Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi koirarotu

Vierailija
07.10.2023 |

Rottweiler vai kultainen noutaja? Kokemusta on saksanpaimenkoirasta, sekarotuisesta noutajastq ja staffista. Kaikkien kanssa meni hyvin

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsästysviettiset on pois suljettu kaupunkioloihin.

Ottaisin keskikokoisen tai sitä pienemmän kaverin. Rottis on iso.

Staffi? Vai onko se oikeasti tappajarotu? Olen etsimässä itse koiras edesmenneen dobermanni-labbis mixin seuraajaksi. Haluaisin pienemmän koiran, pidän staffordshiren bullterreistä. Mutta uskaltaako sen ottaa?

Tuosta rodusta tiedän hädin tuskin mitään. Niitä kasvatetaan kai aika vähän. Itse en ottaisi staffia.

Kerran yksi koirankasvattajana vuosikymmeniä toiminut sanoi, että bulli puree.

Jotain luin, että kun niillä niksahtaa se kiinni käyminen päälle, niin niitä ei irrota sitten millään.

Kaupunkiin en ottais missään nimessä, koska ihmiset paheksuu rotua(pelkääkin).

Eikö bulli ole bullterrieri? Mulla oli rottweiler, ikävä kyllä ihmiset vasta pelkäsivätkin sitä. Joten noutaja kaupunkiin mieluummin.

Niinhän ne pelkää sellaisia koiria, joilla on leveät leukaperät, iso suu ja kallo sekä massiivinen rakenne.

Kaipa sinne kaupunkioloihin löytyy muunlaisia rotuja. Mieluusti keskikokoisia tai sitä pienempiä.

Vierailija
22/38 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota bullterrieriä. Pelottavia koiria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Staffi? Vai onko se oikeasti tappajarotu? Olen etsimässä itse koiras edesmenneen dobermanni-labbis mixin seuraajaksi. Haluaisin pienemmän koiran, pidän staffordshiren bullterreistä. Mutta uskaltaako sen ottaa?

Tuosta rodusta tiedän hädin tuskin mitään. Niitä kasvatetaan kai aika vähän. Itse en ottaisi staffia.

Jotain luin, että kun niillä niksahtaa se kiinni käyminen päälle, niin niitä ei irrota sitten millään.

Eikö bulli ole bullterrieri? Mulla oli rottweiler, ikävä kyllä ihmiset vasta pelkäsivätkin sitä. Joten noutaja kaupunkiin mieluummin.

Niinhän ne pelkää sellaisia koiria, joilla on leveät leukaperät, iso suu ja kallo sekä massiivinen rakenne.

Kaipa sinne kaupunkioloihin löytyy muunlaisia rotuja. Mieluusti keskikokoisia tai sitä pienempiä.

Samaa mieltä, vaikka joku rottweiler voi olla mitä ihanin koira(meillä oli 2 kaupungissa), on kurja kun ihmiset kavahtavat näitä. Nykyään airedalenterrieri, suhtautuminen paljon mukavampaa.

Vierailija
24/38 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuei

Vierailija
25/38 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä väliä, mitä vieraat ajattelevat koirastasi? On se kultsu, bulli, staffy tai rotikka? Kunhan hoidat koirasi hyvin, ja pidät sen ihan aina hallinnassa. Aina. Muiden mielipiteillä ole väliä, kuten ei muussakaan elämässä.

Vierailija
26/38 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sillä väliä, mitä vieraat ajattelevat koirastasi? On se kultsu, bulli, staffy tai rotikka? Kunhan hoidat koirasi hyvin, ja pidät sen ihan aina hallinnassa. Aina. Muiden mielipiteillä ole väliä, kuten ei muussakaan elämässä.

Röttweila

Vierailija
27/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gorilla

Vierailija
28/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon kokoluokkaan ehdottomasti kivoin koira on Bokseri. On leokkisä, tulee toimeen muiden koirien kanssa.

Vierailija
29/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin hankkimassa labbista. Menin katsomaan pentuja, niin se myyjä alkoi tenttaamaan, että käymmekö metsästämässä lintuja ja kuinka usein. Tenttaus oli niin tiukkaa ja painostavaa, että sanoin vaan, että en minä työpaikkaa ole hakemassa, vaan koiraa perheeseemme.

Niin sitä vaan, että ne on kai sitten ikään kuin harrastuskoiria.

Rottiksesta ei taas tietääkseni ole tuollaseen, vaan enemmän ne on vahtikoiria. Näissä roduissa on tällainen eroavaisuus.

Mikä on tarve sulla aloittaja? Kumpaa tarvitset mieluummin?

Noutajia on kahta eri linjaa, metsästykseen jalostettuja ja seurakoiria. Valitsit väärän kasvattajan tarpeitasi ajatellen.

Vierailija
30/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labbis!

Vierailija
31/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ääripäät vertailussa

Vierailija
32/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin erilaiset rodut, että sinuna miettisin, mitä koiralta haluat.

Oma mielipiteeni kylläkin on se, että kerrostalo ei ole yhdenkään koiran paikka.

Vierailija
33/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, vaikka joku rottweiler voi olla mitä ihanin koira(meillä oli 2 kaupungissa), on kurja kun ihmiset kavahtavat näitä. Nykyään airedalenterrieri, suhtautuminen paljon mukavampaa.

Kurja kun kavahtavat? No syynsä siihen on, kun on tullut vastaan riittävän monta rotikkaa jotka ei ole hallinnassa, niin ne haluaa kiertää kaukaa ihan  siksi että haluaa pitää oman koiransa ja lapsensa turvassa!

Vierailija
34/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyllä niin erilaiset rodut, että sinuna miettisin, mitä koiralta haluat.

Oma mielipiteeni kylläkin on se, että kerrostalo ei ole yhdenkään koiran paikka.

Tähän muuten ei ole mitään oikeaa perustelus. Asuin kaupungissa, kerrostalossa 31 vuotta ja asunut 19 maaseudulla. Ei täällä koiri kyllä sen enempää ulkoiluteta. Tuntuvat monilla olevan päivät pitkät turhautuneina sisällä. Lisäksi kerrostaloon pennusta asti tottuneita koirat paljon välitä äänistä. Sitten se asunnon koko. Itselläni on 120-neliöinen omakotitalo, siskoni asuu 115-neliöisessä omakotitalossa alimmassa kerrokssa. Joten eipä tuossakaan ole paljoa eroa.

Vierailija
35/38 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tohon kokoluokkaan ehdottomasti kivoin koira on Bokseri. On leokkisä, tulee toimeen muiden koirien kanssa.

Bokseri on upea koira, minulla oli sellainen vajaa 20 vuotta sitten. Olen kuullut, että ovat vähän hermoheikkojs nykyään. Pitääkö paikkansa?

Vierailija
36/38 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen noutaja hyvistä vanhemmista. Se on siinä.

Vierailija
37/38 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kultsu. Sosiaalinen, oppii helposti, ei ole agressiivinen ja niin kultainen.

Vierailija
38/38 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehdottomasti kultsu. Sosiaalinen, oppii helposti, ei ole agressiivinen ja niin kultainen.

samaa mieltä. Hyvä rottiskin on tuollainen, mutta sellaisen saaminen ja kouluttaminen ei ole itsestäänselvyys.