Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teineille tulee se vaihe, että yleensä vanhemmat on noloja??

Vierailija
06.10.2023 |

Eikä heidän kanssaan haluta välttämättä "esiintyä" yhdessä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsille ei ole tullut vielä tuota ja asiaa olen ihmetellytkin. Lapset nyt 18, 15 ja 12. Kesälläkin olin vanhimman kanssa ulkoilmakonsertissa hänen kavereiden kanssa ja se oli hänelle täysin ok. Yläkoululainen taas kulkee minun kanssa ruokaostoksilla kauppakeskuksen marketissa, vaikka siellä nuorisokin hengailee.

Vierailija
2/6 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu vanhemmista. Muistan että oma isä alkoi hävettää kun siirryin yläasteelle, syynä meidän vanha auto, isän huoleton pukeutuminen ja sellainen kummallisten asioiden sanominen kovaan ääneen. Lähinnä se että kaikki on liian kallista kun me ollaan köyhiä.

Äiti hävetti aina, saattoi mm. Huutaa ja riehua puhelimessa/kassalla jne jos asiat eivät menneet hänen haluamallaan tavalla. Murrosiässä äidille ihan yleistä huvia oli nolaaminen jos sattui nähdä minut jossain, just joku per seelle lyöminen, jonkun törkyvitsin kertominen tms. Ala pää n huumoria. Luuli olevansa cool ja hauska, lähinnä siis halusi nolata mut. Äiti oli myös lihava, sekin hävetti.

Jos molemmat olisi pukeutuneet normaalisti, käyttäytyneet normaalisti, jutelleet minulle normaalisti ja sellainen ihme näin köyhää taas kyykytetään-näytös kun olisi ollut pois niin en usko että olisin hävennyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama vaisto, joka ajaa vaikka villieläimenpoikaset etsimään omaa reviiriä tietyn ikäisenä. Luonnollinen biologinen ja kehityspsykologinen prosessi jonka ihminen käy läpi itsenäistyäkseen.

Vierailija
4/6 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsille ei ole tullut vielä tuota ja asiaa olen ihmetellytkin. Lapset nyt 18, 15 ja 12. Kesälläkin olin vanhimman kanssa ulkoilmakonsertissa hänen kavereiden kanssa ja se oli hänelle täysin ok. Yläkoululainen taas kulkee minun kanssa ruokaostoksilla kauppakeskuksen marketissa, vaikka siellä nuorisokin hengailee.

Mulla tai sisaruksillani ei myöskään ollut tuota vanhempiani kohtaan, aina ihmettelin että mitä noloa muka vanhemmissa olisi.

Samoin ihmettelin, miksi joillekin on niin hepulin paikka tajuta, että vanhemmillaan on seksielämä.

Itselläni on nyt 12v lapsi ja hänen mielestään olen maailman noloin ihminen, eli lapselleni tämä ei jatkunut.

Vierailija
5/6 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitä silmien pyörittelyä ja tuhinaa... Ihan kotioloissakin, ei tarvittu edes kavereita paikalle. Joskus kiusasin tahallaan heittämällä tyhmää läppää, siis kotona.

Vierailija
6/6 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sitä silmien pyörittelyä ja tuhinaa... Ihan kotioloissakin, ei tarvittu edes kavereita paikalle. Joskus kiusasin tahallaan heittämällä tyhmää läppää, siis kotona.

Mun ei tarvitse kuin tulla aamulla keittiöön, niin lapsi huokaisee: eiihh, sä oot niin nolo.

Kerran jatkoi tuohon vielä, että voin kuvitella miten onnistut jopa yksin kotona olemaan nolo.

Lisäksi luulee, että esim. keittiöön meneminen on henkilökohtaista vainoa häntä kohtaan, eli usein tulee se MIKSI SÄ AINA TULET TÄNNE KUN MÄ OLEN TÄÄLLÄ! KOKO AJAN SEURAAT!

Myös häneen päin katsominen on paha, hyvin nopeasti tulee se AINA SÄ TÖLLÄÄT!

Eli selvästi joku itsenäistymisvaihe. Valittaa myös säännöllisesti ylipäätään siitä, että näkee minua liikaa ja haluaa olla rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä