Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset naiset ja miehet, lopetetaan tää toistemme mollaus!

Vierailija
09.10.2023 |

Harmittaa niin paljon, kun varsinkin keskustelupalstoilla ihmiset kirjoittavat usein niin rumasti ja halveksivasti vastakkaisesta sukupuolesta. Tietenkään todellisuus ei ole ihan se, millaisen kuvan näiltä palstoilta saa ja nettikirjoitteluun kuuluu vielä usein kärjistävän kärkevä kirjoitustyyli.

Mutta erityisesti tässä nyt jossain määrin eskaloituneessa maailmantilanteessa olisi hienoa, että ei olisi tällaisia turhia, osin tarkoituksellisestikin lietsomalla ja provosoimalla luotuja vastakkainasetteluja.

Tiedän, että aloitus herättää varmasti kyynisiäkin kommentteja, mutta pyydän ihan oikeasti: otetaan tavoitteeksi parantaa kansan yhtenäisyyttä ja sukupuolten välejä. Miksi ihanteisiin suhtaudutaan nykyään niin vähätellen? Mitä elämää sellainen on, jos kaikki on ihan sama ja emme haluaisi pyrkiä parempaan? Olisiko mahdotonta, että osaisimme arvostaa enemmän toisiamme ja tuoda sen myös esille ainaisen mollauksen sijaan?

Tämä ei tarkoita tietenkään sitä, että ongelmakohdista ei voisi keskustella, mutta eivät asiat niidenkään suhteen edisty pelkällä asiattomalla huutelulla puolelta toiselle.

Olisi vain niin hienoa saada lisättyä kansallista yhtenäisyyttä. Kansallistunnetta herkästi nykyään meinataan jopa halveksia ja saa helposti "persuttelua" osakseen, jos siitä puhuu. Mutta kaipaan sellaista Sibeliusmaista, vahvaa halua arvostaa maatamme ja kulttuuriamme, jopa hiukkasen jonkinlaista ylevää asennetta (ei ylimielisyyttä, mutta ylpeyttä ja kunnioitusta maatamme ja sen kansaa kohtaan). Sellaista mikä välittyy Finlandiaa kuunnellessa.

Sellaista että olemme hieno kulttuuri ja kansa, joka on taistellut olemassaolostaan vuosisatojen ajan ja haluamme kunnioittaa aiempien sukupolvien työtä tämän maan eteen ja rakentaa sitä itse edelleen.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on se että suurin osa suomalaisista on jo jollain tapaa päästään vialla ja tämä ei todellakaan ole maailman onnellisin maa vaan täällä ollaan todella onnettomia ja ainoastaan rikas eliitti on onnellinen tässä maassa ja yllyttää tarkoituksella tavallisia ihmisiä riitelemään keskenään...

Vierailija
22/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituinen aloitus.

Suomalaiset miehet mollaavat suomalaisia naisia tauotta, mutta toisinpäin sitä ei tapahdu ollenkaan, ei ainakaan netissä.

Silti ap puhuu, kuin molemmat sukupuolet mollaisivat toisiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyväksykää myös se, että me tunnolliset työssäkäyvät olemme kyllästyneet kustantamaan tukien ym varassa elävien elämää, varsinkin kun siitä vielä vi....laan jatkuvasti. Olisitte edes kiitollisia. 

Tämä on juuri sitä tyypillistä minä-ajattelua.

Vierailija
24/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

ongelma on se että suurin osa suomalaisista on jo jollain tapaa päästään vialla ja tämä ei todellakaan ole maailman onnellisin maa vaan täällä ollaan todella onnettomia ja ainoastaan rikas eliitti on onnellinen tässä maassa ja yllyttää tarkoituksella tavallisia ihmisiä riitelemään keskenään...

En voisi olla enempää eri mieltä. Viimeisen viiden vuoden aikana olen kohdannut vähän onnettomia ihmisiä. Olen päässyt kohtaamaan monia mukavia ja järkeviä miehiä ja naisia. Siksi ihmettelen millaisen poteroon itsensä on kaivanut ihminen, joka näkee kanssa suomalaisissa vain negatiivistä. Palstalla toki näkee pahaa oloa paljon, mutta valikoimalla näkee myös paljon hyvää.

Vierailija
25/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mollaamalla ja haukkumalla levitetään vihaa, jokainen voi itse päättää haluaako levittää pahaa oloa, mahdollisesti omaa pahaa oloa, ja varmasti myrkyttää oman mielensä keskittymällä negatiiviseen.

Helsingin sanomissa on artikkeli tästä, mutten linkkaa koska se on tilaajille, eikä siten kaikki pääse lukemaan. Itse aion etsiä paperilehden käsiini ja lukea artikkelin. Artikkelin nimi on Koukussa vihaan.

Vierailija
26/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Naiset voisi aluksi lopettaa pihtaamisen.

Yksikään nainen ei ole sinulle velkaa seksiä. Juuri tämä sairas asenne mitä osoitat kertoo naisvihasta.

Vierailija
27/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK incel

Vierailija
28/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä ettei syyllistettäisi uhreja, kuten Till Lindemanin ja nyt tässä uusimmassa tapauksessa. Perätön ilmoitus on myös seksuaalirikos.

Vierailija
29/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Miehet voisi alkaa osallistua perheensä elämään ja ylipäätään käyttäytyä ihmisiksi. Ei me aiota vaieta epäkohdista. 

Hei kanssanainen, jos muuttaisit ensi alkuun tuon yleistävän "miehet" vaikka muotoon "osa miehistä". Koska ainakin minun tuntemistani miehistä suurin osa osallistuu perheensä elämään - paljon enemmän kuin vaikka vanhempiensa ikäluokan miehet ja ovat muutenkin puolisoaan arvostavia, tasa-arvoa ylläpitäviä ihmisiä. Jos mietit, olen ihan varma, että tiedät itsekin ainakin jonkin tällaisen miehen eikä olisi tarvetta yleistää sanomaasi koko miessukupuolta koskevaksi.

-Ap

Jo tuo muotoilu, että mies osallistuu, kertoo että vinouma on edelleen olemassa ja voi hyvin. Voisiko naisesta/äidistä kirjoittaa, että hän "osallistuu" perheensä elämään.

Vierailija
30/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Todella omituinen aloitus.

Suomalaiset miehet mollaavat suomalaisia naisia tauotta, mutta toisinpäin sitä ei tapahdu ollenkaan, ei ainakaan netissä.

Silti ap puhuu, kuin molemmat sukupuolet mollaisivat toisiaan.

Jep, miesvihasi on niin syvällä sisimmässäsi ettet edes tunnista sitä.

Vierailija
31/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hyväksykää myös se, että me tunnolliset työssäkäyvät olemme kyllästyneet kustantamaan tukien ym varassa elävien elämää, varsinkin kun siitä vielä vi....laan jatkuvasti. Olisitte edes kiitollisia. 

Tämä on juuri sitä tyypillistä minä-ajattelua.

Minä-ajatteluksi se muuttuu siinä vaiheessa kun alamme osallistumaan muita vähemmän. Tässä vaiheessa 15% väestöstä maksaa 40% kuluista ja 2% sellaisen 20%. Sitten kun kehtaamme sanoa "eikös tämä riitä" meitä syytetään itsekkäiksi?

Vierailija
32/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään elämä ei ole helppoa, jokaisella meistä on omat ongelmamme, joten kunnioitetaan ja ollaan hyviä toisillemme niin tehdään Suomesta parempi paikka jokaiselle ihmiselle. Muutos lähtee aina itsestä, vaikka minuakin on kohdeltu kaltoin en silti kohtele muita ihmisiä huonosti. Ollaan kiitollisia että olemme elossa. Kiitos kaikille ja mennään eteenpäin kohti parempaa tulevaisuutta yhdessä.

Vierailija
33/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Miehet voisi alkaa osallistua perheensä elämään ja ylipäätään käyttäytyä ihmisiksi. Ei me aiota vaieta epäkohdista. 

Hei kanssanainen, jos muuttaisit ensi alkuun tuon yleistävän "miehet" vaikka muotoon "osa miehistä". Koska ainakin minun tuntemistani miehistä suurin osa osallistuu perheensä elämään - paljon enemmän kuin vaikka vanhempiensa ikäluokan miehet ja ovat muutenkin puolisoaan arvostavia, tasa-arvoa ylläpitäviä ihmisiä. Jos mietit, olen ihan varma, että tiedät itsekin ainakin jonkin tällaisen miehen eikä olisi tarvetta yleistää sanomaasi koko miessukupuolta koskevaksi.

-Ap

Jo tuo muotoilu, että mies osallistuu, kertoo että vinouma on edelleen olemassa ja voi hyvin. Voisiko naisesta/äidistä kirjoittaa, että hän "osallistuu" perheensä elämään.

Mies ei voi synnyttää ja naiset itse kertovat kuinka lapsen ja äidin suhde on erityisen läheinen johtuen raskaudesta ja lapsen kantamisesta. Ei siinä kuukauden parin vanhempainvapaa liiemmin vaikuta.

Kaikille "isille" tulisi myös tehdä automaattisesti isyystesti, aivan kuten naisille tarjotaan sp-tautien testausta.

Vierailija
34/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallinen yhtenäisyys tulee silloin, kun sen tarve on.

Eivät suomalaiset olleet Talvisodan allakaan mitenkään erityisen yksimielisiä tai ristiriidattomia. Poliittinen vastakkainasettelu oli edelleen jyrkkä, yhteiskunnalliset erot suuria, kieliriita voimissaan, maaseudun ja kaupunkien asukkaiden väliset erot suuria, työnantajien ja työntekijöiden, osuusliikkeiden ja osuuskaupan kannattajien jne. 

Yhteinen vihollinen kuitenkin yhdisti eripuraiset ja erilaiset suomalaiset. Yhteishenki syntyy kyllä, kun sitä pakosta tarvitaan, mutta se häipyy, koska emme ole samasta puusta veistettyjä ihmisiä.

Emme ole olleet koskaan.

Vierailija
35/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kansallinen yhtenäisyys tulee silloin, kun sen tarve on.

Eivät suomalaiset olleet Talvisodan allakaan mitenkään erityisen yksimielisiä tai ristiriidattomia. Poliittinen vastakkainasettelu oli edelleen jyrkkä, yhteiskunnalliset erot suuria, kieliriita voimissaan, maaseudun ja kaupunkien asukkaiden väliset erot suuria, työnantajien ja työntekijöiden, osuusliikkeiden ja osuuskaupan kannattajien jne. 

Yhteinen vihollinen kuitenkin yhdisti eripuraiset ja erilaiset suomalaiset. Yhteishenki syntyy kyllä, kun sitä pakosta tarvitaan, mutta se häipyy, koska emme ole samasta puusta veistettyjä ihmisiä.

Emme ole olleet koskaan.

Vasemmisto on huutanut luokkasotaa ja vihaansa porvareita kohtaan sen 140 vuotta joten mitä sä odotat...

Vierailija
36/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Kyllä woketar tietää, että sinua riistetään :)

Ei kannata mainita  olevansa perheeseensä tai elämäänsä tyytyväinen.

Vierailija
37/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus ap. Meitä on täällä vain muutama sata, eivätkä kaikki puhtain jauhoin, on poliittisia vaikuttajia, joiden etu on saada  eripuraa aikaan. Ja muuten vain onnettomia, jotka saavat nautintoa vain toisten haukkumisesta.

Kannattaa välillä pitää lomaa palstalta.

Vierailija
38/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuelimet tärkeimmiksi maailmanperintökohteeksi ja muu kulttuuri alas. Emätin on aikamme jumala ja penis on paholainen.

Vierailija
39/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lopettakaa. Aloittakaa itsestänne ensin.

Mä en teistä niin enää välitä. En ole unohtanut sitä rokotuspakotusta ja painostusta. Se oli niin järkyttävää kun piispaa myöten ahdistettiin ja kaikki ihan turhan takia. Rokotus ei lopulta auttanut mitään eikä suojannut ketään.

Vierailija
40/69 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvä yritys persu.

Siinäpä se vastaus aloitukseen miksi aloittajan toive ei koskaan tule onnistumaan. Vihaisia ihmisiä on liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi