Eronneet: oliko sinulla jo avioliittoon astuessa ennakkoaavistus?
Siitä, että liitto ei kestä koko elämää/kunnes kuolema erottaa?
Vai uskoitko aidosti tämän kestävän loppuun saakka?
Kommentit (8)
Tiesin jo naimisiin mennessä. Toista kierrosta on jatkunut kohta 20 v, vieläkään ei ole sama tunne.
Papin edessä olisi pitänyt uskoa ja sanoa: En tahdo".
Ei ollut mitään ennakkoaavistusta. Avioon astuessa meillä oli yhteiset haaveet: Pieni, sievä kaupunkikoti, ei lapsia ja ylipäätään menevää DINK-elämää. (DINK = Double Income, No Kids)
Kymmenen vuotta tätä kesti, kunnes mies pikkuhiljaa muuttui tyytymättömäksi ja käänsi kelkkansa täysin. Yhtäkkiä ei elettykään enää meidän yhteistä unelmaa, vaan mies alkoi entistä enemmän haaveilemaan omakotitalosta maalla ja ainakin kahdesta lapsesta. Minulle kumpikin näistä oli täysin mahdoton ajatus. Harkitsin kyllä, mutta varsinkin lapsen hankkiminen sai ajatuksenakin hirveän ahdistuksen aikaan. Mies oli viimeiset vuodet todella onneton ja minä olin syyllinen siihen, että hän eli itselleen ihan vääränlaista elämää. Lopulta en kestänyt, vaan oli pakko erota.
Olemme edelleen lämpimissä väleissä, erosta on nyt 5 vuotta. Minä elän edelleen menevää kaupunkielämää ja hän löysi sympaattisen maalaistytön jonka kanssa heillä on talo suurella pihamaalla ja esikoinen tulossa. Viimeksi kun näimme, niin ex-mies oli niin silminnähden onnellinen ja energinen, että ero oli ehdottomasti oikea päätös.
Joskus suurinta rakkautta on päästää irti.
jos on intuitio että ei onnistu ja huono fiilis,peru häät niin säästyt monelta.joskus vieraana häissä on moni vieras havainnut et nyt on jotain pielessä ja ei onnistu liitto.
Alitajuisesti tiesin. Näin toistuvasti unta että myöhästyn junasta. "Mistä junasta mä nyt muka oon jäämässä".
Oli. Jo hääpäivänä oli sellainen olo, että tämä taisi olla molempien puolesta vähän sellainen yritys paikata hiljalleen rapistuvaa parisuhdetta. Hääjuhlistakin tultiin takseilla eri aikoihin kotiin, kun saatiin taas joku draama aikaiseksi humalapäissämme.
Oli. Mutta halusin silti kokeilla josko toimisi. Ei ollut muutakaan sulhoehdokkaita tarjolla. Tai siis hän oli huonoista vaihtoehdoista se vähiten huono.
Halusin uskoa pahoista ennakkoaavistuksista huolimatta. 30 vuotta kestin, mutta nyt ei enää jaksa.