Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset naiset ja miehet, lopetetaan tää toistemme mollaus!

Vierailija
09.10.2023 |

Harmittaa niin paljon, kun varsinkin keskustelupalstoilla ihmiset kirjoittavat usein niin rumasti ja halveksivasti vastakkaisesta sukupuolesta. Tietenkään todellisuus ei ole ihan se, millaisen kuvan näiltä palstoilta saa ja nettikirjoitteluun kuuluu vielä usein kärjistävän kärkevä kirjoitustyyli.

Mutta erityisesti tässä nyt jossain määrin eskaloituneessa maailmantilanteessa olisi hienoa, että ei olisi tällaisia turhia, osin tarkoituksellisestikin lietsomalla ja provosoimalla luotuja vastakkainasetteluja.

Tiedän, että aloitus herättää varmasti kyynisiäkin kommentteja, mutta pyydän ihan oikeasti: otetaan tavoitteeksi parantaa kansan yhtenäisyyttä ja sukupuolten välejä. Miksi ihanteisiin suhtaudutaan nykyään niin vähätellen? Mitä elämää sellainen on, jos kaikki on ihan sama ja emme haluaisi pyrkiä parempaan? Olisiko mahdotonta, että osaisimme arvostaa enemmän toisiamme ja tuoda sen myös esille ainaisen mollauksen sijaan?

Tämä ei tarkoita tietenkään sitä, että ongelmakohdista ei voisi keskustella, mutta eivät asiat niidenkään suhteen edisty pelkällä asiattomalla huutelulla puolelta toiselle.

Olisi vain niin hienoa saada lisättyä kansallista yhtenäisyyttä. Kansallistunnetta herkästi nykyään meinataan jopa halveksia ja saa helposti "persuttelua" osakseen, jos siitä puhuu. Mutta kaipaan sellaista Sibeliusmaista, vahvaa halua arvostaa maatamme ja kulttuuriamme, jopa hiukkasen jonkinlaista ylevää asennetta (ei ylimielisyyttä, mutta ylpeyttä ja kunnioitusta maatamme ja sen kansaa kohtaan). Sellaista mikä välittyy Finlandiaa kuunnellessa.

Sellaista että olemme hieno kulttuuri ja kansa, joka on taistellut olemassaolostaan vuosisatojen ajan ja haluamme kunnioittaa aiempien sukupolvien työtä tämän maan eteen ja rakentaa sitä itse edelleen.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehet voisi alkaa osallistua perheensä elämään ja ylipäätään käyttäytyä ihmisiksi. Ei me aiota vaieta epäkohdista. 

Miksi yleistät?

Vierailija
42/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Miehet voisi alkaa osallistua perheensä elämään ja ylipäätään käyttäytyä ihmisiksi. Ei me aiota vaieta epäkohdista. 

Hei kanssanainen, jos muuttaisit ensi alkuun tuon yleistävän "miehet" vaikka muotoon "osa miehistä". Koska ainakin minun tuntemistani miehistä suurin osa osallistuu perheensä elämään - paljon enemmän kuin vaikka vanhempiensa ikäluokan miehet ja ovat muutenkin puolisoaan arvostavia, tasa-arvoa ylläpitäviä ihmisiä. Jos mietit, olen ihan varma, että tiedät itsekin ainakin jonkin tällaisen miehen eikä olisi tarvetta yleistää sanomaasi koko miessukupuolta koskevaksi.

-Ap

Jo tuo muotoilu, että mies osallistuu, kertoo että vinouma on edelleen olemassa ja voi hyvin. Voisiko naisesta/äidistä kirjoittaa, että hän "

Miehille on useasti sanottu että voivat tänä päivänä ryhtyä yksinhuoltajaksi. Kyseistä kittiä minkä aion linkittää voi käyttää tavan perheenisäkin.

https://easydna.fi/isyystesti/

https://menhavingbabies.org/assistance/application1/

https://www.laskurini.fi/raha/lainalaskuri 

(100 000-200 000 lainaa varten)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitin tarkoituksella ajamaa vastakkainasettelua kansallisvaltion heikentämiseksi. Moni mollaajista saanee ihan palkkaa viesteistään?

Vierailija
44/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Olen naisena ihan tietoinen siitä, että suuri osa miehistä väheksyy naisia jollain tasolla. Ei välttämättä vihaa, mutta väheksyy.

Voin ajatella asiaa sitten, kun miehet eivät oleta, että minun pitäisi olla kuin mies tullakseni hyväksytyksi. 

Vierailija
45/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tilastokeskuksen ajankäyttötutkimuksen mukaan miehet käyttävät nykyään kotitöihin enemmän aikaa kuin koskaan ennen ja naiset vastaavasti vähemmän kuin koskaan ennen, joten parempaan suuntaan ollaan kyllä menty. 

Vierailija
46/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tässä asian ytimessä. Viimeisten vuosikymmenten aikana globaalit ilmiöt ja agendat ovat hajoittaneet kansaa ja purkaneet perinteiset toimivat identiteetit. Kaikki on uudelleen määritelty ja sanon suoraan että on aika hankala saada takaisin sitä menetettyä mentaliteettia. Kerran kun on vapautunut jostain erityisesti rajoista ja moraalista niin pandoran boksi on pysyvästi auki.

Erityisesti naiset lähtevät helposti mukaan näihin kaiken maailman kriiseihin ja vastakkainasetteluihin.

Vierailija
47/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kiitos. Olen naisena ihan tietoinen siitä, että suuri osa miehistä väheksyy naisia jollain tasolla. Ei välttämättä vihaa, mutta väheksyy.

Voin ajatella asiaa sitten, kun miehet eivät oleta, että minun pitäisi olla kuin mies tullakseni hyväksytyksi. 

Tuo on vähän kumma logiikka oikeuttaa oma seksimisi, mutta meitä on moneen junaan. Miesviha tuntuu yleistyneen viimeisen 10 vuoden aikana tai ehkä monet naiset vain ovat alkaneet olla rehellisempiä ja avoimempia oman vihansa suhteen. 

Vierailija
48/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No tämähän on saitti, jolle valikoituu hyvin tietyllä tavalla suuntautuneita ihmisiä. Se selittää paljon.

Totta puhuen, tuntemistani miehistä kukaan ei ole likimainkaan sellainen, miksi täällä miehiä enimmäkseen luonnehditaan. Mutta voihan olla, että joidenkin elinympäristöön jotenkin valikoituu sellaisiakin.

Ihan totta, varmasti tilanne näyttää pahemmalta jos vain tän palstan/ylipäätään nettikirjoittelun perusteella tekee päätelmät siitä missä mennään.

Tätäkin palstaa vaan lukee tosi paljon porukkaa vaikka kaikki ei kirjoittais tänne itse, ja jokin Ylis kans kerää hirveästi lukijoita. Vaikuttavat siis monen ajatteluun kuitenkin. Omaani myös, myönnän, ja olenkin päättänyt alkaa lukea näitä palstoja nykyistä vähemmän ja olemaan tarkempi oman ajattelun suhteen.

Vierailija
49/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kansallinen yhtenäisyys tulee silloin, kun sen tarve on.

Eivät suomalaiset olleet Talvisodan allakaan mitenkään erityisen yksimielisiä tai ristiriidattomia. Poliittinen vastakkainasettelu oli edelleen jyrkkä, yhteiskunnalliset erot suuria, kieliriita voimissaan, maaseudun ja kaupunkien asukkaiden väliset erot suuria, työnantajien ja työntekijöiden, osuusliikkeiden ja osuuskaupan kannattajien jne. 

Yhteinen vihollinen kuitenkin yhdisti eripuraiset ja erilaiset suomalaiset. Yhteishenki syntyy kyllä, kun sitä pakosta tarvitaan, mutta se häipyy, koska emme ole samasta puusta veistettyjä ihmisiä.

Emme ole olleet koskaan.

No, voi olla että nyt pakosta sitä tarvitaankin, mutta olen huomannut, että ainakin itsellä on tullut sellaista kansalaistunnetta nyt kaiken viimeaukaisen johdosta. Melkein selkä ihan konkreettisesti suoristunut kun ajattelen vaikka nyt noita viime päivien (todennäköisiä) sabotaaseja. Sellainen fiilis että "luulette, että aiheutette hämmennystä ja pelkoa meissä, mutta tiedättekö, me emme taivu ja puolustamme tätä maata, jonka me ja edelliset sukupolvet ovat suurilla uhrauksilla rakentaneet. Ajattelette tekevänne kansamme heikoksi, mutta en ole koskaan tuntenut näin suurta puolustustahtoa ja voimaa ja päämäärätietoisuutta siitä, että pysymme vahvoina viimeiseen asti kotimaan puolesta."

Kuulostaa varmaan överi-isänmaalliselta, mutta tuollainen tunne ainakin minulle on nyt syntynyt vahvasti. 

Vierailija
50/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap on tässä asian ytimessä. Viimeisten vuosikymmenten aikana globaalit ilmiöt ja agendat ovat hajoittaneet kansaa ja purkaneet perinteiset toimivat identiteetit. Kaikki on uudelleen määritelty ja sanon suoraan että on aika hankala saada takaisin sitä menetettyä mentaliteettia. Kerran kun on vapautunut jostain erityisesti rajoista ja moraalista niin pandoran boksi on pysyvästi auki.

Erityisesti naiset lähtevät helposti mukaan näihin kaiken maailman kriiseihin ja vastakkainasetteluihin.

Muuten samaa mieltä, mutta loppuosasta en. Käypä lukemassa vaikka Ylilautaa niin näet sellaista vastakkainasettelua (naisia vastaan), että tekis oikeasti mieli saada ihan turvallisuus ja kansan mahdollisimman yhtenäisenä pitämisen edistämissyistä suljettua koko palsta. 

Vierailija
51/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksykää myös se, että me tunnolliset työssäkäyvät olemme kyllästyneet kustantamaan tukien ym varassa elävien elämää, varsinkin kun siitä vielä vi....laan jatkuvasti. Olisitte edes kiitollisia. 

Minä käyn töissä ja maksan mielelläni veroja. Minusta yksi Suomen hienoimmista asioista on kaikista huolehtiminen ja uskon, että tämä yhteiskuntamalli on vaikuttanut paljon siihen, miten hämmästyttävänkin nopeasti maamme kehittyi sotien jälkeen ja päädyimme pohjoismaiseksi hyvinvointivaltioksi.

Mutta totta kai on aiheellista miettiä tukien määrän järkevyyttä ja mihin niitä kohdistetaan. Politiikkaan kuuluu se. On varmasti totta, että osa ihmisistä on tällä hetkellä liikaa tukien varassa. Mutta kannattaa muistaa kokonaiskuva ja esimerkiksi se, että ei kukaan vaikka vuokralla asuja haluaisi maksaa niin övereitä vuokria kuin mitä vaikka pk-seudulla on

Olisi hyvä saada yhä useammat mukaan yhteiskunnan hyväksi. Eli työttömiä, syrjäytyneitä ja osatyökykyisiä pitäisi kykyjensä mukaan saada töihin, vaikka työllistämistöihin, koska se tuo hyötyä itse kullekin. Pitää olla muitakin vaihtoehtoja kuin sataprosenttisesti töissä tai sataprosenttisesti työkyvytön tai työtön. 

Vierailija
52/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sukupuolten välinen asia on yks juttu, mutta toivoisin myös muutakin yhtenäistymistä. Esimerkiksi uutta hallitusohjelmaa olisi hyvä tarkastella hyvin huolellisesti sen suhteen, että miten paljon se luo vastakkainasetteluja ihmisten välille. Ei siis sillä, että leikkauksia ei tarvitsisi tehdä, mutta tutkia nyt asiaa hyvin harkiten eri puolilta ennen kuin rynnätään suin päin leikkaamaan.

Toivoisin esimerkiksi, että opiskelijat ja päättäjät saataisiin jotenkin yhteisen pöydän ääreen tuomaan rauhassa perustellen omat näkökannat esiin ja löytämään ehkä jokin yhteinen suunta.

Ei hyodytä mitään, jos opiskelijat joutuvat vain istumaan yliopiston käytävillä, eikä ketään päättäjää kiinnosta vaikka mennä sinne keskustelemaan ja kuuntelemaan mitä heillä on sanottavana.

Ja opiskelijatkaan eivät jaksa perustella asiaansa muuten kuin iskulausein yms., koska tuntuu, että kukaan ei kuitenkaan kuuntele, vaikka yrittäisi kuinka nätisti puhua ja selittää tilannetta heidän näkökulmastaan. 

Vierailija
53/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No lopettakaa. Aloittakaa itsestänne ensin.

Mä en teistä niin enää välitä. En ole unohtanut sitä rokotuspakotusta ja painostusta. Se oli niin järkyttävää kun piispaa myöten ahdistettiin ja kaikki ihan turhan takia. Rokotus ei lopulta auttanut mitään eikä suojannut ketään.

Rokotuksista oli ja on edelleen suuri hyöty. Rokotukset pelastivat ja pelastavat edelleen paljon ihmishenkiä.

Vierailija
54/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No tämähän on saitti, jolle valikoituu hyvin tietyllä tavalla suuntautuneita ihmisiä. Se selittää paljon.

Totta puhuen, tuntemistani miehistä kukaan ei ole likimainkaan sellainen, miksi täällä miehiä enimmäkseen luonnehditaan. Mutta voihan olla, että joidenkin elinympäristöön jotenkin valikoituu sellaisiakin.

Tänne toki kirjoitetaan usein tuohtuneena, turhautuneena ja ongelmista. "Kaikki on ihan tavallista ja okei" ei ole impulssi postata mitään. Sen lisäksi täällä kyllä myös neuvotaan. Minun näkökulmasta hyvää tarkoittava rautalangasta vääntäminen (mammoja kun ollaan, niin ojennetaan poikia) näytetään otettavan vain haukkumisena, vaikka tarkoitus oli toinen. Oikeastihan me täällä toivoisimme, ettei ihmisten tarvitsisi olla vasten tahtoaan yksin, että toisilleen sopivat löytäisivät toisensa, että perhe-elämä sujuisi ja lapsilla olisi hyvä olla. 

Vierailija
55/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ongelma on se että suurin osa suomalaisista on jo jollain tapaa päästään vialla ja tämä ei todellakaan ole maailman onnellisin maa vaan täällä ollaan todella onnettomia ja ainoastaan rikas eliitti on onnellinen tässä maassa ja yllyttää tarkoituksella tavallisia ihmisiä riitelemään keskenään...

En voisi olla enempää eri mieltä. Viimeisen viiden vuoden aikana olen kohdannut vähän onnettomia ihmisiä. Olen päässyt kohtaamaan monia mukavia ja järkeviä miehiä ja naisia. Siksi ihmettelen millaisen poteroon itsensä on kaivanut ihminen, joka näkee kanssa suomalaisissa vain negatiivistä. Palstalla toki näkee pahaa oloa paljon, mutta valikoimalla näkee myös paljon hyvää.

Palsta on kyllä niin vilkas, että juttua on laidasta laitaan, hömppää ja kultajyviä. Se on mielestäni hyvä asia. Luen toki valikoiden, mutta kun normaalisti ihmiset pysyvät aika paljon omissa piireissään, voi täällä keskustella laajemman porukan kesken.

Vierailija
56/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvä aloitus ap. Meitä on täällä vain muutama sata, eivätkä kaikki puhtain jauhoin, on poliittisia vaikuttajia, joiden etu on saada  eripuraa aikaan. Ja muuten vain onnettomia, jotka saavat nautintoa vain toisten haukkumisesta.

Kannattaa välillä pitää lomaa palstalta.

Kourallinen miehiä riistää huvikseen tai subversiivisin tarkoitusperin tuntitolkulla mammojen aikaa, mieskuvaa huonontaen. Sitten on tosiaan omaan vaikeaan umpioonsa lukkiutuneita ihmisiä, joille vihamielinen palstalla provosointikin on parempaa kuin ei naiskontaktia lainkaan. Hyvinvointivaltion kannattajana toivoisin heillekin mahdollisuuksia päästä jonkin hyvän ja sosiaalisen piiriin ja saada tarvittaessa apua.

Vierailija
57/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tavalla saadaan syntyvyys laskemaan ja kun sota tulee, niin ei tarvitse sotia, kun ei ole sotilaita. Ei tule traumojakaan eikä tarvita terveydenhuollon palveluita. 🥳

Vierailija
58/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, isovanhempiemme sukupolvi oli idealistista, mutta eiköhän se idealismi ole aika lailla hävinnyt maailmasta nykyaikana. 

Vierailija
59/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No lopettakaa. Aloittakaa itsestänne ensin.

Mä en teistä niin enää välitä. En ole unohtanut sitä rokotuspakotusta ja painostusta. Se oli niin järkyttävää kun piispaa myöten ahdistettiin ja kaikki ihan turhan takia. Rokotus ei lopulta auttanut mitään eikä suojannut ketään.

Rokotuksista oli ja on edelleen suuri hyöty. Rokotukset pelastivat ja pelastavat edelleen paljon ihmishenkiä.

Mun perusterve tuttu kuoli yllättäen neljännen rokotuksen jälkeen sydänvaivoihin. Voisi olla yhä elossa jos ei olisi ottanut niitä niin montaa.

Siinä meni mun viimeinenkin luottamus.

Vierailija
60/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuo on vähän kumma logiikka oikeuttaa oma seksimisi, mutta meitä on moneen junaan. Miesviha tuntuu yleistyneen viimeisen 10 vuoden aikana tai ehkä monet naiset vain ovat alkaneet olla rehellisempiä ja avoimempia oman vihansa suhteen. 

Eivät naiset vihaa miehiä siksi, että he ovat miehiä. Naiset (tai osa heistä) ovat vihaisia miehille miesten tiettyjen tekojen, käyttäytymisen ja asenteiden takia. Ei tietenkään koske kaikkia miehiä, mutta tietyt kaavat toistuvat usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän