Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, harmittaa ja itkettää...

Vierailija
01.09.2008 |

Muutettiin pikkupaikkakunnalle alkukesästä. Tämä on miehen kotipaikkakunta ja asutaankin vieraisessä kerrostalossa miehen siskosta.

Olen ollut lähes 2v yksin vastuussa lapsista (1v, 3v ja 6v) ja kodista, kun mies on yrittäjä ja tekee paljon työmatkoja. Sillon kun mies ei ole reissussa niin hän on joko aamusta iltaan töissä, tekee kotona paperihommia tai nukkuu. Eli ei huolehdi kotiasioista juuri sillonkaan.

No muutettiin tänne miehen sukulaisten lähelle siksi, että minulla olisi edes vähän helpompaa, olisi apua saatavana sillon kun sitä tarvitsen.

Kesällä meidän isommat lapset olivat todella paljon miehen siskonlapsen kanssa ulkona tai sitten serkkunsa luona kylässä. Minä tunsin pitkästä aikaa, että elämässä on vihdoin jotain järkeä, kun lapset ei ole koko ajan tappelemassa minun nenän edessä eikä ole pakko koko ajan tehdä jotain.

Isommat lapset aloittivat täällä päiväkodissa nyt syksyllä. Tänään oli vanhempainkokous. Siellä miehen siskon kaveri sanoi miehen siskolle, että tänä syksynä päiväkotiin on tullut kolme uutta lasta "yksi vieras ja nämä kaksi teidän sijoituslasta" ja päälle vilkaisu minuun.

Minulla meinasi tulla itku siihen paikkaan. Onko niin kauheata jos minäkin haluan vähän hengähtää. Miehen sisko asuu äitinsä luona eli jos lapseni on siellä niin he ovat samalla mummon hoidossa.

Minulla on ollut ihan kamalan raskasta olla yksin lasten kanssa. Sillon kyllä kaikki ihmettelevät miten jaksan. Vastaankin, että en jaksakaan vaan välillä tekisi mieli tehdä kamaliakin asioita, mutta kun on pakko mennä eteenpäin niin on pakko.

Sitten kun laitan lapset hoitoon/annan olla mummon luona niin sitten siitäkin puhutaan selän takana ja paheksutaan :(

Tuli aika sekavaa tekstiä, mutta pakko on vähän purkaa...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän miehen sisko välttämättä teistä pahaa puhu selän takana, mutta tuo vieras äiti oli kyllä töykeyden huippu!!

Edelliseen vastaajaan yhdyn, että sellaista se on pienellä paikkakunnalla. Sinne tuppaa jäämään kaikki kateelliset moukat.

Vierailija
2/6 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

herää TAAS KERRAN se kysymys, miksi niitä muksuja pitää pykätä niin paljon, ettei jaksa hoitaa ja sitten ihmetellään, kun sivulliset pitää "sijotuslapsina". Jos haluat välttää moiset ajatukset, niin et sitten tee niitä lapsia sietokykyäsi enempää.

Ja miehesi siskon kaveri tuskin sanoisi noin, mikäli tämä sisko ei olisi asiasta puhunut. Se, että joku ottaa hoitoon pyydettäessä, ei tarkoita sitä, ettei se toinenkin voi kokea tilannetta raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikisource.org/wiki/Kalevala_-_Kolmaskolmatta_runo :

etenkin nämä kohdat:

"--- "Jos ukko susi supussa, akka karhu karsinassa,

kyty kyinä kynnyksellä, nato nauloina pihalla,

sama on arvo antaminen: alemma kumartaminen,

kuin ennen emosi luona, oman taattosi tuvilla

taattoa kumartaminen, maammoasi arvominen.

---

"Kun kuulit akalta työsi, anopilta askarehet,

ota kuivehet kiveltä, kiirehi kivitupahan!

Sitte sinne saatuasi, tultua kivitupahan

elä kuku kulkullasi, kalju kaulavarrellasi:

kukkuos kiven kamulla, lapattaisen laulamalla!

Eläkä ähkeä isosti, kivenpuussa puhkaele,

ettei appi arveleisi, anoppi ajatteleisi

ä'issäsi ähkeävän, syämissäsi sysivän!

---

Tule tuulena takaisin, astuos ahavan lailla,

viikon veellä viipymättä, kaivolle katoamatta,

ettei appi arveleisi, anoppi ajatteleisi

kuvoasi katselevan, itseäs' ihastelevan,

verevyyttäsi vetehen, kauneutta kaivosehen!

---

Heitä halko hiljallensa, kovasti kolajamatta,

taikka appi arveleisi, anoppi ajatteleisi

vihoissasi viskelevän, kiukuissa kolistelevan.

---

"Kysyvät kylän miniät tahi muut kyläiset naiset:

'Antoiko anoppi voita kuin ennen emo kotona?'

Ellös konsana sanoko: 'Ei anna anoppi voita.'

Sano aina annettavan, kapustalla kannettavan,

jos kerran kesässä saanet, senki toisentalvellista!

---

"Suu veti revon ritahan, kieli kärpän lautasehen,

mieli neien miehelähän, tapa toisehen talohon.

Niinpä neiti luotunaki, tytär tuuiteltunaki

miniäksi miehelähän, orjaksi anoppelahan.

"Jou'uin, marja, muille maille, tuomi, toisille vesille,

jou'uin, puola, purtavaksi, mansikka, manattavaksi.

Joka puu puri minua, joka leppä leikkaeli,

joka koivu koiskaeli, joka haapa haukkaeli.

"Naitihin ma miehelähän, vietihin anoppelahan.

Sanottihin siell' olevan, neittä sinne naitaessa,

kuusi kuusista tupoa, kaksin kerroin kammaria,

ahovieret aittamaina, kujavieret kukkamaina,

ojavieret ohramaina, kangasvieret kauramaina,

purnut puitua eloa, toiset purnut puitavia,

sata saatuja rahoja, sata toinen saatavia.

"Sainpa, tuhma, tulleheksi, kälkö, kättä lyöneheksi:

tupa oli kuuella tuella, seitsemällä seipähällä,

ahot täynnä armotuutta, lehot täynnä lemmetyyttä,

kujat, kurjan, huoliani, metsät mieliä pahoja,

purnut puitua vihoa, toiset purnut puimatointa,

sata saatuja sanoja, sata toinen saatavia.

---"

Runo on aika pitkä, mutta kannattaa lukea.

Vierailija
4/6 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 6

Vierailija
5/6 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kaveri olisi oma-aloitteisesti tuollaista lohkaissut.

Ja lapsia on tehty siksi niin paljon, että... Olin ihan loppusuoralla toisessa raskaudessa, kun mies päätti perustaa yrityksen. Ennen yrityksen perustamista mies auttoi kotona ja otti esikoista mukaansa jos lähti vaikka kavereidensa luokse.

Toisen lapsen synnyttyä mies otti vielä esikoista mukaansa (välillä työmatkoillekin) , että minulla olisi helpompaa. Kun toinen lapsi oli tasan 1v niin huomasin yllätykseksi olevani taas raskaana. Kahta ensimmäistä lasta saatiin molempia tehdä yli vuosi ja kolmas tuli ehkäisystä huolimatta.

En halunnut tehdä aborttia, mutta en kyllä voinut iloitakaan raskaudesta sillä tiesin, että raskasta tulisi olemaan.

Kolmannen raskauden aikana mies laajenti yritystään ja toimintaa niiin, että miestä ei enää paljon kotona näkynyt. Oli vain töitä ja työmatkoja. Nyt mies ei enää ottanut edes esikoista mukaansa.

Nyt en enää osaa enkä edes halua kuvitella elämää ilman kuopusta. Mutta kieltämättä minulla olisi ollut paljon helpompaa jos lapsia olisi ollut vain 2.

Olen nyt kesän aikana sanonut miehen siskolle ja äidille monta kertaa, että jos ei sovi, että meidän lapset menee kylään niin kyllä heille voi sanoa,e ttä yt ei sovi. Tai jos lapset alkavat häiritä niin laittaisivat heidät pihalle.

Ja kyllä miehen siskon lapsi on ollut meilläkin leikkimässä.

He ovat sanoneet vain, että sillä siskon lapsellakin on paljon mukavampaa, kun on kavereita eikä tarvitse yksin äidin helmoissa roikkua.

Mutta miksi sitten selän takana puhutaan muuta...?

ap

herää TAAS KERRAN se kysymys, miksi niitä muksuja pitää pykätä niin paljon, ettei jaksa hoitaa ja sitten ihmetellään, kun sivulliset pitää "sijotuslapsina". Jos haluat välttää moiset ajatukset, niin et sitten tee niitä lapsia sietokykyäsi enempää.

Ja miehesi siskon kaveri tuskin sanoisi noin, mikäli tämä sisko ei olisi asiasta puhunut. Se, että joku ottaa hoitoon pyydettäessä, ei tarkoita sitä, ettei se toinenkin voi kokea tilannetta raskaana.

Vierailija
6/6 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla välittämättä niistä. Vaikka helppohan se on niin sanoa! Meillä on nyt sellainen tilanne, että mies on kotona mutta kukaan ei ole ihmetellyt sitä, että lapset ovat yhä edelleen päiväkodissa! Jos minä olisin kotona niin voi sitä päivittelyn määrää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi