Koko elämäni aikana olen vienyt biojätteeseen vain kuolleet viherkasvit
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biojätteen kerääminenhän on kaikkein helpoin asia kierrätyksessä. Ei vaadi mitään huuhtelua tai erottelua tai muuta vaivannäköä.
Biojäte on ällöttävää. Yritän sitä kierrättää, mutta se kukkii aina hometta, matoja ja kärpäsiä, ennen kuin saan aikaiseksi viedä ulos talosta. Sekajätteen mukana se lähtisi nopeasti, koska sitä täytyy kuitenkin viedä melkein joka päivä.
Miksi sekajäte täytyy viedä melkein joka päivä? Anna kun arvaan: koska laitat sinne biojätteen, joka alkaa haisemaan? Meillä viedään biojäte joka toinen päivä, sekajäte ehkä kerran viikossa jos sitäkään.
Jos jätteen vieminen on sinulle joku valtava ja raskas ponnistus, mene ihmeessä lääkäriin.
Jätteen vieminen ei ole minulle joku valtava ja raskas ponnistus, miksi ajattelet että olisi?
Klpojkli kirjoitti:
Minä laitan biojätteeseen vain metallijättteet, kostoksi yhteiskunnalle
Samoin. En kosta yhteiskunnalle, mutta kompensoin tällä tavoin hiilijalanjälkeäni, sillä olen lapseton.
Eikö nekin olisi voinut viedä omaan kompostiin muiden ruuanjätteiden kanssa? Vai oletko pelännyt, että jotenkin alkaisivat kasvaa tai pilaisivat sen sinun kompostisi?
Tantat luulee että biojätteen kerääminen on isokin ekoteko😂😆
Vierailija kirjoitti:
Eikö nekin olisi voinut viedä omaan kompostiin muiden ruuanjätteiden kanssa? Vai oletko pelännyt, että jotenkin alkaisivat kasvaa tai pilaisivat sen sinun kompostisi?
Siellä joku täti olettaa että kaikki ihmiset asuvat omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biojätteen kerääminenhän on kaikkein helpoin asia kierrätyksessä. Ei vaadi mitään huuhtelua tai erottelua tai muuta vaivannäköä.
Biojäte on ällöttävää. Yritän sitä kierrättää, mutta se kukkii aina hometta, matoja ja kärpäsiä, ennen kuin saan aikaiseksi viedä ulos talosta. Sekajätteen mukana se lähtisi nopeasti, koska sitä täytyy kuitenkin viedä melkein joka päivä.
Miksi sekajäte täytyy viedä melkein joka päivä? Anna kun arvaan: koska laitat sinne biojätteen, joka alkaa haisemaan? Meillä viedään biojäte joka toinen päivä, sekajäte ehkä kerran viikossa jos sitäkään.
Jos jätteen vieminen on sinulle joku valtava ja raskas ponnistus, mene ihmeessä lääkäriin.
Jätteen vieminen ei ole minulle joku valtava ja raskas ponnistus, miksi ajattelet että olisi?
Ja puhut että sekajäte TÄYTYY viedä. Tuo kertoo siitä että kyse on raskaasta asiasta.
Minä kostan epäonnistumiseni yhteiskunnalle siirtämällä muiden lajittelemat kierrätysjätteet sekajätastiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja puhut että sekajäte TÄYTYY viedä. Tuo kertoo siitä että kyse on raskaasta asiasta.
Niin, minusta roskat täytyy viedä pois kämpästä. Eikö sinusta? Voi sitä tietysti täyttää kämppänsä roskapusseilla joita ei vie pois, mutta itse en halua elää niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän biojätekin viedä joka toinen päivä. Oletko katsonut minkä kokoisia biojätepussit ovat? Ei niihin mahdu enempää kuin kahden päivän biojätteet.
No meillä kyllä mahtuisi yhteen pussiin parin viikon biojätteet, en mitenkään saisi pussia täyteen kahdessa päivässä, tai ehkä jos olisi joku 10 hengen suurperhe.
Parin viikon?! Et taida paljon kasviksia syödä.
Asun yksin ja helposti tulee kahdessa päivässä sen verran biojätettä, että pussi kannattaa viedä.
Opettele syömään kasvisten kuoret, jotka ovat yleensä se terveellisin osa.
Syön tietenkin kuoret, jos se vain on mahdollista. Tässä ketjussa on ilmeisesti erilaisia käsityksiä siitä millainen on "täysi" biojätepussi, mutta itse ainakin vien sen silloin kun pussin suun saa vielä helposti kierrettyä solmuun eikä pussi ole niin täynnä tavaraa, että siihen tulisi solmiessa reikiä. Vaikka käyttäisi kasviksista kaikki mahdolliset osat, niin tuollainen määrä biojätettä syntyy kyllä ihan helposti kahdessa päivässä, kun pussissa on lisäksi pari kahvisuodatinpussia. Ja jos syö esim. banaaneja, niin niiden kuoret lisäävät biojätteen määrää todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän biojätekin viedä joka toinen päivä. Oletko katsonut minkä kokoisia biojätepussit ovat? Ei niihin mahdu enempää kuin kahden päivän biojätteet.
No meillä kyllä mahtuisi yhteen pussiin parin viikon biojätteet, en mitenkään saisi pussia täyteen kahdessa päivässä, tai ehkä jos olisi joku 10 hengen suurperhe.
Parin viikon?! Et taida paljon kasviksia syödä.
Asun yksin ja helposti tulee kahdessa päivässä sen verran biojätettä, että pussi kannattaa viedä.
Asun myös yksin ja vegaanina en muuta syö kuin kasvikunnan tuotteita, mutta en silti saa biojätettä täyteen kahdessa päivässä. Ei niitä kaupasta kannettuja tuotteita ole tarkoitus sinällään heittää sinne biojätteeseen. Kannattaa muutenkin katsoa omaa kulutusta, jos noin kamalasti tulee kierrätettävää. :o Vien kuitenkin biojätteen vähintään joka kolmas päivä, vaikka pussi ei ole täynnä. Paperipussit tuppaa hajoamaan aika helposti.
Tämäkin riippuu varmaan paljon siitä mitä kasviksia syö. Itse käytän paljon esim. kurpitsaa, jonka kuorta ei oikein voi syödä.
Asun myös yksin ja vegaanina en muuta syö kuin kasvikunnan tuotteita, mutta en silti saa biojätettä täyteen kahdessa päivässä. Ei niitä kaupasta kannettuja tuotteita ole tarkoitus sinällään heittää sinne biojätteeseen. Kannattaa muutenkin katsoa omaa kulutusta, jos noin kamalasti tulee kierrätettävää. :o Vien kuitenkin biojätteen vähintään joka kolmas päivä, vaikka pussi ei ole täynnä. Paperipussit tuppaa hajoamaan aika helposti.