Moccamasterin omistajat! Nyt plussat ja miinukset kehiin! Olen ostamassa uutta keitintä...
..ja olen kallistumassa moccamasteriin. Onhan se kallis, mutta kuulemma (?) kestävä ja hyvä. Mitä malleja teillä on? Mikä kannattaisi ostaa?
Kommentit (47)
Tyytyväisiä ollaan! Tuo tippalukkokin on ihan simppeli.
Kylläpähän tuo itsensä takaisin maksaa.
ap
Ei mitään moitittavaa. Oli kyllä paras ostos kotiäidille! Päivät kuluu kahvia keitellen ;)
http: // www. moccamaster. fi/ tuote?kategoria=40100&id=1155787
Mikään vekotin ei puhdistamatta ja huoltamatta pysy kunnossa. Etenkään, kun on kyse HIFI-kahvinkeittimestä. ;)
niimpä ostimmekin ilman sitä, ja meidän moccamasteri keittääkin täydelliset kahvit =)
Testasin keittämällä kahvit uudella moccamasterilla ja vanhalla pannulla. Mies ei huomannut mitään eroa kahvin maussa. En kertonut kumpi kahvi on uudella keittimellä. Niin se on, että kun maksaa hirvittävän 100 euron ylihinnan keittimestä, niin pakkohan sen kahvin on maistua paremmalta.
Nopea kone ja ei se mun mielstä niin hirveen kallis ole laatuunsa nähden.
yksinkertaisesti paras keitin. Paahtaa kahvin ihan eri tavalla kuin tavallinen ja maistuu kahvit hyvältä!
Voisi kyllä joskus tehdä ihan puolueettoman kaksoissokkotestin halpiskeittimen ja Moccamasterin valmistaman kahvin maistamisen eroista.
Ainakin itselläni on jo vaikeuksia juoda kahvia kyläillessä, jos keittimenä on joku perusrupsu, jolla tulee teemäistä, kitkerää tai rasvaista kahvia.
eikö se kahvi pysy lämpimänä jos sen termospullon lämmittää kuumalla vedellä etukäteen? Näinhän pitää aina menetellä termospullon kanssa, muuten se kahvin lämpö menee sen termarin lämmittämiseen.
Pannu meni HELPOSTI rikki, kolautin ihan kevyesti tiskiharjan muovipäällä tiskatessa ja halkesi. Uusi maksoi pari kymppiä. Mutta miten se vesisäiliö puhdistetaan? Onko tarkoitus tunkea koko sähkölaite pesualtaaseen?
Tänään kävin ostamassa meille " masterin" . Tippalukollisen otin. Ihan jo nyt teksi mieli päräyttää sumpit, mutta pitänee odottaa aamuun!
ap
Ei ole rohjo eikä keittiön rumilus, saanut kehuja sekä ulkonäöstä että kahvista=)
Saatiin just appivanhemmilta uusi, kahden pannun moccamaster joululahjaksi. Vanha moccis oli jo 15v. vanha, mutta edelleen ihan moitteettomassa kunnossa ja toimi.
Työpaikalla ja anoppilassa on ko. kahvinkeitin ja kyllä sillä tulee oikeasti paremman makuista kahvia kuin tavallisella keittimellä. Toisaalta kahvinkeitto on sitten hitaampaa puuhaa kuin tavallisella keittimellä. Tuo voi olla iso miinus ainakin aamuisin.
Meillä lähes 10 vuotta vanha perusmalli. Todella hyvä. Varaosia saa helposti, tosin ei vielä olla tarvittu mitään! Kätevää,että levyn lämpötilaa saa säädettyä, jos joskus lojuttaa kahvia pannussa. Ei kylmene eikä paahdu! Termarimallista olen kuullut vähän nurinoita, ilmeisesti ei pidä kunnolla lämpimänä. Omaakokemusta ei ole.
Perusmalli on helppo puhdistaa ja paras ominaisuus: tekee hyvää kahvia!!!! Huonoin ominaisuus: susiruma :/
Mulle kans pullaa!