Parisuhde ahdistavalla paikkakunnalla. Muutto vai ei?
Muutin 5 vuotta sitten toiselle paikkakunnalle miehen perässä, asutaan kuitenkin omissa asunnoissamme. Paikkakunta ei ole missään vaiheessa alkanut tuntua kodilta, myöskään asuntoni ei tunnu kodilta. Ahdistaa kovasti olla täällä. Olen alkanut kaivata takaisin kotipaikkakunnalle, mutta sieltä on vaikea löytää asuntoa ja olen joutunut viettämään siellä aiemmin pari vuotta asunnottomana.
Mies ei halua muuttaa omalta paikkakunnaltaan minnekään ja välimatka kaukosuhteelle olisi liian pitkä, joten minun pois muuttamiseni tarkoittaisi joka tapauksessa eroa. En haluaisi erota.
Olen pähkäillyt asiaa itsekseni kauan sekä välillä myös miehen kanssa, mutta pähkäily ei tunnu johtavan mihinkään. Olisiko teillä mitään näkökulmia?
Kommentit (11)
Muutto. Pikaisesti jos ei tunnu vieläkään omalta paikalta. Kidut turhaan
Yli vuosi on kulunut aloitusviestistäni ja tilanne jatkuu edelleen. Asuntoa kotiseudulta ei vaan löydy.
Keksiikö kukaan mitään ratkaisua?
Kumpi ahdistaa enemmän: siellä asuminen vai miehestä eroaminen?
Mikä paikkakunta sellainen on, missä ei ole asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikkakunta sellainen on, missä ei ole asuntoja?
Haluaisin muuttaa takaisin kotilähiööni, mutta sieltä vapautuu aika harvoin asuntoja. Ja sitten kun tulee, niin ne ovat joko liian kalliita tai tulee vastaukseksi "hakijoita oli paljon, valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun". Ei ole mikään luksuslähiö siis, ihan tavallinen pieni lähiö. Johon olen kovasti kiintynyt.
Mitkä on työmahdollisuudet nykyisellä alueella ja edellisellä alueella? Oletko saanut muita ihmissuhteita nykyisessä paikassa?
Oisko siinä lähellä joku toinen paikkakunta, jos kokeilisi siellä asumista? Sitä kautta varmistuisi onko se se paikkakunta vai seutu yleisemmin mikä ahdistaa.
Se on tietysti jokaisen itse määriteltävä, mikä välimatka on kaukosuhteelle liian pitkä. Itse olen kyllä ollut suhteessa silläkin tavalla, että asuin Rovaniemellä ja kumppanini Lappeenrannassa. Nyt sentään ollaan vähän lähempänä jo. Eihän sitä silloin voi ihan joka viikko nähdä, jos välimatkaa on satoja kilometrejä, mutta joillekin sellainenkin suhde sopii, jossa tavataan harvemmin.
Paikkakunnat joissa ei ole asuntoja saatavilla hyvin, tuntuu riskiltä, yksin on vaikea sellaista saadakaan - ellei ole rahaa siihen. Onko äiti avuksi tai joku muu. Toki jostain hyvä löytää asunto ja muutto, jos ei viihdy. Mihin, toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Paikkakunnat joissa ei ole asuntoja saatavilla hyvin, tuntuu riskiltä, yksin on vaikea sellaista saadakaan - ellei ole rahaa siihen. Onko äiti avuksi tai joku muu. Toki jostain hyvä löytää asunto ja muutto, jos ei viihdy. Mihin, toinen juttu.
Asunto löytyy välittömästi jos töihin menee. Elätettäviä ei oteta avosylin vastaan missään.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä on työmahdollisuudet nykyisellä alueella ja edellisellä alueella? Oletko saanut muita ihmissuhteita nykyisessä paikassa?
Oisko siinä lähellä joku toinen paikkakunta, jos kokeilisi siellä asumista? Sitä kautta varmistuisi onko se se paikkakunta vai seutu yleisemmin mikä ahdistaa.
Ei ole löytynyt muita ihmissuhteita täältä nykyisestä paikasta. Olen tosiaan miettinyt monesti jotain lähipaikkakuntaa.
Kiitos kaikille muillekin ystävällisistä ja asiallisista vastauksista. Nyt on vähän huonompi päivä jaksamisen suhteen, mutta jään miettimään vastauksia. Helpottaa jo sekin, että asia ei ole pelkästään enää sameana sekasotkuna omassa päässäni.
Muuttakaa puoliväliin.