raivaamisessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurituloisuudesta voi pudota ei työtä tekemällä.

Vierailija
824/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ennustan että ollaan kovaa vauhtia menossa siihen suuntaan Suomessa, että asiat aletaan ratkoa kaduilla väkivaltaisissa mellakoissa. Joka puolelta huomaa että kansa alkaa kokea että ei oikeasti voi vaikuttaa äänestämällä enää yhtään mihinkään

Valehtelu ennen vaaleja on saavuttanut sellaiset mittasuhteet että kansa saa kohta tarpeeksi.

Tätä lisätään vielä sillä että lakkoilu pyritään tekemään laittomaksi ja mahdottomaksi.

Ja Ruotsissa ihmetellään että miten tässä näin kävi? Eriarvoisuus, tästä oli artikkeleita. Rikkaat asuvat suojatulla alueella ja ne vähemmän arvokkaat ihmisläjät syrjemmässä missä ongelmat kasvavat ja muuttavat muotoaan pahemmaksi. 

Vierailija
825/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkällä saikulla, mutta pääasiassa saan työttömyystukea ja kaikki leikkaukset osuu minuunkin. Menisin töihin jos kykenisin, mutta eläkkeellekään en pääse, koska en ole tarpeeksi sairas. Ei tiedetä oikein mikä mulla on, mutta ehkä nyt selviää. Uutena oireena olen alkanut saada joka kuukausi monta anafylaktista shokkia, oksentelen ja hikoilen kivuissani, silmän eteen tulee mustat alueet jotka ei liiku vaan aivan kuin siinä olisi iso pallo edessä, jne. Lämmintä yli +30 kesällä, mutta palelin useiden peittojen alle kuumeetta. Joku hetki tuntuu etten jaksa ja päätän päiväni. Elämä on. 

Vierailija
826/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen ollut töissä 25 vuotta ja nettopalkka 2000 ekk. Ei olla noustu köyhyydestä. 2 lasta,vuokra 900 e kk. Koska se nousu alkaa? 

Aina voi kouluttautua uudelleen. Suomessa on jopa maksutonta. Näin tein itsekin. Ja lapset kannattaa tehdä sellaisen kumppanin kanssa, jonka kanssa haluaa myös elämää rakentaa. Taloudellisesti huomattavasti parempi vaihtoehto. Veronmaksaja ärsyttää tämä aikuisten ihmisten ylläpitäminen. Erotaan ja muiden pitäisi ylläpitää kahta elämää lisätukien muodossa. Mitä jos nyt maksaisitte omat valintanne ihan itse.

Jo huomenna puolisosi voi pudottaa pommin ja kertoa haluavansa eron ja perustaa uuden perheen. Lapsenne saavat uusia sisaruksia ja kaikkien elintaso tipahtaa. Pitäisitkö sitä omana valintanasi? Elämä on niin arvaamatonta Sinunkin kohdallasi.

Vierailija
827/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eduskunnassa keskustelu sosiaaliturvan massiivisista leikkauksista ja Persuista oli paikalla ainoastaan Remppa Reiska, eikä hänkään käyttänyt yhtään puheenvuoroa. Joku voisi tietty ajatella, että koko puolue löi pään pensaaseen. Kun Purrallakin on jo kolme viikkoa myöhässä vastaus Li Anderssonin kirjalliseen kysymykseen hallituksen politiikan vaikutuksesta lapsiperheköyhyyteen, niin ei kai tässä voi sanoa muuta kuin, että tunareita ja pelkureita koko puolue täynnä.

Vierailija
828/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ennustan että ollaan kovaa vauhtia menossa siihen suuntaan Suomessa, että asiat aletaan ratkoa kaduilla väkivaltaisissa mellakoissa. Joka puolelta huomaa että kansa alkaa kokea että ei oikeasti voi vaikuttaa äänestämällä enää yhtään mihinkään

Valehtelu ennen vaaleja on saavuttanut sellaiset mittasuhteet että kansa saa kohta tarpeeksi.

Tätä lisätään vielä sillä että lakkoilu pyritään tekemään laittomaksi ja mahdottomaksi.

Ja Ruotsissa ihmetellään että miten tässä näin kävi? Eriarvoisuus, tästä oli artikkeleita. Rikkaat asuvat suojatulla alueella ja ne vähemmän arvokkaat ihmisläjät syrjemmässä missä ongelmat kasvavat ja muuttavat muotoaan pahemmaksi. 

Lisäksi tällä ei juuri voida kilpailla sillä investointikohteena, että lähdetään heikentämään työläiseten työehtoja.  Monessa Eu maassa puhumattakaan muusta maailmasta on todella surkeat työehdot. Suomi ei pysty sillä saralla kilpailemaan maailmalla ja tekemään maasta houkuttelevampaa investointikohdetta. Ne vetovoimatekijät tulee muista asioista, kuten jos rakennetaan sitä tuuli infraa, millä voi tuottaa vetyä yms.

Luulisi kokoomuksen Orpon nyt sitten sijoittavan sellaiseen infraan, eikä esim Turku-Helsinki rataan, kun samaan aikaan hyllytettiin Helsinki-Tampere rata, joka on nyt usein loppuuun muuty, kun ei ole tarpeeksi vuoroja paskan radan takia. Eli tämä hyllytettiin ja käynnistettiin Turku rata, jolle ei ole edes luvassa matkustaja. Siis mitä helvettiä?

Vierailija
829/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten keskustelun alussa oli jo esimerkkejä "nälkä lähtee syömällä" tulee mieleen vuosia sitten opiskelu aikana ollut luokkakaveri joka oli varakkaasta perheestä ja monet meistä oli perus opiskelijoita opiskelemassa alaa. Tytöllä oli aina suuria vaikeuksia ymmärtää kuinka me muut puhuttiin siitä säästämisestä tai ostettava mikroaaltouuni tai lämpimät talvikengät sitten kun on varaa, mutta tuolle tytölle se oli absurdia että ei ole rahaa ja usein tivasi kysyen "miksi et nyt osta?" tai "miten niin ei ole rahaa? Onhan sulla isä ja äiti" sekä monia muita hänen ohjeita kuten "miksi värjäät ja leikkaat itse hiuksesi? mene kampaajalle". 

Luokallani oli opiskelijoita joiden vanhemmat oli tiukilla eikä ollut aina mahdollista auttaa, ja sitten heitä, joiden vanhemmat olivat sanoneet että olet aikuinen pärjää omillasi. 

Vierailija
830/1741 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lisäksi tällä ei juuri voida kilpailla sillä investointikohteena, että lähdetään heikentämään työläiseten työ

On työvoimaa, josta on kova kansainvälinen kilpailu. Sen saamiseksi Suomeen tarvitaan hyviä palkkoja ja matalia veroja. On kuitenkin myös työvoimaa, jonka osalta palkkoja voidaan laskea, kun työvoimaa riittää. Esimerkiksi joiltakin paperimiehiltä.

Valinnassa Turun ja Tampereen radan parantamisen väliltä Turku on sikäli hyvä vaihtoehto, että nykyinen Turun-rata on kiero kuin demari. Tampereen radassa ei ole niin paljon kohentamista.

Vierailija
831/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat eläkeläiset ei saa enää avustajaa kotiin. Valtio säästää verovähennyksissä. 

Vierailija
832/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Rikkaat eläkeläiset ei saa enää avustajaa kotiin. Valtio säästää verovähennyksissä. 

Jos eläkeläinen haluaa avustajan niin hänen pitää maksaa palkkaa avustajalle 40 h joka viikko, koska avustaja ei saa enää asumistukea eikä soviteltua päivärahaa. 

Vierailija
833/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos eläkeläinen haluaa avustajan niin hänen pitää maksaa palkkaa avustajalle 40 h joka viikko, koska avustaja ei saa enää asumistukea eikä soviteltua päivärahaa. 

Kätevää säästää valtion kuluissa viemällä eläkeläisiltä ja sairailta avustajat kodeista.

Vierailija
834/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen nyt ollut 5 kk työttömänä. Tänä aikana hakenut 30+ työpaikkaan. Suurin osa omalta alalta, johon pätevyys ja kokemusta. Alle puoleen noista päässyt edes haastatteluun. En tiedä mitä enää tehdä!

Hallitus varmaan vastaisi sinulle tyyliin "Vain 30+ työpaikkaa hakenut? Miksi et ole hakenut 60+ työpaikkaa vähintään?"

Ja mikset ole Mennyt mäkkäriin!

Vierailija
835/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen nyt ollut 5 kk työttömänä. Tänä aikana hakenut 30+ työpaikkaan. Suurin osa omalta alalta, johon pätevyys ja kokemusta. Alle puoleen noista päässyt edes haastatteluun. En tiedä mitä enää tehdä!

Hallitus varmaan vastaisi sinulle tyyliin "Vain 30+ työpaikkaa hakenut? Miksi et ole hakenut 60+ työpaikkaa vähintään?"

Ja mikset ole Mennyt mäkkäriin!

Työnantajat ei sovittele työvuoroja. Ei voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan. 

Vierailija
836/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäri on hyvä työnantaja, mutta kokopäivätyötä kaikille ei sielläkään ole. Jatkossa lounasaikaan voi olla ruuhkaa, kun ei ole osa-aikaisia enää. 

Vierailija
837/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin eilen lähetekeskustelua asumistuen laskusta ja työttömyysetuuksien laskusta. Oli hyviä puheenvuoroja, mutta on v-käyrä ja fyysinen paha olo nousee näistä korkealle. Persut oli kaiki poissa ja kokkareita oli pari.

Muutama puheenvuoro puki sanoiksi tämän oman ajatukseni, jota en ole osannut kuvata. Eli:

Koko tämä kannustetaan työttömät töihin mantra tarkoittaa sitä, että oikeisto pitää köyhiä kuin lapsina, joita he ohjaavat töihin, he pitävät köyhiä moraalittomina eikä sosiaaliturva voi olla heille koskaan kyllin heikko, aina oikeisto kokee ylemmyyttä ha pitää köyhiä huonoina ihmisinä, jotka elävät pulskasti muiden rahoilla eivätkä edes halua tehdä töitä.

Vierailija
838/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miten vaikka mun työkyvytön veli, joka sanottiin irti kun ei pystynyt tekemään enää sitä 2 tuntia päivässä työtä, voisi työllistyä? Hänellä ei ole kielipäätä eikä keskittymiskykyä opiskeluun. Ikää on 62 vuotta. 

Miten nämä eivät osaa ajatella muuta kuin työttömiä? Entä työkyvyttömät, vammaiset, eläkeläiset? Kun ei muutenkaan tahdota iäkkäitä ottaa kuin harvoihin paikkoihin. Joskus käy tuuri, kuten minulla, mutta siinä oli useita onnellisia sattumia yhtä aikaa, lisäksi minulla on älyä kouluttautua, mutta tarpeeksi älyä myös ymmärtää, ettei kaikilla ole samanlaista oppimiskykyä. Toisaalta mitään kädentaitoammatteja en osaa. Olin nuorena tuotannossa, siirrettiin toimistoon kun käden taidot ei riittäneet. Hyvä itselleni toisaalta.  

Vierailija
839/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraisuus ei ole sama asia kuin työttömyys. Epäpätevä poliitikko joka tätä ei ymmärrä.  Työtönkin voi olla rikas ja vähävarainen voi olla vaikkei olisi ollut päivääkään työtön.  

Vierailija
840/1741 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuuntelin eilen lähetekeskustelua asumistuen laskusta ja työttömyysetuuksien laskusta. Oli hyviä puheenvuoroja, mutta on v-käyrä ja fyysinen paha olo nousee näistä korkealle. Persut oli kaiki poissa ja kokkareita oli pari.

Muutama puheenvuoro puki sanoiksi tämän oman ajatukseni, jota en ole osannut kuvata. Eli:

Koko tämä kannustetaan työttömät töihin mantra tarkoittaa sitä, että oikeisto pitää köyhiä kuin lapsina, joita he ohjaavat töihin, he pitävät köyhiä moraalittomina eikä sosiaaliturva voi olla heille koskaan kyllin heikko, aina oikeisto kokee ylemmyyttä ha pitää köyhiä huonoina ihmisinä, jotka elävät pulskasti muiden rahoilla eivätkä edes halua tehdä töitä.

40-50 vuotiaita ei kyykyttämällä komennella. Pekka Toveri, joka kenraalina kyykytyksestä jotain tietää, sanoi että jo kolmekymppiselle on vaikea perustella tekemään sellaista, josta itse ei hyödy mitään. Jos minulle Petteri tulee sanomaan, että nyt sinä Pasi menet töihin, niin minä sanon että nyt sinä Petteri menet kasvamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi