Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vie energiani

Vierailija
06.10.2023 |

Siis mitä tehdä. kun mies on kotona en saa tehtyä mitään, olen kuin halvaantunut, mutta kun hän menee ulos, kaivan imurin esiin ja siivoan vessat, teen ruokaa, käyn suihkussa.

Alkuun mies oli yötöissä ja valitin etten osaa nukkua, mutta totuin.
Sitten hän vaihtoi päivätöihin ja olin en osaa nukkua kun toinen kuorsaa vieressä.
Nyt tilanne on se että käymme töissä, mutta kotona ollessa on noin vaikeaa.

Miten teillä on?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asunnot? 

Vierailija
2/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä siinä on se ongelma? En ymmärtänyt. Mitä se mies konkreettisesti tekee niin, että vie energiasi?

Mutta joka tapauksessa kuulostaa siltä, että yhdessä asuminen ei oikein sovi sinulle. Ehkä olisi parempi asua omissa asunnoissa.

Vierailija
4/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen on perusasia. Jos on aina väsynyt, muukin on ikävää. Meillä nukutaan eri sängyissä. Ja ovi kiinni jos on vuorotyö tai kuorsausta.

Silti voi käydä "yökylässä" sovitusti jos siltä tuntuu.

Vierailija
5/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaako se sulta sähköä?

Vierailija
6/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisin. Mitä illoa tuollaisesta parisuhteesta on?

Vierailija
7/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille omat asunnot ja tapailette, jos tapailette.

Vierailija
8/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroaisin. Mitä illoa tuollaisesta parisuhteesta on?

Millaisesta parisuhteesta? En minä ainakaan saanut oikein selvää, millainen parisuhde aloittajalla on, ja mitä se "energian vieminen" tarkoittaa.

9/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on rytmit sekaisin

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten on vai onko niinkään?

Vierailija
11/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ukkoa

Vierailija
12/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes olette yhdessä? Kyllä hyvässä parisuhteessa toisesta saa energiaa, eikä vain anna sitä pois. Onko sulla kuinka paljon kokemusta yksinasumisesta? Koska mulla ainakin yksin asuessa jäi paljon tekemättä asioita kun vuodesta toiseen piti kaikki tehä yksin. Sitten kun tuli kiva mies kuvioihin niin alkoi enemmän tehdä mieli häärätä, sisustaa ja pitää koti viihtyisänä. Toki en kaikkea tehnyt yksin, sekin siinä vaikutti.

Vierailija
13/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sellainen avaus. että se saa niskavillat nousemaan pystyyn; tai vähintäänkin kysymään, että mikä teitä yhdistää? Miksi haluat olla parisuhteessa tai vaikka vain asua ja elää saman katon alla hänen kanssaan?

Mitä mies tekee, jotta sinä kokisit olosi hyväksi ja rakastetuksi hänen rinnalleen?

Kun en millään jaksa uskoa, että parantaisin omaa asemaani löytää itselleni oma rakas ja erityien, jos lakkaisin hoitamsta tavanomaisia kotiaskareita ja puuhia 90% ja kertosin hakevani niille tekijää. 

Vierailija
14/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes olette yhdessä? Kyllä hyvässä parisuhteessa toisesta saa energiaa, eikä vain anna sitä pois. Onko sulla kuinka paljon kokemusta yksinasumisesta? Koska mulla ainakin yksin asuessa jäi paljon tekemättä asioita kun vuodesta toiseen piti kaikki tehä yksin. Sitten kun tuli kiva mies kuvioihin niin alkoi enemmän tehdä mieli häärätä, sisustaa ja pitää koti viihtyisänä. Toki en kaikkea tehnyt yksin, sekin siinä vaikutti.

Itse olen ns. ikisinkku, joskus käy mielessäni, että onko yksi keskeisimpiä syitä sinkkuutenmi se, että on kovin vähän sellaisia asioita. joissa ehdottomasti ja varmasti tarvitisisn, jonkun tosien rinnalleni. - Ikävä ajatus, koska ei nainen (e. mahd. kumppnini) kuitenkaan edusta minulle haavetta löytää itselleni joku yleiskone tai pulmien ja ongelmien poistaja. Mutta kyllä sitä silti toisinaan huokaa esimerkiksi lakanoita vaihtaessaan, että olsi kva, jos joku ottaisi lakanan toisesta päästä kiinni niin voisi ravistaa lakanan ja viikata luontevammin. Ja mikä siinäkin on, että ruokaikin maistuu usein paremmalta yhdessä syöden kuin yksin

Vierailija
15/43 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku alapeukuttaa; onko se vain halu ärsyttää, vai vain halu nauttia siitä kun joku toinen uupuu kuormittavan kumppanin alle?

Vierailija
16/43 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tarkentavia kysymyksiä

- osaatko analysoida miksi et siivoa miehen ollessa paikalla, pelkäätkö arvostelua, haluatko olla toisen kainalossa rauhassa silloin kun toinen lähellä, pelkäätkö että mies häiriintyy siivouksen äänistä ym?

- tekeekö mies osansa kotitöistä? Jos ei niin onko kyse siitä että on vastenmielistä tehdä yksin kotitöitä kun toinen makaa sohvalla/pelaa tietokoneella ja sitten asia ei ärsytä sinua niin paljoa kun mies muualla?

-teettekö yhdessä kotitöitä esim ruokaa, siivousta? Jos ette niin miksi ette tee?

- mikä teitä yhdistää? Onk9 yhteisiä harrastuksia ym?

Vierailija
17/43 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tarkentavia kysymyksiä

- osaatko analysoida miksi et siivoa miehen ollessa paikalla, pelkäätkö arvostelua, haluatko olla toisen kainalossa rauhassa silloin kun toinen lähellä, pelkäätkö että mies häiriintyy siivouksen äänistä ym?

- tekeekö mies osansa kotitöistä? Jos ei niin onko kyse siitä että on vastenmielistä tehdä yksin kotitöitä kun toinen makaa sohvalla/pelaa tietokoneella ja sitten asia ei ärsytä sinua niin paljoa kun mies muualla?

-teettekö yhdessä kotitöitä esim ruokaa, siivousta? Jos ette niin miksi ette tee?

- mikä teitä yhdistää? Onk9 yhteisiä harrastuksia ym?

Suhteen alussa halusin että mies tulee töistä siistiin kotiin suoraan ruokapöytään.

Osasimme hassutella mutta koin sen vain kuuluvani mulle.

Aiemmin mies siivosi ja hyvin mutta masentui ja alkoholisoitui nyt hän on vain saamaton ja nakittaa kotitöitä mulle, jos pyydän tee sitä tai tätä, vetkuttelee kunnes teen sen itse.

En osaa vastata miksen saa energiaa mihinkään enää.

Meillä on yhteinen huumorintaju ja pari harrastustakin.

Vierailija
18/43 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen täytyy tuoda energiaa ja hyvää oloa. Jos se toimii päinvastoin, niin siitä täytyy pyrkiä eroon.

Vierailija
19/43 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin kanssa tuntuu tuolta. Tulee myös fyysisesti paha olo samassa asunnossa tai autossa.

Vierailija
20/43 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä mikä idea olla tällaisessa parisuhteesea missä homma toimii kun ollaan pois toistensa silmistä. Eikö se nyt ole selkeä merkki ettei parisuhde ja toimi.