IL : Israel on julistanut sotatilan
Hamas on hyökännyt Israeliin.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/38a8c3d2-b2b2-4aff-9d33-19de3e72d030
Kommentit (409)
Vierailija kirjoitti:
SIIS TAAS ASIALLINEN OLI POISTETTU!
TÄMÄ ON TOTUUS!
, Että miehet aloittaa aina sodat!
Jos näissä mahti maissa Olisi nainen presidenttiä ja pääministerinä EI sotia olisi syttynyt Nainen pystyy neuvottelemaan Rauhanomaisesti!
Ja Sekoitetaan Perustuslaki lait ja Asetukset Raamattuun Kornaniin ja ON säädetty hirveitä tuomioita, jopa kuoleman tuomioita pikku rikkeestäkin.
NAISIA TYTTÖJÄ alistetaan ,
Luodaan pelkoa Miehet tallustaa Zingiskanin tapaan,
Sekoitetaan Uskonto ja Politiikka..
Se Ei ole oikein missään nimessä!
EI!
Huudetaan Jumala on Suurin.
Ja tehdään rikoksia Terrorisoidaan
KYLLÄ silloin EI ole sen Jumalan kunnioittamista ..
Tämä on kylmä totuus ,yritetään vedota uskontoon Mikään uskonto EI kehota ,
Äärirukollisuuteen, alistaanaan naisia!
Eihän Kristin uskon , Evankelislutetilaisen Raamatun Jumalan 10 käskyä rikkojia Rangaista nyt kuolemalla ei edes
Viittä käskyä : ÄLÄ TAPA
vaan saa taposta murhasta Ehdotonta vankeutta ensi kertalainen Ehdollista.
Nyt muistin tuon käskyn oikein..
Niin ei sekoiteta uskontoa Lakiin eikä politiikkaan .
Israelia sanotaan " Jumalan kuvatuksi maaksi".
Mutta koko olemassa olonsa aikana se on sotinut esiintynyt , jopa Raamatun aikoihin esiintyy Terrorismia kun Pontius Pilatus käski surmata kaikki vastasyntyneet Poikalapset ja sitä vanhemmat, jotta Ei yksikään vaan veisi Hänen kuninkaallista valtaansa.
Eihän missään muodossa Raamatussa mainita mitään terrorismista, mutta eikös se tämmöinen hirmu hallitsijan käsky ja sen käytäntöön laitto ole sitten ollu terrorismia?.
Tapattaa nyt Viattomia lapsia!
Mitä sitä kaunistelemaan .
Siitähän se vasta hyvä on seurannutkin kun naiset ovat olleet jonkinlaisessa valta-asemassa tai asemassa jossa tarvitaan edesvastuuta ja selkärankaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huoh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas Kaikkivaltias Jumala siunaa ja varjele Israelin kansaa ja Israelin koko maata 🙏🏻
ne on juutalaisia,,. ne ei usko uuteen testamenttiin ollenkaan. miksi siis toivot heille
voimia vaikka kaikki kolme suuntaa on lähteny samasta alkujaan.,
puhutaan abrahamin uskonnosta josta judet, kristit ja muslimit on kaikki lähteny
eli niillä on sama jumala todisteiden mukaan..
Israel on Jumalan silmäterä kuten Raamattu sanoo. Se asia ei muuttunut juutalaisten hyljätessä Jeesuksen. Jumala ei hylännyt juutalaisia . Viikunapuu vertaus Raamatussa tarkoittaa Israelin virkoamista joka tapahtui 1948 Israelin itsenäistyessä. Juutalaisten paluu takaisin Israelin maahan kaikkien kansojen seasta on kerrottu myös Raamatussa ja se on totetunut. Juutalaisilla ja kristityillä on sama Jumala.
Niin on muslimeillakin.
Ei ole
huoh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakas Kaikkivaltias Jumala siunaa ja varjele Israelin kansaa ja Israelin koko maata 🙏🏻
ne on juutalaisia,,. ne ei usko uuteen testamenttiin ollenkaan. miksi siis toivot heille
puhutaan abrahamin uskonnosta josta judet, kristit ja muslimit on kaikki lähteny
meillä ei ole sama Jumala. kristittyjen Jumalalla on poika jonka nimi on Jeesus eikä ole ihmisille muuta nimeä annettu missä meidän pitäisi pelastua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huoh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israel on Jumalan silmäterä kuten Raamattu sanoo. Se asia ei muuttunut juutalaisten hyljätessä Jeesuksen. Jumala ei hylännyt juutalaisia . Viikunapuu vertaus Raamatussa tarkoittaa Israelin virkoamista joka tapahtui 1948 Israelin itsenäistyessä. Juutalaisten paluu takaisin Israelin maahan kaikkien kansojen seasta on kerrottu myös Raamatussa ja se on totetunut. Juutalaisilla ja kristityillä on sama Jumala.
Niin on muslimeillakin.
Ei todellakaan ole he eivät tunnusta että Jeesus on Jumalan Poika
Paha vastaa pahaan pahalla hyvä hyvällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huoh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on muslimeillakin.
Ei todellakaan ole. Allah on Saatana, Baal.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huoh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on muslimeillakin.
Ei todellakaan ole he eivät tunnusta että Jeesus on Jumalan Poika
Eivät tunnusta juutalaisetkaan. Miksi siis rukoilla Israelin puolesta, eiväthän he silloin ymmärrä kääntyä ja tehdä parannusta?
Jeremialle tuli Herran sana: "Ilmoita Juudan ja Jerusalemin asukkaille minun liittoni sanat. Puhu heille näin: Kuulkaa, näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Kirottu olkoon jokainen, joka ei pidä liittoni säädöksiä! Minä annoin ne teidän isillenne ja käskin heidän noudattaa niitä, kun toin heidät Egyptin sulatusuunista. Minä sanoin heille: 'Kuulkaa minua ja noudattakaa kaikkia käskyjäni! Silloin te olette minun kansani ja minä olen teidän Jumalanne ja pidän voimassa sen valan, jonka vannoin teidän isillenne. Lupasin antaa heille maan, joka tulvii maitoa ja hunajaa, ja tässä maassa te nyt elätte.'" Minä vastasin: "Kyllä, Herra!" Herra puhui minulle: "Julista Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla kaikki, mitä minä käsken! Sano näin: Painakaa mieleenne tämän liiton sanat ja eläkää niiden mukaan. Siitä lähtien, kun toin isänne Egyptin maasta, aina tähän päivään asti, minä olen kehottanut pitämään tämän liiton. Jatkuvasti minä kehotin isiänne ja sanoin: 'Kuulkaa minua!' Mutta he eivät totelleet, eivät ottaneet kuuleviin korviinsa minun sanojani, vaan jokainen kulki oman pahan ja paatuneen sydämensä mukaan. Niin minä toteutin uhkaukseni, koska he eivät noudattaneet liiton ehtoja, jotka olin heille säätänyt." Herra sanoi minulle: "Juudan ja Jerusalemin asukkaat ovat salaliitossa minua vastaan. He tekevät nyt vuorostaan samoja syntejä kuin esi- isänsä, jotka kieltäytyivät kuulemasta minun sanojani. He seuraavat muita jumalia ja palvelevat niitä. Israel ja Juuda ovat rikkoneet liiton, jonka minä tein heidän isiensä kanssa." Sen tähden Herra sanoo: "Minä tuon heidän päälleen onnettomuuden, ja sitä he eivät voi väistää. Silloin he huutavat minua avuksi, mutta minä en kuuntele heitä. Kun sitten Juudan kaupunkien ja Jerusalemin asukkaat menevät niiden jumalien luo, joille he ovat uhranneet, ja huutavat niitä avuksi, ei niistä ole hädän hetkellä heille mitään hyötyä. Sinulla, Juuda, on yhtä monta jumalaa kuin kaupunkia! Ja yhtä paljon kuin Jerusalemissa on katuja, yhtä paljon ovat sen asukkaat pystyttäneet sinne häpeällisiä alttareita polttaakseen uhreja Baalille. Jeremia, älä rukoile tämän kansan puolesta. Älä astu eteeni anoen ja rukoillen näiden ihmisten puolesta, sillä minä en kuuntele heitä, kun he huutavat minua avukseen onnettomuutensa hetkellä."
Mitä minun rakkaani tekee temppelissäni? Sielläkin hän punoo yhtenään juonia! Ottaako uhriliha muka pois sinun pahuutesi, niin että voit sitten riemuita? "Lehtevä oliivipuu, täynnä ihania hedelmiä" tällä nimellä Herra kutsui sinua. Mutta kohta on ympärilläsi sodan pauhu ja melske! Silloin Herra sytyttää puun tuleen, ja sen lehvät tuhoutuvat. Herra Sebaot, joka on sinut istuttanut, on päättänyt tuoda sinulle onnettomuuden, sillä Israel ja Juuda ovat tehneet pahoin. Ne ovat polttaneet uhreja Baalille ja herättäneet Herran vihan. Jer. 11:1,17
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt Israel saa tekosyyn ottaa lisää alueita itselleen.
Niinpä suorittaa kansanmurhan loppuun. Ihmiset ei tajua ettei nämä kunnioita ketään ei edes kristittyjä.
Israelin valtiossa elä paljon arabeja kansalaisina. Mitta ei terroristiporukoille voi muuta kuin sulkea aidan taakse ja antaa tulta munille jos öykkäröivät.
Kapteeni Jarno Tapio Mäkisen muistoa kunnioittaen.
Vierailija kirjoitti:
huoh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
meillä ei ole sama Jumala. kristittyjen Jumalalla on poika jonka nimi on Jeesus eikä ole ihmisille muuta nimeä annettu missä meidän pitäisi pelastua
Kyllä on sama Jumala, mutta muut kuin kristityt ovat sokeita sille, millainen hän oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Hitlerillä jäi hyvä työ kesken.
joo ettei ottanut sun isovanhemmilta nirriä pois ettei olisi syntynyt kusipäitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisittekö, jos juutalaiset tulisivat tänne, koska tämä olisi heidän "pyhä maa"? Ihan tuosta noin vain tulisivat jenkkien tuella ja alkaisivat terrorisoida meitä. Olisitte kai riemuissanne? No, kuka mistäkin tykkää.
Tyhmä vertaus. Eivät tule. Nyt ovat omilla alueillaan, joissa olleet jo vuosituhansia sitten.
Titus heitti juutalaiset pihalle Palestiinasta 2000 vuotta sitten.
Koko nykyinen Israel on suuri virhe, joka tapahtui II maailmansodan jälkeen, kun voittajat olivat syyllisyydentuskissaan.
Titus ja roomalaiset olivat valtaajia jotka valtasivat Juudean juutalaisilta ja karkoittivat juutalaiset diasporaan ympäri maailmaa. Lopuksi vielä nimesivät alueen palestiinaksi filistealaisten mukaan jotka olivat juutalaisten viholliskansa aivan vain häpäistääkseen juutalaiset ja heidän maat. Onneksi ovat saaneet osan maastaan jo takaisin ja toivottavasti saavat noilta paukku teroilta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Palestiinalaiset tekivät valtavan virheen, kun hylkäsivät sen Trumpin rauhantarjouksen. Mahdollisuuksia perustaa oma valtio ei tarjota ihan oma viikko, ja sitten kun olisi ollut virallinen diplomaattinen asema ja tunnustus, olisi ollut paaljon paremmat mahdollisuudet neuvotella tarkemmista yksityiskohdista.
Kyllä nämä juutalaiset ovat vallanneet palestiinalaisten alueet ensiksi. Palestiinan kuului palestiinalaisilla, ei juutalaisille!
Ja nyt juutalaiset ottavat turpaansa - ansaitusti!!!
Hyvä!!!!
_____
3. Selittääkö historia nykypäivää?
Nykyisen asetelman loi Israelin valtion perustaminen vuonna 1948. Sitä ennen valtaa alueella piti Britannia.
Muutto "luvattuun maahan" exodus merkitsi uutta alkua juutalaisille, jotka olivat joutuneet Saksassa ja muualla Euroopassa toisen maailmansodan aikana kauhistuttavan vainon kohteeksi.
Muuton kohde Palestiina oli kuitenkin jo muodostunut pääosin palestiinalaisen väestön kotimaaksi. Juutalaisten saapuminen sysäsi satoja tuhansia palestiinalaisia pakolaisleireille naapurimaihin.
Arabimaissa ei katsottu hyvällä perivihollisena pidetyn Israelin valtion perustamista. Kun nämä eivät sitä heti pystyneet estämään, kävivät arabimaat myöhemmin kaksi rajua sotaa vuosina 1967 ja 1973 Israelin tuhoamiseksi.
Jyrkkänä tavoitteena oli juutalaisten häätäminen takaisin Välimereen. Äärijärjestö Hamas ei edelleenkään tunnusta Israelia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palestiinalaiset tekivät valtavan virheen, kun hylkäsivät sen Trumpin rauhantarjouksen. Mahdollisuuksia perustaa oma valtio ei tarjota ihan oma viikko, ja sitten kun olisi ollut virallinen diplomaattinen asema ja tunnustus, olisi ollut paaljon paremmat mahdollisuudet neuvotella tarkemmista yksityiskohdista.
Kyllä nämä juutalaiset ovat vallanneet palestiinalaisten alueet ensiksi. Palestiinan kuului palestiinalaisilla, ei juutalaisille!
Ja nyt juutalaiset ottavat turpaansa - ansaitusti!!!
Hyvä!!!!
_____
3. Selittääkö historia nykypäivää?
Nykyisen asetelman loi Israelin valtion perustaminen vuonna 1948. Sitä ennen valtaa alueella piti Britannia.
Muutto "luvattuun maahan" exodus merkitsi uutta alkua juutalaisille, jotka olivat joutuneet Saksassa ja muualla Euroopassa toisen maailmansodan aikana kauhistuttavan vainon kohteeksi.
Muuton kohde Palestiina oli kuitenkin jo muodostunut pääosin palestiinalaisen väestön kotimaaksi. Juutalaisten saapuminen sysäsi satoja tuhansia palestiinalaisia pakolaisleireille naapurimaihin.
Arabimaissa ei katsottu hyvällä perivihollisena pidetyn Israelin valtion perustamista. Kun nämä eivät sitä heti pystyneet estämään, kävivät arabimaat myöhemmin kaksi rajua sotaa vuosina 1967 ja 1973 Israelin tuhoamiseksi.
Jyrkkänä tavoitteena oli juutalaisten häätäminen takaisin Välimereen. Äärijärjestö Hamas ei edelleenkään tunnusta Israelia.
Keittää tämä Israel.
Toivottavasti ottaa pataansa niin perkeleesti.
Vaikka kristitty olenkin!
H Y V Ä
H A M A S
J E E E E E E !
Israel on samanlainen pasksmaa kuin USA.
Hyökkäilevät milloin mihinkin!!!
Kerrankin näin päin!
Hyvä hamas!
Israel muka on muka valittu kansa.
Sotasakkia koko paska kansa.
Toivottavasti häviää maan pinnalta.
T. Kristitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin tulisi ottaa itseään jo vihdoinkin niskasta kiinni ja pommittaa koko palestiina yön aikana maan tasalle.
Aamulla puskutraktorit paikalle tasoittamaan pommitettu alue ja kas kummaa, problem solved ja rauha Israelin kansalla.
🙏🙏🙏
Israelin tulis ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa öykkäröinti tuolla alueella ja jättää naapurien alueet rauhaan.
Öh, meinaatko, että Hamas lopettaa jos Israel jättää Länsirannan ja Gazan heille?
Nämä on jo hamasilla.
Sota käydään Israelin suorittamaa kansanmurhaa vastaan.
Palestiina ampuu raketteja Israeliin->Israel iskee takaisin=kansanmurha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin tulisi ottaa itseään jo vihdoinkin niskasta kiinni ja pommittaa koko palestiina yön aikana maan tasalle.
Aamulla puskutraktorit paikalle tasoittamaan pommitettu alue ja kas kummaa, problem solved ja rauha Israelin kansalla.
🙏🙏🙏
Israelin tulis ottaa itseään niskasta kiinni ja lopettaa öykkäröinti tuolla alueella ja jättää naapurien alueet rauhaan.
Öh, meinaatko, että Hamas lopettaa jos Israel jättää Länsirannan ja Gazan heille?
Nämä on jo hamasilla.
Sota käydään Israelin suorittamaa kansanmurhaa vastaan.
Palestiina ampuu raketteja Israeliin->Israel iskee takaisin=kansanmurha?
Tutustu aiheeseen Gazan kauppasaarto ennekuin alat mölisemään.
Myös Egypti saartaa Gazaa koska se on terroristi pesäke.
Niin on muslimeillakin.