Kokoomuksen Grahn-Laasonen: "Pienituloisuudesta voi nousta työllistymällä"
"Sanni Grahn-Laasonen (kok) ei näe tarvetta muuttaa sosiaaliturvaleikkauksia ja veromuutoksia koskevia budjettilakeja"
Kommentit (1741)
Lueskelin jotain vanhoja juttuja ja kappas kappas. Tää mustasilmä on ollut jakamassa rahaa Hamasille joskus vuonna 2016!!!!! Muutenkaan näytä suomalaiselta tää eu kko.
Vierailija wrote:
Tuo on totta. Miksi kukaan suuttuisi siitä, että joku sanoo totuuden? Haluatte ilmeisesti, että teille valehdellaan asioita, joita haluatte kuulla.
"Se on totta, koska minä sanon niin." Vai mitkä sinun perustelusi ovat?
Vierailija wrote:
Ongelma on sosialistit. Ne mädättää maan.
Ongelma on hyväveliverkosto ja rehottava korruptio.
Kyllä se on totta, pientuloisuudesta voi päästä eroon työllistymällä.MUTTA SE SUURI MUTTA,ON TYÖNANTAJASTA KIINNI,TYÖLLISTYYKÖ,ETTÄ SAAKO TYÖPAIKAN.TYÖNANTAJA TYÖLLISTÄÄ ONKO JOLLAIN EPÄSELVÄÄ....TYÖTÖN TYÖNHAKIJA HAKEE TÖITÄ,JA VIELÄ KERRAN...TYÖNANTAJA ON SE JOKA TYÖLLISTÄÄ.....TERVEISET SANNI GRAAN-LAASOSELLE.
Vierailija wrote:
Jos siirryttäisiin vaan siihen perustuloon ja käytettäisiin tämä kaikki työttömien kyykyttämistarmo työpaikkojen luomiseen, niin massatyöttömyys olisi muisto vain. Päättäjät ovat vuodesta toiseen laumasieluisia pskannyhtäjiä.
Hallitus miettii UK tapaista universaalia etuutta. Tarkoittaa sitä, että ensin laitetaan kaikki tuet alas ja sen jälkeen tehdään näistä vielä alempi yleistuki, jonka saa joka tilanteessa. Ei enää ansiosidonnaiduukdia esim sairastaessa, perhevapailla ym.
Sillä ei todellakaan voi tulla toimeen k6kaan. Köyhyys lisääntyy ja asunnottomuus.
Se on sinimustan hallituksen tavoite.
Vierailija wrote:
Jos siirryttäisiin vaan siihen perustuloon ja käytettäisiin tämä kaikki työttömien kyykyttämistarmo työpaikkojen luomiseen, niin massatyöttömyys olisi muisto vain. Päättäjät ovat vuodesta toiseen laumasieluisia pskannyhtäjiä.
Kerrotko miksi minun pitäisi veroillani ylläpitää terveet ihmiset jotka ei osaa elättää itseään? Eihän se massatyöttömyys mihinkään sillä katoa että osa väestöstä siirretään lopullisesti muiden elätettäväksi.
Ja tuo "työttömien kyykyttämistarmo" johtuu siitä et nämä minunkin rahoillani ylläpidettävät pitäisi potkia tekemään jotain hyödyllistä. Mutta jos ehdottaa vaikka tienvarsien tai puistojen siivousta vastikkeeksi vuosien elättämisestä niin ei, see ei vaan käy. Heitä riistetään kun luvataan vielä 9 euroa muiden, vuosikausien tukien PÄÄLLEEEEE!
Olen ollut töissä 25 vuotta ja nettopalkka 2000 ekk. Ei olla noustu köyhyydestä. 2 lasta,vuokra 900 e kk. Koska se nousu alkaa?
Aika omahyväinen kommentti, että pienituloinen ei voisi olla töissä ja että valittaa ei saa, jos ei ole päätynyt hyväpalkkaiselle alalle. Esimerkiksi siivoojat ja lähihoitajat eivät varakkaiksi tule, vaikka tekisivät töitä vuorokauden ympäri. Etenkään, jos mennään oikeistolaisten toiveiden mukaisesti ja viedään kaikki sunnuntai- ja vuorolisät. Työvoiman ulkopuolelta ei nousta pois pienituloisuudesta, vaan siirrytään pieniltä tuilta usein pienille palkoille. Tämä on realiteetti etenkin ihmisille, jotka ovat pitkään olleet työvoiman ulkopuolella tai pitkäaikaistyöttöminä. Kaikilla ei ole mahdollisuuksia hankkia hyväpalkkaista työtä eikä se ole realismia, koska myös monet huonosti palkatut työt ovat äärimmäisen tärkeitä ja jonkun ne on tehtävä.
Pienituloisena on kiva olla, kun on säästöjä jemma-nimisessä paikassa. Vielä kun pitää kulut kurissa, niin mikäpä on pankolla makoilla.
Vierailija wrote:
Olen ollut töissä 25 vuotta ja nettopalkka 2000 ekk. Ei olla noustu köyhyydestä. 2 lasta,vuokra 900 e kk. Koska se nousu alkaa?
Pian tukiaisia leikataan niin, että saat motivaatiota lähteä vaativampaan työhön. Nousu on taattu.
Jokainen löytää säästökohteita kun listaa paperille tulot ja menot! Alkoholi ja tupakka pois. Varmasti monella varaa pudottaa painoa niin ruokakulut pienemmälle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kerrotko miksi minun pitäisi veroillani ylläpitää terveet ihmiset jotka ei osaa elättää itseään? Eihän se massatyöttömyys mihinkään sillä katoa että osa väestöstä siirretään lopullisesti muiden elätettäväksi.
Ja tuo "työttömien kyykyttämistarmo" johtuu siitä et nämä minunkin rahoillani ylläpidettävät pitäisi potkia tekemään jotain hyödyllistä. Mutta jos ehdottaa vaikka tienvarsien tai puistojen siivousta vastikkeeksi vuosien elättämisestä niin ei, see ei vaan käy. Heitä riistetään kun luvataan vielä 9 euroa muiden, vuosikausien tukien PÄÄLLEEEEE!
Työtä ei riitä kaikille. Jos ketuttaa, niin jää pois tai maksa. Se on pelin henki nyt ja vastakin. Se risusavotta maksaa sinulle vielä enemmän kuin vastikkeeton tuki. Kallein vaihtoehto on lopettaa tuet ja palkata vartija.
Työpaikkoja on kuukausittain auki satoja tuhansia. Työttömille ei vain kelpaa, kun tukiaiset ovat niin hyvät.
Vierailija wrote:
Työpaikkoja on kuukausittain auki satoja tuhansia. Työttömille ei vain kelpaa, kun tukiaiset ovat niin hyvät.
Jokaiseen kunnon työpaikkaan on kymmeniä, jopa tuhat hakijaa. Kokopäiväsiivoojan paikkaa hakee helposti sata hakijaa. T. Rekrytäti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jokaiseen kunnon työpaikkaan on kymmeniä, jopa tuhat hakijaa. Kokopäiväsiivoojan paikkaa hakee helposti sata hakijaa. T. Rekrytäti.
Kun hain edellisen kerran paikkaa, hakijoita oli 2.
Vierailija wrote:
Aina voi kouluttautua uudelleen. Suomessa on jopa maksutonta. Näin tein itsekin. Ja lapset kannattaa tehdä sellaisen kumppanin kanssa, jonka kanssa haluaa myös elämää rakentaa. Taloudellisesti huomattavasti parempi vaihtoehto. Veronmaksaja ärsyttää tämä aikuisten ihmisten ylläpitäminen. Erotaan ja muiden pitäisi ylläpitää kahta elämää lisätukien muodossa. Mitä jos nyt maksaisitte omat valintanne ihan itse.
Vierailija wrote:
Kahdessakymmenessä viidessä vuodessa olisit maksanut jo oman asunnon, varsinkin, jos olet koko ajan maksanut kallista vuokraa!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Aina voi kouluttautua uudelleen. Suomessa on jopa maksutonta. Näin tein itsekin. Ja lapset kannattaa tehdä sellaisen kumppanin kanssa, jonka kanssa haluaa myös elämää rakentaa. Taloudellisesti huomattavasti parempi vaihtoehto. Veronmaksaja ärsyttää tämä aikuisten ihmisten ylläpitäminen. Erotaan ja muiden pitäisi ylläpitää kahta elämää lisätukien muodossa. Mitä jos nyt maksaisitte omat valintanne ihan itse.
Ei, aina ei voi kouluttautua uudelleen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kahdessakymmenessä viidessä vuodessa olisit maksanut jo oman asunnon, varsinkin, jos olet koko ajan maksanut kallista vuokraa!
Ensin pitäisi saada lainaa, eikä kovin pienituloinen tai pätkätyöläinen välttämättä saa.
Eipä sitten puutukaan kuin niitä työpaikkoja, joiden palkalla tulee toimeen.