Foodoran mainos, ärsyttääkö muita?
Minua ärsyttää se Foodoran "Koska minä haluan"-mainos. Mielestäni siinä kiteytyy mahtavasti yhteiskunnan suurin ongelma, itsekkyys. Nykyään ihmisillä tuntuu olevan juuri tuollainen ajatusmaailma, heillä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia, minäminäminä.
Ärsyttääkö muita?
Kommentit (36)
Ei ärsytä, kun en katso mainoksia.
Eikö siis ihmisillä mielestäsi pitäisi olla oikeutta tilata ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Naisesta tuli viraali-ilmiö mainoksessa vain kolmella sanalla ja kirjoitti kirjan sekä vieraili talkshowssa. Kertoo todenmukaisesti nykymaailmasta. Ja tietenkin tuo itsekkyysaspekti.
Joten itsekäs ja välinpitämätön maku jää tuosta lauseesta. Antaa muut siinä mainoksen luentosalisa haistella kaiken maailman ruokia ja kuunnelle mässytystä ja paperin ropinaa.
Päälle vielä puhujan ässä-vika, "kolhka minä haluan!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisesta tuli viraali-ilmiö mainoksessa vain kolmella sanalla ja kirjoitti kirjan sekä vieraili talkshowssa. Kertoo todenmukaisesti nykymaailmasta. Ja tietenkin tuo itsekkyysaspekti.
Onko kaikki kaupallisten palveluiden käyttäminen itsekästä?
Toinen ärsyttävä mainos on OP:n nuoria kalasteleva mainos jossa pääosassa nuoria jotka haluavat pelastaa maailman. Roskia noukitaan vedestä ja muuta shaibaa. Pääosassa myös tummahipiäinen nuori nainen. Onko OP oikeasti jotenkin nuorten ja ympäristön tulevaisuuteen satsaava pankki vai onko kaikki valkopesua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki kaupallisten palveluiden käyttäminen itsekästä?
Ensin surkutellaan julkisuudessa Foodoran lähettien surkeita palkkoja, mikromuoveja ja hikipajojen onnettomia työoloja. Hetken kuluttua kaikki unohtuu, tilataan noutoruokaa lähettipalvelusta, vaatteita Sheiniltä ja muuta muovikamaa Kiinasta. Koska minä haluan!
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla oikeutta tilata tuollaista roskaruokaa, mitä nuo ainoastaan toimittaa. Täyttä höttöä, hampurilaisia ja pitsoja.
Parasta olisi todellakin näiden, jotka noita syövät, edes kävellä hakemaan ne ruokansa.
Itse mainos on aivan törkeä, hehe koska minä haluan mitä vain miten epäsopivassa tilanteessa hyvänsä. Kas kun ei laitettu kesken hautajaisia ruokalähettiä tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi olla oikeutta tilata tuollaista roskaruokaa, mitä nuo ainoastaan toimittaa. Täyttä höttöä, hampurilaisia ja pitsoja.
Parasta olisi todellakin näiden, jotka noita syövät, edes kävellä hakemaan ne ruokansa.
Itse mainos on aivan törkeä, hehe koska minä haluan mitä vain miten epäsopivassa tilanteessa hyvänsä. Kas kun ei laitettu kesken hautajaisia ruokalähettiä tulemaan.
Eli haluaisit, että valio (vai mikä taho?) määräisi, mitä ihmiset saavat syödä? Ok, ei minulla taida olla kanssasi juuri keskusteltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ärsyttävä mainos on OP:n nuoria kalasteleva mainos jossa pääosassa nuoria jotka haluavat pelastaa maailman. Roskia noukitaan vedestä ja muuta shaibaa. Pääosassa myös tummahipiäinen nuori nainen. Onko OP oikeasti jotenkin nuorten ja ympäristön tulevaisuuteen satsaava pankki vai onko kaikki valkopesua?
Minua ei ärsytä tuo mainos siksi, että maailman pelastaminen olisi jotain "shaibaa", vaan siksi että se jatkaa tätä samaa väsynyttä mielikuvaa siitä, että nykynuoret olisivat jokin erityisen valistunut sukupolvi jota ylipäätään kiinnostaa maailman pelastaminen.
Todellisuudessa nykyajan nuoret ovat samanlaisia itsekkäitä oman navan (ja älypuhelimen) tuijottelijoita kuin ennenkin.
Sen on tarkoituskin ärsyttää ja jää siten mieleen. Aika on sellainen että tarvitaan yhä vahvempaa ärsykettä, jotta erottuu muusta joukosta. Negatiivinen ärsyke jättää vahvemman muistijäljen. Tutkittua on, että kun ihminen mokaa, sen muistaa vuosien kuluttua. Sama juttu uhmaikäisen kiukuttelussa, kun hakee vanhempien huomiota.
Mainostoimisto on tehnyt herättävän mainoksen, toimii.
Mainos kannustaa kuluttamiseen ja itsekkääseen ajattelutapaan. Varsinkin se mainos, jossa naikkosen tupa on täynnä niitä paperipusseja.
Vierailija kirjoitti:
Mainostoimisto on tehnyt herättävän mainoksen, toimii.
Ei toimi, jos tuotetta kohtaan jää vastenmielisyys. Tai siis kun.
Vierailija kirjoitti:
Mainos kannustaa kuluttamiseen ja itsekkääseen ajattelutapaan. Varsinkin se mainos, jossa naikkosen tupa on täynnä niitä paperipusseja.
Joo, mun mieleen tulee hordaus ja elämänhallintaongelmat, kun kämppä on täynnä vanhaa ruokaa.
No en sitten ole ainoa! Luulin jo, että minulla on jotenkin "väärä" ajatus asiasta, kun puhuin kaverin kanssa mainoksesta eikä hän ymmärtänyt, miksi mainos oli minusta ärsyttävä. Hänestä se aiemmin pyörinyt oli hauska, se pidempi versio, jossa joku tilaa esim. keikalleen oliko se nyt hiusharjan, jotta voi kammata partaansa kesken keikan ja mitäs muita siinä nyt mahtoi olla, kun en muista. Muistaako joku muu vielä, mitä siinä aiemmin pyörineessä, pidemmässä mainoksessa oli?
Ap
Nuorilla ei oo enää varaa ajokorttiin ja autoon, siksi niiden tarttee tilata huonolla säällä ruokansa.
Ärsyttää kyllä, juuri tuon pikkulapsimaisen "minä haluan" -asenteen vuoksi.