Pitäisi olla jokainen hetki miehelle läsnä ja tavoitettavissa
Muuten olen vetäytyvä.
Jos haluaisin kotona olla hetken aikaa rauhassa ja tehdä omia juttuja, änkeää samaan huoneeseen juttelemaan.
Saan olla rauhassa vain, jos lähden kävelylle, mutta en voi kävellä tämän enempää.
Pää hajoaa.
Kommentit (50)
Jos ei tajua vihjeistä, esim. että sinulla on kuulokkeet päässä, etkä voi jutella, niin sitten sanot suoraan, esim. luen nyt lehteä/keskusteluja kännykästä, haluan olla rauhassa, älä keskeytä, tai esim. haluan tehdä nyt ruokaa rauhassa, älä tule keittiöön pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tajua vihjeistä, esim. että sinulla on kuulokkeet päässä, etkä voi jutella, niin sitten sanot suoraan, esim. luen nyt lehteä/keskusteluja kännykästä, haluan olla rauhassa, älä keskeytä, tai esim. haluan tehdä nyt ruokaa rauhassa, älä tule keittiöön pyörimään.
Totteletko itse, jos puolisosi sanoo että teen tässä sapuskaa, mene pois keittiöstä? Aivan varmasti kummastelet mikä tässä nyt on.
Seurustelua ei olla kirjattu lakiin. Voit hyvillä mielin erota tai hakea Torista/Facesta kämppistä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on parisuhde.
No ei kyllä ole
Kuinka paljon aikaa siis vietätte yhdessä ja ilman puhelimen näpeltämistä tai vaikka telkkarin mölyä? Kuinka paljon juttelette ja teette yhdessä jotain, siis ihan kahdestaan?
Meillä mieheni tekee yksinäistä töitä kotona ja minä kodin ulkopuolella. Miehen töissä ei ole niin aikataulutusta, kun taas itselläni on ja työni on keskiraskasta fyysistä työtä, jossa pitää olla sosiaalinen koko ajan. Töiden jälkeen haluan siis olla hetken hiljaa ja vain istua. Mies tietää tämän hyvin ja antaa minulle varmasti sen hetkisen aikani, vaikka hänellä olisikin tuhat asiaa, joista haluaisi jutella. Olemme siis sopineet selkeästi, että kun tulen töistä, niin jos jaksan, menen juttelemaan hänen kanssaan, jos en, niin sitten haluan rauhani, jonka jälkeen olen taas valmis olemaan mukava minä.
Siinä missä minäkin annan hänelle kotona työrauhan vaikka vapaapäivinäni, niin hän antaa minulle myös rauhan vain olla. Sen jälkeen ehdimme olla hyvin yhdessä. Viikonloppuina sama juttu, eli saatamme tehdä vaikka polttopuita muutaman tunnin yhdessä ja jutustella samalla, mutta sen jälkeen olemme omissa oloissamme aikamme.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on parisuhde.
Muttei terve sellainen. Terveessä parisuhteessa pitää myös olla erillisyyttä ja mahdollisuus pitää myös omaa aikaa, ei elää symbioosissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin mieheni seura on mieleistä. Otinkin hyvän miehen, jonka kanssa on mukava olla ja tehdä kaikkea, puhua vaikka kolme tuntia päivässä ja yhdessä pystymme olemaan helposti myös hiljaa vierekkäin tai täysin omissa jutuissamme. Tälläkin hetkellä mieheni on maastopyöräilemässä ja minä jäin kotiin, aamupalan söimme yhdessä ja juttelimme maailman asiat siinä samalla. Kummallekaan tpinen ihminen ei ole mikään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on parisuhde.
Muttei terve sellainen. Terveessä parisuhteessa pitää myös olla erillisyyttä ja mahdollisuus pitää myös omaa aikaa, ei elää symbioosissa.
Miten otat omaa aikaa, jos kumpikin on kotona?
Miniäni on vastaava, myös lapsiaan kohtaan. Lapset eivät voi sietää äitinsä puheluja.
Onko kyseessä aina hänen asiansa ja hänen tarpeensa, mutta ei ikinä sinun?
Kodin ulkopuolella ei voi rentoutua niin kuin kotona voisi, mutta kotona ei saa vain olla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä aina hänen asiansa ja hänen tarpeensa, mutta ei ikinä sinun?
Ap haluaa vain rusinat pullasta, eli miehen kustantaman elintason ja kulissit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin ulkopuolella ei voi rentoutua niin kuin kotona voisi, mutta kotona ei saa vain olla.
Muuta pois. Tee se ihan itse ja lopeta miehelle kiukuttelu.
Tämä. Eli ap, nyt on hyvä aika alkaa etsimään sitä omaa kotia ja laittaa erohakemusta eteenpäin, jos aviossa olette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin mieheni seura on mieleistä. Otinkin hyvän miehen, jonka kanssa on mukava olla ja tehdä kaikkea, puhua vaikka kolme tuntia päivässä ja yhdessä pystymme olemaan helposti myös hiljaa vierekkäin tai täysin omissa jutuissamme. Tälläkin hetkellä mieheni on maastopyöräilemässä ja minä jäin kotiin, aamupalan söimme yhdessä ja juttelimme maailman asiat siinä samalla. Kummallekaan tpinen ihminen ei ole mikään ongelma.
No kai ymmärrät, että olet erossa miehestäsi ja saat omaa aikaa 😂
Pointti oli juuri tuossa, että ap ei saa kotona omaa aikaa. Mielestäni kyse ei ollut siitä etteikö viihdy miehen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on parisuhde.
Miten otat omaa aikaa, jos kumpikin on kotona?
No minulle on jo se omaa aikaa, että teen käsitöitä. Silloin mieheni tietää, että vastaa lasten tarpeisiin tarvittaessa. Jos haluan oikeasti omaa aikaa kotona, laitan kuulokkeet korville, näin en ole tavoitettavissa.
Heittäisin mäkeen tuommoisen miehen. Jokainen tarvitsee välillä omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai ymmärrät, että olet erossa miehestäsi ja saat omaa aikaa 😂
Pointti oli juuri tuossa, että ap ei saa kotona omaa aikaa. Mielestäni kyse ei ollut siitä etteikö viihdy miehen seurassa.
Onko ap:n mies aina kotona? Tuskin. Kai nyt hänellä luulisi olevan työ ja jos hän tekee kotona töitä, niin ei kai hän silloin tule lörpöttelemään? Kai miehellä on joku oma harrastus tai parikin? Normaalilla ihmisellä on. Ap sanoi käyvänsä myös paljon kävelemässä yksinään ja mielestäni se on hänen omaa aikaansa, mutta ap:n mielestä ilmeisesti ei ole, vaan se on parisuhdeaikaa...
Sekin jäi hyvin epäselväksi kuinka paljon ap on asiasta keskustellut miehen kanssa ja kuinka hyvin hän on selvittänyt, että tarvitsee omaa aikaa. Mies ei varmasti ole mikään ajatustenlukija, joka tajuaa, että jos ap istuu sohvalla, niin hän ei halua jutella. Tai kun ap tekee ruokaa, niin hän ei halua jutella tai yleensäkin, eträ kun ap on kotona, niin hän ei halua jutella.
Entä miksi ap on ottanut puheliaan miehen, jos on itse introvertti? Ja miksi hän on muittanut yhteen, jos oma yksinäinen aika on hänelle niin kovin tärkeää? Mies on luultavasti aina ollut samanlainen ja mies olettaa, että vaimokin juttelisi joskus hänen kanssaan, eikä vain olisi somessa ja kurtistelisi kulmiaan tai ärisisi, kun puoliso yrittää jutella.
Tuohon on sellainen ratkaisu, että ei asu yhdessä.