Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HÄTÄ! Toimiva shampoo ja hoitoaine 40v naisen luonnonkiharille hiukselle??

Vierailija
09.10.2023 |

Raskauden myötä entinen suora hius takaraivosta yhtä pöheikköä. Mikä shampoo pesee, ja hoitoaine selvittää?

EI Kerastasea

Kiitos

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy kampaajaltasi. 

Ei kaikilla ole varaa käydä joka viikko kampaajalla ja maksaa paria sataa euroa siitä.

Vierailija
22/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jätin shampoon kokonaan pois niin hiuksista tuli entistäkin vahemmat ja tuuheammat. Nykyisin käytän ehkä pienen palan saippuaa kerran kuussa ja hiukset ei edes ole likaiset. Kivasti kihartuu tukka.

Ja nykyään haiset röllipeikolta? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jostain syystä hankin XZ:n sitä nokkos shampoota ja oli todella huonoa tököttiä. Jäi tosi rasvaisiksi hiukset vaikka pesin ne kahteen kertaan. Lensi roskikseen suoraan.

Vierailija
24/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonkiharat hiukset on usein kuivat ja latvat haaroittuu. Ihmettelen, kun osa pitää väkisin huonokuntoisia hiuksia kuin että leikkaisi latvat säännöllisesti. Mulla on luonnonkiharat ja malli aina lyhyt, joko polkkamainen tai sitten sitten tosi lyhyt juuri siitä syystä, että hiukset pysyvät hyväkuntoisina.

BC:llä on kosteuttava Moisture Kick -sarja, joka mulla tällä hetkellä käytössä. Olen käyttänyt myös Cutrin Ainoa kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta ja molemmat on olleet hyviä.

Vierailija
25/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään Lidllin öljyhoito shampoosta ja hoitoaineesta - en käytä päivittäin, mutta niillä pysyy kuivumaan ja takkuuntumaan pyrkivä latvaosuus kunnossa. Ovat edullisiakin käytössä.

Vierailija
26/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile suolashampoota joka syväpuhdistaa hiukset https://tinyurl.com/5c8ckbrn Mulla oli ihan koko päänahka takaraivosta myös yhtä pöheikköä, mutta tuolla niistä tuli kuohkeat ja pysyivät myös sellaisina koko päivän. Tuohon on myös samaa sarjaa oleva suolahoitoaine. Auttaa tosi hyvin pöheikköiseen tukkaan ja liuruun.

Kiitos tämä lähtee kokeiluun

Vierailija
27/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerastasehan on hyvä shampoo merkki? Kokeile sitä turkoosin väristä. Sillä tulee puhtaaksi hiukset.

Vierailija
28/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varpun tyrni- tai avokadoshampoota saa ihan Prismasta ja ainakin omiin luonnonkihariini toimii kivasti! Toki niissä on kookosta joka joidenkin hiuksia takuttaa. Hoitoaineeksi suosittelen xz kaste tehokosteuttavaa hoitoainetta, silottaa hiukset silkkisen sileäksi kun vaan laittaa reilusti

XZ:n hoitoaine lensi itsellä suoraan roskiin, ei edes kelvannut mökille varahoitoaineeksi. Meni ihan hirveään kuntoon hiukset siitä. En tiedä olinko allerginen vai mikä siinä tökötissä oli.

Vierailija
29/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen sellainen jossa ei ole silikooneja. Kerastase on yks hyvä jota olen käyttänyt, osa niistä on vähän enemmän pesettävämpiä ja osa silottavampia.

Vierailija
30/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varpun tyrni- tai avokadoshampoota saa ihan Prismasta ja ainakin omiin luonnonkihariini toimii kivasti! Toki niissä on kookosta joka joidenkin hiuksia takuttaa. Hoitoaineeksi suosittelen xz kaste tehokosteuttavaa hoitoainetta, silottaa hiukset silkkisen sileäksi kun vaan laittaa reilusti

XZ:n hoitoaine lensi itsellä suoraan roskiin, ei edes kelvannut mökille varahoitoaineeksi. Meni ihan hirveään kuntoon hiukset siitä. En tiedä olinko allerginen vai mikä siinä tökötissä oli.

Se on vain se hiuslaatu. Yksi miniän kokelas piti tuosta - hänellä paksu ja luontaisesti lähes mustahius ja tietysti ikääkin vähemmän. Minun luonnonkiharalleni se oli kuin kuivatusaine - seuraavan päivänä kunnon öljyhoito oli tarpeen.

Vierailija
31/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cutrin bio+ kosteuttava shampoo, lukee joku moist tai hydro. Toimiimulla vastaavassa tilanteessa. Lisäksi laitan pesun jälkeen ölyä, paras on ollut Redken argan oil. Ja siis ei latista, mutta avaa takut. 

Paul Mitchellin ihan perus awapuhi shampoo myös ihan ok mulla. 

Joku jo tuolla sanoi, että vältä silikonipohjaisia.

Vierailija
32/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Redkenin all soft-sarja. Ovat aika kalliita, mutta tekevät ihmeitä kuivalle luonnonkiharalle.

Katsoin noiden INCI:t ja suorastaan järkytyin. Voimakkaasti pesevää sulfaattia ja lajitelma silikoneja ja hajusteita. Eivät tee kenenkään hiukselle hyvää ja hinta sisältöön nähden on pöyristyttävä. Älkää ostako tällaista roskaa!

Onko joku app jolla katsot?

Mitä suosittelisit?

Ihan katsoin jälleenmyyjän sivuilta. Suosittelen sellaista shampoota, jossa ei ole sulfaatteja eikä silikonia. Curly girl -listauksista saa hyviä vinkkejä.

Vierailija
33/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cutrin Ainoa kosteuttava.

Vierailija
34/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on luonnonkiharat hiukset ja parturi ehdotti että käyttäisin suolasuihketta. Vaikuttaa yllättävän hyvin ja ei näytä tai edes tunnu siltä että hiuksissa olisi mitään ainetta.

Vierailija
35/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paul Michelin sampoo, hoitoaine ja lisäksi hiuksiin jätettävä hoitoaine. On hintavia, mutta tuotetta riittää pieni määrä. Kosteuttava hoitosuihke välipäiviksi.

Tällaiset ohjeet on aina todella hämmentäviä. Paul MiTchellillä on yli 10 erilaista shampoota.

Vierailija
36/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin suoristuspermanentin ja siitä tuli tapa. Kohta on taas aika uuteen käsittelyyn. Mun hamput hiukset on ihan kauheat ja suoristusraudastakaan ei ole paljon apua. Mulle sopii ainoastaan mun oman kampaajan suosittelemat siloittavat ja kosteuttavat tuotteet. Sun muut tehohoidot. 

Vierailija
37/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharat pitkät hiukset naisella on minusta pahin turn offi ja icki. Enkä edes aio mainita permistä. Tykkään bruneteista hiuksista ponihännällä.

Vierailija
38/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiharat pitkät hiukset naisella on minusta pahin turn offi ja icki. Enkä edes aio mainita permistä. Tykkään bruneteista hiuksista ponihännällä.

mien lähde: Oxford Languages · Lue lisää

ick

/ɪk/

informal•North American

exclamation

unpunctuated: ick

used to express disgust.

"There are rats here? Ick!"

noun

noun: ick

an unpleasantly sticky or congealed substance.

"she scrubbed the ick off the back of the stove"

Vierailija
39/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mien lähde: Oxford Languages · Lue lisää

ick

/ɪk/

informal•North American

exclamation

unpunctuated: ick

used to express disgust.

"There are rats here? Ick!"

noun

noun: ick

an unpleasantly sticky or congealed substance.

"she scrubbed the ick off the back of the stove"

Olipa huono selitys. Tässä parempi: ""Ick" is a slang term that is commonly used to describe a feeling of disgust or aversion towards something or someone."

Vierailija
40/49 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wella color motion oli itselleni positiivinen yllätys. Olin saanut kampaamosta pienen näytepakkauksen tätä ja hiukseni on aivan ihanan tuntuinen tuon käsittelyn jälkeen. Mulla myös luonnonkihara tukka.

Redken all softia mullekin on tyrkytetty ja en ollut tyytyväinen . viimeisin kampaajani sanoi, ettei suosittele mulle sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme