Mies, miksi tajuat naisen arvon vasta, kun olet menettänyt hänet
Miksi et voinut rakastaa ja ottaa toista huomioon suhteen aikana. Miksi havahdut omaan saamattomuuteesi vasta, kun peli on jo menetetty.
Kommentit (56)
Höpsis. Eron jälkeen sitä miettii, miten tuli jaksettua niin kauan ja miksei erottu aiemmin. Eksä on syystä eksä.
Ihanaa..... taas sunnuntain raivokas mies-nais maaottelu käynnissä.
Onkohan muuten tällä palstalla ollut koskaan ketjua otsikolla
"Kerro mitä arvostat ja rakastat kumppanissasi"
Tai "nainen, kerro miesten parhaat ominaisuudet ilman yhtään moitteen sanaa" tai vastaavasti "mies, kerro naisten parhaita ominaisuuksia".
Mahtas olla lyhyitä ketjuja.
En ole kyllä vieläkään tajunnut exäni arvoa. Paljon paremmin mulla menee ilman häntä. Taakka hän oli, eikä tuottanut kyllä minkäänlaista lisäarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua sen enempää arvosteta eron jälkeenkään, mutta seksinpuute on ikävää.
Se on kyllä totta. Eksä vonkui, että minun pitäisi harrastaa hänen kanssaan seksiä kun tinderistä sen saanti oli kuulemma niin vaikeaa. Hyi!
Kaipaan toisinaan sitä, että yhdessäoloaikana minun oli joskus mahdollista matkustella. Nainen oli tällöin lasten kanssa kotona. Mitään muuta en kaipaa. Muuta lisäarvoa hänen olemassaolonsa ei tuonut.
Ihmettelin, että miten en uskaltanut jo aiemmin erota. Siinä meni pari vuotta ihan hukkaan liikaa eroa pohtiessa.
Vierailija kirjoitti:
Tai "nainen, kerro miesten parhaat ominaisuudet ilman yhtään moitteen sanaa" tai vastaavasti "mies, kerro naisten parhaita ominaisuuksia".Mahtas olla lyhyitä ketjuja.
Ihastuminen on helppoa - pitkän parisuhteen hoitaminen on vaikeaa useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta ap. Jokaisen eron jälkeen on mennyt noin. Vasta kun akka jättää, alkaa jonkinlainen työskentely parisuhteen eteen. Kerran palasin exän kanssa yhteen ja se oli virhe. Nimittäin ukko jaksoi tsempata vain kuukauden ajan, jos sitäkään.
No eihän se ukko sitten mitään ollut tajunnut. Tuli vain hätä kun hoitajaäiti häipyi kuvioista.
Vierailija kirjoitti:
Tai "nainen, kerro miesten parhaat ominaisuudet ilman yhtään moitteen sanaa" tai vastaavasti "mies, kerro naisten parhaita ominaisuuksia".Mahtas olla lyhyitä ketjuja.
Aloita ihmeessä tällainen ketju.
En ole menettänyt naistani. Hän ei ole mikään toksisen feministinen palstamamma.
Tämä on nyt rankkaa yleistämistä, mutta olen huomannut naisilla olevan yleisesti jonkinlainen kilpailu elämän laadusta:
- Naapurin mies rakensi pihasaunan. Miksi meillä ei ole sellaista? Miksi olet tuollainen aikaansaamaton nahjus?
- Veli käy perheensä kanssa lomailemassa Italiassa. Miksi me ei koskaan käydä?
- Työkaveri sai poikaystävältään kalliin laukun. Sinä et koskaan muista minua tai ostat jotain tylsää suklaata.
Sitten kun asiasta tehden hoidat jonkin asian naisen haluamalla tavalla niin sekin menee taatusti jotenkin väärin. Tyytymättömyys on pysyvä olotila. Ehkä tämä käytös on perua jostain luolamieskaudelta, kun nainen pyrki saamaan jälkeläisilleen mahdollisimman hyvät selviytymismahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisemmin ne miehet, jotka eivät jätä kaikkea suunnittelua ja toteutusta vaimoilleen, eivät kuule nalkutusta.
Et voisi olla pahemmin väärässä. Taipumus nalkutukseen on henkilön ominaisuus eikä mikään jonkun toisen henkilön käytöksestä johtuva seuraus.
Väärin.
Mietipä sitä, että kukaan ei nalkuta yksin.Nalkutus on aina seurausta jostain usein pitkäkestoisesta tyytymättömyydestä.
Se voi kohdistua lapsiin tai omiin vanhempiin tai kumppaniin tai työkaveriin, mutta se JOHTUU AINA jostain jossa on toinen osapuoli.
Se on sitten toinen juttu voisiko sitä hillitä ja yrittää käsitellä asiaa jollain toisella tavalla.
Jotkut tykkäävät myös kutsua nalkutukseksi kaikkea sellaista, missä toinen koittaa keskustella tärkeistä asioista ja toinen ei halua. Ei sellainen ole nalkutusta ja keskusteuyritysten kutsuminen nalkutuksesksi on vain silloin tarkoituksehakuista mitätöintiä ja parusteetonta mollaamista, ja asioiden kääntämistä nurinkurin, niin että se, joka yrittää selvittää niitä ongelmia ja rakentaa toimivaa yhteiselämää, olisikin se ongelma. Missio on tälläin leimata ja hiljentää kumppani, joka nostaa asioita keskusteluun usein ihan syystä. Inhottavaa, epärehellistä ja itsekästä toimintaa tuo kaiken keskustelun nalkutukseksi leimaaminen. Tämä on miesten keskuudessa valitettavan yleinen ajatusmalli.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinua sen enempää arvosteta eron jälkeenkään, mutta seksinpuute on ikävää.
Se on kyllä totta. Eksä vonkui, että minun pitäisi harrastaa hänen kanssaan seksiä kun tinderistä sen saanti oli kuulemma niin vaikeaa. Hyi!
Minun eksä kävi eron jälkeen kostopanemassa jotain randomia, kertoi siitä minulle ja melkein samaan hengenvetoon kysyi palattaisiinko kuitenkin yhteen. No EI. Häneen ei pystynyt luottamaan ja satutti tahallaan.
En tajunnut hänen arvoaan, kunhan kaipailin niitä hyviä hetkiä.
Meilläkin oli niin päin, että tajusin arvoni ja sen jälkeen erottiin minun aloitteestani.