Painonnousu syksyllä
Ensimmäinen viileä viikko takana ja nyt jo huomaan, että olen herkutellut enemmän kuin kesällä ja syksyllä. Miten muut estätte lihomisen sykyllä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette te huvittavia :) Kesällä lihotte kun kesä on herkuttelun aikaa, kun syksy tulee, niin siihen surkeuteen pitää herkutella. Sitten tuleekin jo joulu ja taas sokeri maistuu.
Milloin te oikein syötte "normaalisti"?
Söisin normaalisti, jos täällä olisi kohtuullinen ilmasto. Tämä lähestulkoon arktinen kauheus kannustaa ihan liikaa ylensyöntiin, vaikka kuinka yrittäisi vastustaa.
Vain typerykset ulkoistaa ylensyönnin syyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin luonnollisen painoni vasta yli kolmekymppisenä. Olin nuorena parikymppisenä tosi hoikka, omasta mielestäni turhankin hoikka (171/68). Huomasin, että kun syön sen verran, mikä on minusta sopiva määrä, painoni lähti nousuun. Muutama vuosi painon nousu pysähtyi ja olen jo monta vuotta painanut n. 92-94 kg. Voin syödä mitä haluan, liikun enkä liho.
171/68 ei kyllä ole mikään tosi hoikka vaan lähestyy jo ylipainoa.
Enpä nyt tiedä, miksi tuokin kommentti on saanut miinusta. Noilla mitoilla BMI on 23,3, mikä on siellä normaalipainon yläpäässä. Toki nykyään kaikki normaalipainoiset ovat tosi hoikkia, jos verrataan keskivertoihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä löysin luonnollisen painoni vasta yli kolmekymppisenä. Olin nuorena parikymppisenä tosi hoikka, omasta mielestäni turhankin hoikka (171/68). Huomasin, että kun syön sen verran, mikä on minusta sopiva määrä, painoni lähti nousuun. Muutama vuosi painon nousu pysähtyi ja olen jo monta vuotta painanut n. 92-94 kg. Voin syödä mitä haluan, liikun enkä liho.
171/68 ei kyllä ole mikään tosi hoikka vaan lähestyy jo ylipainoa.
Enpä nyt tiedä, miksi tuokin kommentti on saanut miinusta. Noilla mitoilla BMI on 23,3, mikä on siellä normaalipainon yläpäässä. Toki nykyään kaikki normaalipainoiset ovat tosi hoikkia, jos verrataan keskivertoihmiseen.
Ei ole yläpäässä vaan enemmänkin keskellä. Sitä paitsi ruumiinrakenteet ovat ihmisillä erilaisia.
Kyllä syksy tuo painoa mukana. Juuri tänä aamuna ihmettelin kun pari kuukautta sitten viimeksi pitämät farkut eivät mahdu kiinni. Kävin vaa'alla ja kuusi kiloa on tullut parissa kuukaudessa lisää painoa.
Vierailija kirjoitti:
Rasvakerros talven varalle.
Kyllä. Näin on, vähintään satanen niin hyvö talvi tulee. Ei tarvitse palella.
Pitääkin ottaa suklaata muuten pari palaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten komeemman näköstä twerkatakin kun on mitä hyllyttää. Shake vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten komeemman näköstä twerkatakin kun on mitä hyllyttää. Shake vaan!
Minäkin aloitin twerkin, lanteilla tytistävää riittää!
Mulla ei niinkään herkuttelu ole ongelma, vaan kroppa menee johonkin lepotilaan. Lenkin jälkeen takka päälle ja sitten mikään ei ole niin ihanaa kuin kääriytyä vilttiin ja ottaa kunnon nokoset sohvalla. Kesällä ja keväällä olen lenkin jälkeen täynnä virtaa ja rupean pesemään ikkunoita/siivoamaan/pihatöitä ym.
Kesäisin ja keväisin en katso telkkaria yhtään, kun taas syksyllä tulee katsottua lähes joka ilta!
Mulla ei niinkään herkuttelu ole ongelma, vaan kroppa menee johonkin lepotilaan. Lenkin jälkeen takka päälle ja sitten mikään ei ole niin ihanaa kuin kääriytyä vilttiin ja ottaa kunnon nokoset sohvalla. Kesällä ja keväällä olen lenkin jälkeen täynnä virtaa ja rupean pesemään ikkunoita/siivoamaan/pihatöitä ym.
Kesäisin ja keväisin en katso telkkaria yhtään, kun taas syksyllä tulee katsottua lähes joka ilta!
Vierailija wrote:
Asia tuli harvinaisen selväksi. Mainitsit asiasta kolmella viestillä.
Minulla on kuntopyörä kotona. Poljen sillä tunnin päivässä syksyllä ja talvella niin kalorit kuluu. Jätän herkuttelun minimiin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Asia tuli harvinaisen selväksi. Mainitsit asiasta kolmella viestillä.
Hyvä että meni jakeluun, se olikin kolmen viestin tarkoitus. Jos ei ekalla tai tokalla viestillä pointti vielä ihan aukea!
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Olette te huvittavia :) Kesällä lihotte kun kesä on herkuttelun aikaa, kun syksy tulee, niin siihen surkeuteen pitää herkutella. Sitten tuleekin jo joulu ja taas sokeri maistuu.
Milloin te oikein syötte "normaalisti"?
Söisin normaalisti, jos täällä olisi kohtuullinen ilmasto. Tämä lähestulkoon arktinen kauheus kannustaa ihan liikaa ylensyöntiin, vaikka kuinka yrittäisi vastustaa.
Eli sinut on yhtäkkiä tempaistu jostain etelän lämmöstä Lappiin? Turha selittää millään muulla kuin laiskuudella.
Hahahaha mitä paskaa... kaikkee sitä kuuleekin.
ai, mulla paino tuppaa laskemaan syksyn ja talven aikana kun kylmä kuluttaa enemmän energiaa
Mulla taas paino nousee aina kesällä. Näin syksyllä sitä on helpompi laskea ja loska-aika ei vielä rajoita liikuntaa.
Painoni on ollut aiitä lähtien normaali kun pääsin eroon sokeri koukusta. aloin syömään kello 8-12-16-20.Sen jälkeen vain vettä tai teetä.Hyvin vaikeaa on ihmisten ymmärtää kahvilt,koti sukulaisten luona käynti.Kun sanon ei kitos pöydän antimille.Vastaavat ei yksi viineri tai pulla lihota.Vastaan ei niin mutta laukaisee sokeri oukkuni heti.Ja todella pidän kinni itseni takia suuhuni en lapaa mitään missä sokeria.