Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako koulu puuttua vanhemman pukeutumiseen?

Vierailija
07.10.2023 |

Jos vanhemmalle sanotaan, että äläpä tule vanhempainiltaan verkkareissa, tai pikku koululaisten iltapäivä toiminnasta alkaa levitä huhuja, että äidillä ei ole kaikki kunnossa, kun hakee lasta nuhjuisissa olovaatteissa iipasta?
Onko tuo ihan ns. oikein?

Opettajat sanoo vaan, että pukeutumalla näytät myös lapsille esimerkkiä..

Saako koulu kiinnittää huomiota ulkoiseen habitukseen vanhemmilla? Eikö tuo ole jo jokaisen omaa aluetta, miten pukeutuu? Kunhan lapselle on huolehdittu säänmukaiset vaatteet?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei jumalauta. Ei se kuulu kennellekään. 

Vierailija
2/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on iipa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOLI siitä herää.

Vierailija
4/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on iipa???

Iltapäiväkerho

Vierailija
5/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei kiinnitä huomiota mihinkään, eikä opettajilla ole minkään valtakunnan oikeutta eikä velvollisuutta puuttua vanhempien pukeutumiseen.

Vierailija
6/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota aikuinen olovaatteissa arkipäivänä ilman järkevää syytä on outoa.

Vierailija
7/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kulkee julkisilla paikoilla mt-univormussa ja ihmettelee, että vähän leimautuu?

Vierailija
8/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikesta huolestutaan.

Minä olin lähdössä hakemaan lapsia päivähoidosta kun hameen helma tarttui vahingossa pihaporttiin ja repesi.

En sitten lähtenyt vaihtamaan vaatteita vaan menin hakemaan lapset kuten olin aikonutkin.

Se repeämä nousi niin isoksi huoleksi että sitä tentattiin heti siellä päiväkodin pihalla että sitten vielä vasussa.

Ja kyse oli pitkästä kesähameessa ja ihan sen helmassa olevasta repeämästä. Ei siis millään lailla paljastava riekale.

Vierailija
9/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta minusta tehtiin kerran jokin huoli-ilmoitus, kun vein sandaalit/crocsit jalassa lasta hoitoon talvella. Asuin viereisessä kerrostalossa, kun missä päiväkoti oli.

Ihan oli talvikengät eteisessä, mutta kiire tuli.

Palasin kotiin katsomaan vielä koululaisten kouluun lähdön, niin miksi olisi uusia, tiukkoja talvikenkiä pitänyt ruveta vääntämään jalkaan, jossa nauhatkin on loppuun asti solmittava? Että pääsee viereiseen rakennukseen, jotta lapsi ehtisi aamupalalle?

Näin Espoossa.

Vierailija
10/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla? Moni tekee kotona töitä.

Vierailija
11/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ylläpitämässä kiusaamista. Tollon tollaset vaatteet, sitä saa kiusata! Sen pitää muuttua, muuten sitä saa kiusata! Toi käyttää mukavia vaatteita, kyllä meidän ny pitää tuhota hänen mielenterveytensä, jotta voimme olla oikeassa, että hänellä ei ole kaikki hyvin, kiusatkaa sitääää!!!! 

Tee noista aikuisista valitus, kun yllyttävät ja opettavat lapsia kiusaamaan muita vaatteista, oikein esimerkkiä näyttämällä.

Vierailija
12/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on iipa???

Iltapäiväkerho

Onpa ällö lempinimi.

Vierailija
13/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUOLI siitä herää.

Ihanko oikeasti? Minäkin kuskaan lapsiani kouluu usein yökkärissä, oletko huolissasi? Ope ei nää mua, kun jätän lapset kadun varteen, kun koulun piha-alueelle ei saa ajaa. Ajan kuitenkin kalliilla autolla, joka on kokonaan maksettu. Tekeekö se musta vähemmän huolestuttavan? Olen myös ollut arviointikeskustelussa collegehousuissa ja hupparissa, kun nousin sängystä tyyliin 30min aikaisemmin yövuoron jälkeisiltä unilta, enkä kertakaikkiaan jaksanut miettiä "parempaa" pukeutumista enkä edes harjannut tukkaa. Oisko silloin pitänyt taas huolestua, kun vanhempi käy töissä, herranjumala! 

Ei ihan kaikesta tarvitse huolestua. Eikä varsinkaan kehitellä sen oman pikku pään sisällä mitään teorioita ja kauhukuvia, jos toinen ei pukeudu tavalla, jota sinä itse odotat.

Vierailija
14/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin lähdössä hakemaan lapsia päivähoidosta kun hameen helma tarttui vahingossa pihaporttiin ja repesi.

En sitten lähtenyt vaihtamaan vaatteita vaan menin hakemaan lapset kuten olin aikonutkin.

Se repeämä nousi niin isoksi huoleksi että sitä tentattiin heti siellä päiväkodin pihalla että sitten vielä vasussa.

Ja kyse oli pitkästä kesähameessa ja ihan sen helmassa olevasta repeämästä. Ei siis millään lailla paljastava riekale.

Niin tuttua :( Jos vanhemmalla itsellään sattuu olemaan nepsy-ongelmaa, ei niitä repeämiä, tahroja, taikka kulumia edes aina huomaa. Ei edes lääkityksen kanssa.

Vierailija
15/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tähän jotkut uudet ohjeet, tietåisikö joku alan työntekijä? Onko viime vuosina ujutettu paljonkin perheiden kyttäystä ohjeisiin? Poissaolojen kyttäys on ainakin edellisen hallituksen tervehdys suomalaisille perheille.

Vierailija
16/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on riittävän järkevä syy? Riittääkö vuorotyö, jossa vapaapäivät usein osuu arkipäiville? Mistäs tiedät, onko jollain sellainen työ? Tai jos työskentelee kotoa? Tai jos on vaikka lomalla? Tai tai tai... Syitä voi olla vaikka kuinka paljon. Siinä ei todellakaan ole mitään outoa.

Vierailija
17/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOLI siitä herää.

Ihanko oikeasti? Minäkin kuskaan lapsiani kouluu usein yökkärissä, oletko huolissasi? Ope ei nää mua, kun jätän lapset kadun varteen, kun koulun piha-alueelle ei saa ajaa. Ajan kuitenkin kalliilla autolla, joka on kokonaan maksettu. Tekeekö se musta vähemmän huolestuttavan? Olen myös ollut arviointikeskustelussa collegehousuissa ja hupparissa, kun nousin sängystä tyyliin 30min aikaisemmin yövuoron jälkeisiltä unilta, enkä kertakaikkiaan jaksanut miettiä "parempaa" pukeutumista enkä edes harjannut tukkaa. Oisko silloin pitänyt taas huolestua, kun vanhempi käy töissä, herranjumala! 

Ei ihan kaikesta tarvitse huolestua. Eikä varsinkaan kehitellä sen oman pikku pään sisällä mitään teorioita ja kauhukuvia, jos toinen ei pukeudu tavalla, jota sinä itse odotat.

En minä ole kertonut omista odotuksistani yhtään mitään. Totesin vain asioiden nykytilan ja kyttäyksen asteen.

Vierailija
18/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lenkkivaatteessa tai lenkkareissa ole mitään vikaa. Olisiko se joku muu sitten joka "ahistaa" jotakuta. Ulkomuodon perusteella väärintulkintaa pitäisi välttää.

Vierailija
19/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun pukeutumisesta joku opettaja huomauttaisi, niin ottaisin kyllä yhteyttä rehtoriin ja ihan ystävällisesti tiedustelisin, että onko opettajat saaneet jonkin uuden ohjeistuksen puuttua vanhempien valintoihin. Ei nimittäin todella kuulu heille. Ei sitten tippaakaan.

Vierailija
20/48 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua :( Jos vanhemmalla itsellään sattuu olemaan nepsy-ongelmaa, ei niitä repeämiä, tahroja, taikka kulumia edes aina huomaa. Ei edes lääkityksen kanssa.

Ei mulla vaatteet yleensä ikinä repeile. Joku oli avannut poikkeuksellisesti sen portin kokonaan auki niin että molemmat puolet oli auki ja sellainen tanko joka kiinnittää portin maahan oli kääntynyt toiseen suuntaan kuin normaalisti.

Ihan työvaatteet ne oli alun perin, tukka siististi ja meikit jne. Mutta se huolen täyttämä riekale oli jotain järisyttävää sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi