Koulu pakottaa opettajat palkatta töihin.
Taidetestaajat hanke kahdeksasluokkalaisille on sinsänsä ihan arvokas juttu. Opettajalle se on kuitenkin kohtuuton. Kun asia on vuosisuunnitelmaan kirjattu ja olen luokanvalvoja, en voi kieltäytyä. Matkustan oppilaiden kanssa yöjunalla Helsinkiin, jossa käymme konsertissa, syömässä ja tutustumassa muutamiin muihin kohteisiin. Takaisin huristellaan taas junalla ja perillä kotikaupungissa ollaan vasta yöllä myöhään. Palkkaa saan vain neljältä tunnilta, koska reissupäivänä sattuu olemaan lyhyt päivä. Päivärahaakaan en saa kokonaisena, koska ruokailu tarjotaan. Koko reissun ajan olen sataprosenttisessa vastuussa oppilaista. Olen valitettavasti yksinhuoltaja. Lapset pystyvät olemaan osan ajasta isällään ja hoidossa, mutta osaksi aikaa joudun palkkaamaan lastenvahdin. Eli käytännössä menetän tuon reissun takia rahaa.
Jos retken aikana tai nukkuessani tapahtuu jotain, olen oikeudessa. Vituttaa kuin pientä oravaa.
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Olisko mitään jos opettajat siirtyisivät han normi työpaikkaan. Normi 8-16. Ehtisi hyvin valmistella tunnit ja korjailla kokeet jos tuollainen 4 opetustunnin päivä välissä. Ja olisi koko kesä aikaa valmistella seuraavan lukukauden opetusta ja opiskella uudet asiat.
Sopii, jos joka tunnista maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko mitään jos opettajat siirtyisivät han normi työpaikkaan. Normi 8-16. Ehtisi hyvin valmistella tunnit ja korjailla kokeet jos tuollainen 4 opetustunnin päivä välissä. Ja olisi koko kesä aikaa valmistella seuraavan lukukauden opetusta ja opiskella uudet asiat.
Sopii, jos joka tunnista maksetaan.
Sopii mulle. Työaika vähenisi ja palkka suurenisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota se oma muksusi mukaan.
Kysyin jo. En saa ottaa.
No kuka voi kieltää. Jos et kerran ole töissä.
Totta kai hän on töissä.
Kellä sitten on siten, että opettajan palkkaa vastaavalla palkalla tekevät kutsumuksesta saman verran ilmaista työtä. Eivätköhän sellaiset tyypit tee hommiaan moninkertaisella palkalla?