18 kk aikana kahdeksan (8!) tuttua lapsiperhettä on muuttanut pois Helsingistâ!
Helsingin keskustasta ja Töölöstä on muutettu mm Kirkkonummelle, Nurmijärvelle, Espooseen, Vihtiin, Lahteen, Hämeenlinnaan ja Raaseporiin.
Kolme perhettä suunnittelee muuttoa, yksi Tampereelle. Kaikki ovat tuttuja lasten töistä, lasten koulusta, päiväkodista ja omista harrastuksista.
Tämä alkaa olla jo ihan joukkopako!
Kommentit (494)
Vierailija kirjoitti:
Niin no, Helsingin koulut ei ole enää kovin mukavia ja rauhallisia. Muuttaisin minäkin jos olisi pieniä lapsia.
Helsingin keskustan ja Töölön koulut rauhattomia? No eivät ole. Ehkä koko Suomen fiksuin ja valikoitunein oppilasaines käy niitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän useamman Helsinkiin muuttavan lapsiperheen, mm omani. Varmaan keväällä muutto, ei olla vielä ostettu asuntoa mutta päätetty jo että muutto tulossa.
Tämä taitaa olla asunnonmyyjän provo. Ei kukaan lapsestaan välittävä muuta nyt Halsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntilanteet muuttuu. Ei tuosta oikein voi mitään vielä päätellä.
Yksittäistapauksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8! on 40320. Aika monta perhettä.
Tuo oli YHDEN perheen tuttavien muutot !
Jos jokaisella stadilaisella olisi 8 tuttavaperhettä jotka jättäneet stadin taakseen se olisi raju muuttoaalto.
Niin ja sellaista muuttoaaltoa ei missään näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tiedän useamman Helsinkiin muuttavan lapsiperheen, mm omani. Varmaan keväällä muutto, ei olla vielä ostettu asuntoa mutta päätetty jo että muutto tulossa.
Tämä taitaa olla asunnonmyyjän provo. Ei kukaan lapsestaan välittävä muuta nyt Halsinkiin.
Miksi ei muuttaisi? Tiedäthän että Helsinkiä on muuallakin kuin Itäkeskuksessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Nyt puhuttiin keskustasta ja Töölöstä joiden asukkaiden tulotaso on todella korkea. Ei niissä mitään vaukrataloja edes ole.
Kävin joskus muutaman kuukauden asumassa Haagassa ja totesin että olkoot vaan lyhyt työmatka, liikenteen meteli tekee mut hulluksi. Muutin takaisin Järvenpäähän. Täällä oon lapseni kasvattanut.
Vierailija kirjoitti:
Omien lasten tulevaisuus kiinnostaa enemmän kuin Helsingin pitäminen elinvoimaisena tai jengeistä vapaana. Näin ollen heippa vaan.
Ei kannata kirjoitella kun ette Helsingin elämästä oikeasti mitään tiedä.
Me jätimme Helsingin (asuimme siellä n.7 vuotta) jo vähän ennen koronaa 2018.
Muutimme Mäntyharjulle.
Etsimme lähes puoli vuotta omakotitaloa, jossa olisi iso tontti.
Nyt olemme kuin lintukodossa. Nyt emme voisi kuvitellakaan asuvamme missään muualla. Onnemme on tässä
Lasten koulutaksi hakee heidät kouluun.
Minä teen osittain etätyötä ja 2 pv vkossa käyn Lahdessa töissä
Mieheni työt ovat lähiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei muuttaisi? Tiedäthän että Helsinkiä on muuallakin kuin Itäkeskuksessa...
Tiedäthän että se laajenee kuten länsinaapurissa, ensin oli vain Malmö nyt myös Tukholma lähiympäristöineen.
Katujengejäkin ja niiden olemassaolo kielettiin viimeiseen saakka.
Vierailija kirjoitti:
Kävin joskus muutaman kuukauden asumassa Haagassa ja totesin että olkoot vaan lyhyt työmatka, liikenteen meteli tekee mut hulluksi. Muutin takaisin Järvenpäähän. Täällä oon lapseni kasvattanut.
Liikenteen meteli on kova jos asut ihan jonkun vilkkaan tien vieressä. Niitä löytyy niin Helsingistä kuin Järvenpäästäkin. Ja molemmista löytyy oikein rauhallisia alueita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien lasten tulevaisuus kiinnostaa enemmän kuin Helsingin pitäminen elinvoimaisena tai jengeistä vapaana. Näin ollen heippa vaan.
Ei kannata kirjoitella kun ette Helsingin elämästä oikeasti mitään tiedä.
Tiedoksesi vain, että olen asunut Helsingissä 35 vuotta, aina opiskeluista työelämään. Koettu on siis niin Malmi kuin Lauttasaari asuinalueena.
Vasta lapsen synnyttyä halusin pois, lapsettomana olisin varmaan jäänyt. Ehkä eläkeläisenä muutan takaisin? En tiedä, mutta lasta en halua siellä kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, Helsingin koulut ei ole enää kovin mukavia ja rauhallisia. Muuttaisin minäkin jos olisi pieniä lapsia.
Helsingin keskustan ja Töölön koulut rauhattomia? No eivät ole. Ehkä koko Suomen fiksuin ja valikoitunein oppilasaines käy niitä.
Oho. Muissa kouluissako vähemmän fiksu aines?
Vierailija kirjoitti:
Me jätimme Helsingin (asuimme siellä n.7 vuotta) jo vähän ennen koronaa 2018.
Muutimme Mäntyharjulle.Etsimme lähes puoli vuotta omakotitaloa, jossa olisi iso tontti.
Nyt olemme kuin lintukodossa. Nyt emme voisi kuvitellakaan asuvamme missään muualla. Onnemme on tässä
Lasten koulutaksi hakee heidät kouluun.
Minä teen osittain etätyötä ja 2 pv vkossa käyn Lahdessa töissäMieheni työt ovat lähiseudulla.
Onnea vaan taloudellisesti jos joskus haluatte siitä Mäntyharjun talosta eroon...
Helsingistä lähtee "kaikki" lapsiperheet ja monet muutkin, jos vain saavat asuntonsa myytyä Helsingistä .
Me muutimme Kausalaan. Mies sieltä kotoisin .
Tuttavapiirissä on muutamia henkilöitä joilla on asunto ollut jo pitkään myynnissä Helsingissä. Kauppojen jälkeen lähtö tapahtuu pikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. Nyt puhuttiin keskustasta ja Töölöstä joiden asukkaiden tulotaso on todella korkea. Ei niissä mitään vaukrataloja edes ole.
Rikollinen aines ei liiku? Nyt kun mainostat missä on rikkaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Muissa kouluissako vähemmän fiksu aines?
Kyllä. Lasten koulumenestys korreloi aika vahvasti vanhempien koulutustason kanssa ja keskustan ja Töölön asuntojen hintataso pitää huolen siitä että ei siellä juuri duunariperheitä asu.
Vierailija kirjoitti:
Me muutimme Myrskylään, koska kahra autoa oli mahdoton pitää Helsingissä. Asuttiin keskustassa. Työt Vantaalla ja Vuosaaressa.
Tyhmästä päästä kärsii koko perhe.
Miksi ihmeessä asua Helsingin keskustassa, jos ei ole jostain ihme syystä pakko. Ja miksi ihmeessä kulkea autolla töihin esimerkiksi Vuosaareen keskustasta? Itse olisin ainakin muuttanut tuossa Tilanteessa Vuosaareen tai Vantaalle, olisi ollut halvempi asunto lähes 100% varmasti ja varmasti olisi löytynyt sijainti, josta jomman kumman helppo kulkea julkisilla/pyörällä/kävellen töihin. Lisäksi, jos molemmat oikeasti todellakin olisivat tarvinneet töissä omaa autoa, helpompi saada auto parkkiin.