Löytyykö palstalta armeijan käyneitä miehiä? Kysymys vaatteista.
Voiko mukaan ottaa omia esimerkiksi villasukkia, paksuja kalsareita tms vai onko vain armeijan antamat sallittuja?
Kommentit (48)
Voi jos ne ei näy päälle. Ulospäin pitää näyttää samalta kuin muut.
Sa Int kamojen pitäisi riittää. Siellä on tarjolla vain sopivia tai erittäin sopivia varusteita.
Harva käyttää esim armeijan kalsareita
Rättisulkeiset voivat olla asia erikseen, jos niitä vielä nykyisin pidetään, mutta ei ketään kiinnosta jos varusmiehellä -tai naisella on vaikka metsäleirillä omat villasukat, kalsarit tai t-paita maastopuvun alla.
Ok, kiitos vastauksista. Odotan innolla inttiä.
Ap
Miksi sinne tosiaan pitäisi ottaa mukaan tuollaisia? Jos oikein muistan, niin minulla oli mukanani partakone, suihkusaippua ja deodorantti. Saippuan ja kotelon sai myös talon puolesta.
Varusvarastolla käydään kerran viikossa vaihtamassa jalkarätit ja muut.
Armeija pitää huolen pojistaan.
Vierailija kirjoitti:
Sa Int kamojen pitäisi riittää. Siellä on tarjolla vain sopivia tai erittäin sopivia varusteita.
Ainakin ysärillä sitä kamaa jaettiin niin paljon, että riitti kylmimmällekin kelille. Sodankylässäkin sattui olemaan jotain -40 eräänä viikonloppuna ja hyvin tarjettiin, vaikka oltiin ulkona koko päivä ruokailuja lukuunottamatta.
En ottaisi omia mukaan. Armeijan rytkyillä pärjää hyvin. Sitten kun olet pari viikkoa kineksessä etkä pääse pesemään niitä niin voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne tosiaan pitäisi ottaa mukaan tuollaisia? Jos oikein muistan, niin minulla oli mukanani partakone, suihkusaippua ja deodorantti. Saippuan ja kotelon sai myös talon puolesta.
Tää on mun eka kerta enkä tiedä että pitäskö ottaa jotain sinne mukaan lisäksi. Siksi kysyn että haluan pärjätä jos on pitkiä patikointeja ja metsäreissuja.
Ap
Kannattaa myös muistaa että armeija ei ota mitään vastuuta kadonneista tai tuhoutuneista omista varusteista
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varusmiespalvelus on lähes elämän parasta aikaa.
Hitto kun pääsisi uudestaan.
Ikuisesti kiitollinen PV:lle joka antoi nuorelle miehelle johtajakoulutuksen ja ryhtiä sekä päämäärätietoisuutta elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on mun eka kerta enkä tiedä että pitäskö ottaa jotain sinne mukaan lisäksi. Siksi kysyn että haluan pärjätä jos on pitkiä patikointeja ja metsäreissuja.
Ap
Vaikka marssilla arvostaa mahdollisimman kevyitä kantamuksia, niin onhan se hyvä olla yksi tai kaksi ylimääräistä vaihtopaitaa mukana. Voi sitten tarpeen tullessa vaihtaa kuivaa päälle eikä tarvitse märillä varusteilla kulkea. Toki jos mahdollista, niin kannattaa valita väritykseltään mahdollisimman neutraaleja kamppeita, etteivät ne pistä liikaa silmään silloin kun ollaan ilman päällysvarusteita.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suosittelen siviilipalvelusta, pääsee paljon helpommalla. Voi myös kieltäytyä kokonaan, tai vaihtaa sukupuoltaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVaikka marssilla arvostaa mahdollisimman kevyitä kantamuksia, niin onhan se hyvä olla yksi tai kaksi ylimääräistä vaihtopaitaa mukana. Voi sitten tarpeen tullessa vaihtaa kuivaa päälle eikä tarvitse märillä varusteilla kulkea. Toki jos mahdollista, niin kannattaa valita väritykseltään mahdollisimman neutraaleja kamppeita, etteivät ne pistä liikaa silmään silloin kun ollaan ilman päällysvarusteita.
Ok kiitti tästä vinkistä. Onko neutraali valkoinen tai harmaa tai mitä sä meinaat? Mä haen jääkärijoukkoihin ja treenaan paljon testeihin. Kaikki vinkit on tervetulleita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVaikka marssilla arvostaa mahdollisimman kevyitä kantamuksia, niin onhan se hyvä olla yksi tai kaksi ylimääräistä vaihtopaitaa mukana. Voi sitten tarpeen tullessa vaihtaa kuivaa päälle eikä tarvitse märillä varusteilla kulkea. Toki jos mahdollista, niin kannattaa valita väritykseltään mahdollisimman neutraaleja kamppeita, etteivät ne pistä liikaa silmään silloin kun ollaan ilman päällysvarusteita.
Vaihtovaatteet saa intistä. Märät kuivatetaan teltassa ja ne on sitten sun seuraavat vaihtovaatteet. Toki siihen on totuttelua siviilin jälkeen mutta siellä on tarkoitus kouluttaa sotaa varten, ei partiolaisleirille.
Meillä yks kaveri oli tuonut omat sukat ja palellutti jalkansa. Mulla ei ollut edes kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Rättisulkeiset voivat olla asia erikseen, jos niitä vielä nykyisin pidetään, mutta ei ketään kiinnosta jos varusmiehellä -tai naisella on vaikka metsäleirillä omat villasukat, kalsarit tai t-paita maastopuvun alla.
Tuli varustarkastukset mieleen. "Sukat, harmaat, lyhyet. Sukat, harmaat, pitkät"
Kuukautissuojat/tampponit pitää nykyisin myös huomioida.
Sodan keskellä verisiä rättejä ei niin edes huomaa.
Voi ottaa kunhan ei näy päälle päin.