Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini tekee pilaa koko perheen

Vierailija
09.10.2023 |

elämän. Ei tee kotitöitä, ei herää itse, ei mene kouluun, lintsaa, nimittelee muita perheenjäseniä, hajottaa paikkoja kotona (ohessa ja seinässä reikä, rikkonut maljakoita ja kynttilöitä), valehtelee ja uhriutuu. Uhkaa hankkia lähestymiskieltoja meille läheisille ja kertoo valehtelevansa meistä jotain jos menemme hänen huoneeseen eli kiristää. Tuntuu kuin asuisin psykopaatin kanssa.
Otin nyt tietokoneen pois, puhelinliittymästå netti pois, palautin kalliin 200ehupparin jonka hänelle tilasin kannutimeksi - ehtona oli vain mennä kouluun ja olla siellä normaali päivä.
Miehellä paljon tulomatkoja joten joudun olemaan yksin tai siis lasten 12/14 v kanssa.
Meillä on mökki pohjoisessa ja pitäisi olla lomaviikko siellä syyslomalla, minä jään kotiin teinin kanssa, koska ei aio liikahtaakaan - mies suuttuu tästä ja meillä on perhe ihan riekaleina kohta.
Oireillaan jo kaikki muut tämän takia.
Ollaan myymässä taloa ja muuttamassa paikkakunnalle jossa mies pystyy olemaan enemmän kotona iltoja, muttei voida pitää esittelyjä kun teini ei poistu edes siksi aikaa.
Mitä tässä voi tehdä? Kärsiä vaan niin kauan kuin jaksaa? Itse heräsin taas rinnan puristukseen ja pään sänkyyn, varmaan sydänoireita, mutta tuntuu ettei enää kiinnosta vaikka itselle tapahtuisi jotain, niin kamalaa tämä elämä ja olen kodin vanki.

Kommentit (166)

Vierailija
21/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette selvästi ammattiapua. Teinin kasvatus/kehitys on jossain vaiheessa ennyt pahasti pieleen, sillä ei tuollainen käytös selitys edes tavallista vaikeammalla murrosiällä. 

Vierailija
22/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lakkaat antamasta rahaa ihan ensimmäisenä. Rahaa vasta sitten kun on lunastanut lupauksensa.

Onko mukana päihteitä tai huumeita? Oletko varma?

Syökä ja nukkuuko riittävästi?

Onko mahdollisesti ahdistunut?

Tarvitsette joka tapauksessa ulkopuolista apua. Kuraattorista voit vaikka aloittaa, hän ohjaa sitten eteenpäin.

Meillä oli vähän samantyyppinen, joskaan ei yhtä vakava tilanne. Apua saatiin ja tilanne on nyt parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo pitää saada johonkin laitokseen.

Mutta miten? Nykyään lapsille/nuorille annetaan vain mahdollisuuksia toisen perään ja mitään ei voi vaatia ja tässä lopputulos.

Ap

Hmm, kuka niitä mahdollisuuksia on antanut?

Kertoo paljon että teini saa 200 e hupparin yhtä koulupäivää vastaan. Olette aivan hakoteillä koko sakki, ja ammattiapua todellakin tarvitsette.

Vierailija
24/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee sosiaalitoimeen huoli-ilmoitus nuoresta

Jospa sitä kautta saisitte apua. Vaikea tilanne, kun nuori käyttää pelottelulla ja uhkailulla valtaa koko perheeseen, suorastaan terrorisoi perhettä.

Tuo terrorisointi on oikea sana.

En olisi ikinä uskonut, että oma lapsi tekee tuollaista. On tosi tunteettoman oloinen, mies juuri sanoi että

voisi varmaan tehdä meillekin mitä vaan ilmeenkään värähtämättä.

Ap

Teillä on outo asenne lapseenne. Onko miehesi hänen isänsä? Hän kuulostaa ulkoistaneen perheensä ja lapsensa yksin sinun hoidettavaksi. Se on väärin.

Vierailija
25/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä AP:n vastauksia niin kyllähän tuo asenne jo teiniin nähdään. Teini on heidän mielestään mielenvikainen, vääränlainen, jopa psykopaatti. 

Miten luulette teinin reagoivan, kun tuntee miten omat vanhemmat ovat asennoituneet häntä kohtaan tällä tavalla?

Myöskin AP:n vastauksista selviää, että kotoa puuttuu turvallisest rajat ja terveellinen kasvatus. Sitten ihmetellään miksi teini oireilee. 

Nyt AP etsi itsellesi lasten kasvatukseen keskittyviä psykologian kirjoja. Olet 14v myöhässä, mutta ehkä voit vielä oppia jotain.

Vierailija
26/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän perheessä ja kasvatuksessa on homma pielessä. Jo näin muutamasta viestistä huomaa.

Vierailija
27/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten? Nykyään lapsille/nuorille annetaan vain mahdollisuuksia toisen perään ja mitään ei voi vaatia ja tässä lopputulos.

Ap

Siis kuka antaa mahdollisuuksia? Mikset voi vaatia?

On palaveerattu asiasta koulun kanssa (siis kouluasioista), joissa aina vaan uusia mahdollisuuksia,

me vanhemmat vaadimme ja on tehty asioista sopimuksiakin, ei pidä mistään kiinni. Sitten syyllistää

ja uhkailee meitä.

Rahaa olen antanut kk sisään yli 400e ja olen silti paskin äiti ikinä, eikä hän koskaan saa mitään.

Ap

No tuossa ainakin yksi syy. Miksi annat euroakaan?

Vierailija
28/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus itse lapsesta ja pyydä koulua tai jotain muuta, vaikka sukulaista tekemään toinen.

Usein homma ei etene jos tekee ilmoituksen vain itse, mutta kun tulee toinen ilmoitus ulkopuoliselsta niin homma lähtee eteenpäin.

Sukulaislapsi on kaksi kertaa ollut perhekodissa jokusen kuukauden ja sitten taas on kotona sujunut, hänellä nepsy-tautaa, mutta koko muu perhe alkoi reagoimaan ja siksi homma piti puhaltaa poikki.

Nyt vaaditte koulusta kovempia otteita ja toivottavasti saisitte hyvän sosiaalityöntekijän, sukulainen onneksi sai ja hän osasi neuvoa  mistä hakea apua ja mitä vaatia.

Tsemppiä, nyt on aika saada apua koko perheelle.

Ja teini oikealle tielle.

Vierailija
29/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt lakkaat antamasta rahaa ihan ensimmäisenä. Rahaa vasta sitten kun on lunastanut lupauksensa.

Tarvitsette joka tapauksessa ulkopuolista apua. Kuraattorista voit vaikka aloittaa, hän ohjaa sitten eteenpäin.

Meillä oli vähän samantyyppinen, joskaan ei yhtä vakava tilanne. Apua saatiin ja tilanne on nyt parempi.

Nyt sanoinkin ettei penniäkään rahaa, sanoi ettei saa muutenkaan vaikka olen antanut isoja summia - mikään ei tunnu miltään eikä ole kiitollinen mistään.

Tiedän 100% varmasti ei käytä päihteitä, eikä paljoa ple pois kotoa.

Teen joka päivä kotiruokaa ja aamupalaa ei tahdo syödä, muuten kyllä. Pitäisi nukkua, mutta puhelinta en saa yöksi pois. Kerran yritin ottaa väänsi sormeni niin pahasti, että kynsi repesi ja oli viikkoja kamalan kipeä ja turvonnut, toisella kertaa kun sain puhelimen pois jahtasi mua ympäri taloa ja rikkoi kukkamaljakon ja kynttiläkupit olohuoneesta. Yleensä vaan uhkailee löhestymiskieloilla tai hommaavansa meille vaikeuksia jos yritämme saada puhelinta pois - eli nukkuu siis puhelimen kanssa - ehkå valvoo.

Ap

Vierailija
30/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Kynsi katkennut...

Vierailija
31/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sanoinkin ettei penniäkään rahaa, sanoi ettei saa muutenkaan vaikka olen antanut isoja summia - mikään ei tunnu miltään eikä ole kiitollinen mistään.

Teen joka päivä kotiruokaa ja aamupalaa ei tahdo syödä, muuten kyllä. Pitäisi nukkua, mutta puhelinta en saa yöksi pois. Kerran yritin ottaa väänsi sormeni niin pahasti, että kynsi repesi ja oli viikkoja kamalan kipeä ja turvonnut, toisella kertaa kun sain puhelimen pois jahtasi mua ympäri taloa ja rikkoi kukkamaljakon ja kynttiläkupit olohuoneesta. Yleensä vaan uhkailee löhestymiskieloilla tai hommaavansa meille vaikeuksia jos yritämme saada puhelinta pois - eli nukkuu siis puhelimen kanssa - ehkå valvoo.

Ap

Entä lapsen isä, onko vielä kuvioissa? Vai saako teiniltä nokkaansa?

Vierailija
32/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Menkää perheneuvolaan. Aikuiset keskustelevat oman työntekijän kanssa ja teini omansa.

Vierailija
33/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mihin nuori sen 400 euroa on käyttänyt ja aikaisemmat rahat, joita varmaan olet antanut?

Vierailija
34/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hmm, kuka niitä mahdollisuuksia on antanut?

Kertoo paljon että teini saa 200 e hupparin yhtä koulupäivää vastaan. Olette aivan hakoteillä koko sakki, ja ammattiapua todellakin tarvitsette.

Koulussa sovittiin porkkanasta, joita olisi lyhyin välein ja jotka kannustaisi toimimaan oikein ja eritavalla.

Sovittiin, että käy lomaan asti koulussa ja on tunneilla niin saa tuon hupparin.

Ap

Vierailija
35/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko teini oireilla muuttoa? Ei tuon ikäinen halua lähteä pois kavereiden luota? Jos ihan rauhassa otat aikaa teinin kanssa. Kerrot että muistat kuinka vaikea teini ikä oli. Voisiko hyötyä vaikka juttelusta kuraattorin kanssa. Laitokseen ei nyt missään nimessä. Teinit ovat hyvä unisia ja viikonloppuna pitää saada nukkua pitkään.

Vierailija
36/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on todella paha olla, koska on menettämässä kaverinsa, arkensa, tavallisen elämänsä muuton myötä ja äiti sanoo, että sydämeen sattuu, kun en jaksa lastani.

Vierailija
37/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mihin nuori sen 400 euroa on käyttänyt ja aikaisemmat rahat, joita varmaan olet antanut?

Tuosta piti käyttää 240e vaatteisiin. Käytti 80e, eikä antanut loppuja takaisin. Kun kysyn mihin rahat menneet sanoi ruokaan ja juomaan -

Meillä on kotona aina ruokaa ja juomaa.

Ap

Vierailija
38/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis kuka antaa mahdollisuuksia? Mikset voi vaatia?

On palaveerattu asiasta koulun kanssa (siis kouluasioista), joissa aina vaan uusia mahdollisuuksia,

me vanhemmat vaadimme ja on tehty asioista sopimuksiakin, ei pidä mistään kiinni. Sitten syyllistää

ja uhkailee meitä.

Rahaa olen antanut kk sisään yli 400e ja olen silti paskin äiti ikinä, eikä hän koskaan saa mitään.

Ap

No tuossa ainakin yksi syy. Miksi annat euroakaan?

Pelkää lastaan? Peli on menetetty.

Vierailija
39/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko teini oireilla muuttoa? Ei tuon ikäinen halua lähteä pois kavereiden luota? Jos ihan rauhassa otat aikaa teinin kanssa. Kerrot että muistat kuinka vaikea teini ikä oli. Voisiko hyötyä vaikka juttelusta kuraattorin kanssa. Laitokseen ei nyt missään nimessä. Teinit ovat hyvä unisia ja viikonloppuna pitää saada nukkua pitkään.

Muutto otettiin vaihtoehdoksi nyt vasta viikko sitten kun elämä näin ei toimi ja kaikki on huolissaan minun jaksamisesta.

Mulla ei ollut vaikea teini-ikä, tottelin ja yritin miellyttää aina vanhempia.

Ap

Vierailija
40/166 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjatyö kasvatuksessa tehty huonosti.

Kieltämättä mietin joka ikinen päivä mitä olen tehnyt väärin.

Toinen lapsi on ihan ääripää. Kohtelias, kiltti ja käy hyvin koulua.

En tiedä mitä olen tehnyt esikoisen kanssa väärin.

Ap

Lasten kasvatus on kuin lettujen paistoa-ensimmäinen menee aina pilalle.