Moccamasterin omistajat! Nyt plussat ja miinukset kehiin! Olen ostamassa uutta keitintä...
..ja olen kallistumassa moccamasteriin. Onhan se kallis, mutta kuulemma (?) kestävä ja hyvä. Mitä malleja teillä on? Mikä kannattaisi ostaa?
Kommentit (47)
muuten loistokapistus ja hyvää kahvia tulee. Tuo tippalukko on kyllä ihan käsittämätön. Ja meillä se tökkii niinkin että se välitaso katoaa välillä, on vaan joko kiinni tai täysin auki. No joka kerran on auttanu ku on viruttanut sitä suodatinosaa, mutta kun en tosiaan sitä joka kerran jälkeen viruta.
Ihan sama kuka keittää ja mistä laadusta tai paahdosta...
Tarkemmin puhdistaa pari kertaa vuodessa, mutta tippalukottomana päivittäinen puhdistus todella helppoa. Jos keitin on likainen, ei maku tietenkään ole niin hyvä.
Miinusta iso koko ja rohjous. Ei todellakaan kaunista keittiötä.
Yleensä jää kiinni asentoon kun pestään suodatin ja kahviporovettä koko työpöytä täynnä kerran parissa viikossa. Itse en ole mikään suuri kahvin asiantuntija juon sumppia kuin sumppia. Vinkkinä termoskeittäjille lämmittäkää pannu ennen kahvinkeittoa, niin pysyy kahvi kuumana.
" Kalkinpoisto on syytä tehdä käyttöohjeen neuvojen mukaan pari kertaa vuodessa tai tarpeen mukaan. Hyvä kalkinpoiston tarpeen ilmoittaja on täyden pannun suodatukseen kuluva aika. Mikäli suodatukseen kuluva aika alkaa pidentyä seitsemästä minuutista, on kalkinpoisto paikallaan."
Onkohan työpaikkasi kahvinkeitintä koska viimeksi puhdistettu?
Jos täyden pannun keittyminen kestää 15 minuuttia, niin laite on rikki. Ja keittää varmasti pahaa kahvia, kun optimaalinen lämpötila ei enää toteudukaan.