Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihminen valittaa koko ajan vaivoistaan mutta ei hoida niitä?

Vierailija
06.10.2023 |

Jos vaikka on väsynyt ja alhainen hb, ei syö rautaa?
Jos on pää usein kipeä miksei ota lääkettä?
Tunnen tälläisen ihmisen, joka valittaa aina mutta ei kuitenkaan tee mitään asioiden eteen.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apn kanssa samaa mieltä. Inhoan kun ihmiset liiallisesti valittaa vaivoistaan, oli niihin hoitia tai ei. Itselläkin on sairauksia ja kipuja, mutta en niistä kerro ilman syytä koska eivät ole muiden ongelma.

Empatian mestarit kokoontuvat täällä taas.

Siinä vaivoista muille avautumisessa on samasta asiasta kyse kuin terapiassa. Olo paranee. Olisiko jonkinlainen plasebo juttu.

Vierailija
22/27 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa. Osa on kuule ravannut lääkäreillä. Ja ei tullut oikea diagnoosi kuin vuosikymmenien jälkeen joillekin, kun oire paheni. Ja joillakin ehkä uusi hoito, pilleri. Lisäksi kroonisia joillakin tai uusi vaiva kun vanha lähtee. Tai usea. Joskus vaivat ovat myös kummallisia, tyyliin jäykistyminen tai lihasjutut, mitä kullakin. Talvi pahentaa? Jos on syönyt tarpeeksi lääkkeitä joskus, ei halua enempää, koska osassa tulee se haitta tai keltaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu on vuosia valittanut erilaisista vakavista sairauksistaan. Kävi sitten ilmi, ettei hänellä olekaan niitä! Olen uskonut niitä juttuja täysillä, eikä tullut mieleen kyseenalaistaa lainkaan. Nyt kävi sitten niin, että minulla diagnosoitiin yksi niistä vakavista, mahdollisesti kuolemaan johtavasta sairauksista, joka hänellä muka on. En oikein jaksa hänen seuraansa kovin suuressa määrin enää ja hän vaikuttaa aika vihamieliseltä sen takia. Eli kyse oli hänellä ihan huomionhalusta.

Vierailija
24/27 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku alkaa valittaa minulle vaivojaan, otan puhelimen ja alan selata sitä.

Jokaisella on aina jotain vaivaa. Minulla on nyt pää kipeä ja silmätulehduksen tapaista, mutta eipä tulisi mieleenikään alkaa näistä valittamaan. Ei ne siitä parane. Tuntuu myös olevan vatsa hieman kipeä. Kakkatikkutulos oli kuitenkin hyvä. 😆

Että mä inhoan sitä valittavalla äänellä tapahtuvaa marinaa ja lääkärillä juoksemista.

Vierailija
25/27 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen valvoo yöt ja nukkuu 14 h päivällä. Ei ulkoile. Ei näe päivänvaloa.  Syö sipsejä ja juo kokista. Inhoaa hedelmiä ja vihanneksia. Ei kestä nälän tunnetta, joten syö koko ajan. Käynyt lääkärissä. Mitään vikaa ei löydy väsymykselle. Ehdottavat elämäntapamuutosta, mutta ei itse näe tarvetta. Katkera, koska lääkärit eivät löydä lääkettä väsymykseen. Nykyään ulkoistetaan jopa oma terveys.

Vierailija
26/27 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian ydin on se valittaminen. Jaksaa taas hetken eteenpäin valitettuaan. Välttämättä ei ole tarkoituskaan muuttaa asioita, tehdä mitään, vain valittaa. Kuulijoille raskasta, mutta valittajalle jopa voimaannuttavaa. 

Vierailija
27/27 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en itse valita vaivojani, en kuuntele muidenkaan valitusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi