Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö Suomesta lähde kukaan enää vaihto-opiskelijaksi ulkomaille? Amerikassa opiskelijat asuvat kimpassa ahtaassa yliopiston kampuksessa

Vierailija
05.10.2023 |

Suomessa on todella paljon parempi meno. Täällä opiskelijoille pitäisi olla oma kämppä pääkaupungin keskustasta.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://upglobal.net/fi/vanhemmille/hinta-ja-stipendit/homestay-hinnast…

12 tonnia maksaa vuoden vaihtari!!!!

Joillakin on sitten rahaa polttaa!!

Australia 31 tuhatta.🤣

Osalla oppilaitoksista on omia vaihto-ohjelmia tiettyjen ulkomaisten yliopistojen kanssa jolloin hinnat ovat ihan erilaiset. Esim. itse en maksanut aikanaan mitään jenkkivaihdostani koska me tarjosimme heille vastaavan ilmaisen vaihdon.

On on, mutta silloin ei pääse valmistumaan sieltä joten sen opiskelun arvo on nolla. Lentoliput ja kalliin elämisen siellä joutuu kuitenkin itse maksamaan. Vai saitko kenties noihin muihin kuluihin jonkun stipendin?

Vaihto-opiskelulla on muitakin arvoja kuin se, mistä yliopistosta valmistuu. Ihan jo kokemus ulkomailla asumisesta on monille arvokas itsessään. Monet kaverini ovat myös vaihto-yhteyksien avulla päässeet myöhemmin esim. harjoitteluun ko. yliopistoon.

Ainakin meidän yliopistossa kaikki vaihton lähtijät saavat apurahan, joka kattaa ainakin lentoliput ja niiden hinnasta riippuen enemmänkin kuluja. Lisäksi kelalta taitaa saada korotetut tuet vaihdon ajalta. Ihan samallahan tavalla elämisestä kotimaassakin joutuu maksamaan, toki ylimääräisiä kuluja tulee aina jonkin verran vaihdosta, mutta useimmat kokevat, että se on sen arvoista.

Vierailija
42/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Australia 31 tuhatta.🤣

Osalla oppilaitoksista on omia vaihto-ohjelmia tiettyjen ulkomaisten yliopistojen kanssa jolloin hinnat ovat ihan erilaiset. Esim. itse en maksanut aikanaan mitään jenkkivaihdostani koska me tarjosimme heille vastaavan ilmaisen vaihdon.

On on, mutta silloin ei pääse valmistumaan sieltä joten sen opiskelun arvo on nolla. Lentoliput ja kalliin elämisen siellä joutuu kuitenkin itse maksamaan. Vai saitko kenties noihin muihin kuluihin jonkun stipendin?

Vaihto-opiskelulla on muitakin arvoja kuin se, mistä yliopistosta valmistuu. Ihan jo kokemus ulkomailla asumisesta on monille arvokas itsessään. Monet kaverini ovat myös vaihto-yhteyksien avulla päässeet myöhemmin esim. harjoitteluun ko. yliopistoon.

Ainakin meidän yliopistossa kaikki vaihton lähtijät saavat apurahan, joka kattaa ainakin lentoliput ja niiden hinnasta riippuen enemmänkin kuluja. Lisäksi kelalta taitaa saada korotetut tuet vaihdon ajalta. Ihan samallahan tavalla elämisestä kotimaassakin joutuu maksamaan, toki ylimääräisiä kuluja tulee aina jonkin verran vaihdosta, mutta useimmat kokevat, että se on sen arvoista.

Ainakaan omassa yliopistossani ei ole yhtään vaihtoyliopistoa Amerikassa. Miksi pitäisi mennä väen väkisin juuri sinne, kun maailma on pullollaan muitakin maita ja lisäksi opintoaikoja ei ole monilla varaa venyttää vaihdon takia lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo ap teki älykääpiö- viestistään uuden aloituksen, noloin ikinä.

Vierailija
44/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, enkä saanut hakemaani tukea.

Vierailija
45/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä olin vaihdossa lukiovuosina, ja mietin että olin silloin 16-17-vuotiaana aika epäkypsä. Tuntui että ikäiseni koululaiset olivat sosiaalisesti valmiinpia, joskin suomalaisen keskivertokoululaisen oli helppo saada kiitettävät jenkkikoulussa.

Näin jälkeenpäin koin tuon vuoden vähän hukkaanheitettynä mahdollisuutena juuri lapsellisuuteni takia, vaikka toki kiinnostavaa olikin ja pärjäsin hyvin. Pitäisin korkeakouluvaihtoa paljon suositeltavampana. Silloin ihminen on yleensä kypsempi ja itsevarmempi ja toisaalta, kun tulisi tutuksi saman alan ihmisten kanssa, voisi se poikia myös ammatillisia ja tieteellisiä yhteyksiä.

Iloitsen myös siitä että vaihtoon ei enään mennä pelkästään USA:an, vaan moniin eri maihin, myös Eurooppaan.

Mikään ei estä menemästä vaihtoon sinne uudestaan suomalaisen yliopiston kautta.

Niin jos suomalaisella yliopistolla ja koulutuslinjalla on joku yhteistyö yliopisto. Harvalla on ja ei sinne siitä huolimatta niin vain mennä.

Kyllä USA on hyvin yleinen vaihtokohde edelleen, ei ole mitenkään harvinaista, että yliopistolla on sinne yhteistyösopimus. Meilläkin on vaikka miten monta kohdetta USA:ssa.

Vierailija
46/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Australia 31 tuhatta.🤣

Ainakaan omassa yliopistossani ei ole yhtään vaihtoyliopistoa Amerikassa. Miksi pitäisi mennä väen väkisin juuri sinne, kun maailma on pullollaan muitakin maita ja lisäksi opintoaikoja ei ole monilla varaa venyttää vaihdon takia lainkaan.

No ei kai sinne ole pakko väen väkisin mennäkään, mutta moni sinne silti haluaa ja heille se suotakoon. Toin vain esiin, ettei se vaihto nyt niin hirveästi maksa, kun yleensä saa ihan hyvät apurahat. Esimerkiksi englanninopiskelijoille Yhdysvallat voi myös olla hyvin hyödyllinen kohde. Meillä on paljon vaihtoyliopistoja Amerikassa, mutta harmillisen vähän esimerkiksi Briteissä. Englannin opiskelijana tämä harmittaa, sillä itse haluaisin nimenomaan Britteihin, Amerikka ei niinkään kiinnosta.

Vierailija
47/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin se lähtemättömyys asuinoloista johtuu.

Taitaa olla sen takia koska yliopisto maksaa siellä 30 tonnia vuosi out-of-state. Plus kämpän vuokra pari tonnia kk. Plus auto pitää olla. Ja terveysvakuutus, joka ei jenkeissä ole mikään halpa.

Jos asuu kampuksella, niin vuokra voi olla halvempi eikä välttämättä tarvii autoa. Riskinä on vaan että kämppäkaverina on joku douchebag bro chad, joka piereskelee unissaan.

Mahdollinen paska kämppishän se on täälläkin syynä ettei opiskelijat enää halua soluihin, ja tuolla joutuu vieläpä ihan makuuhuoneenkin jakamaan.

Kasarilla joutui Suomessakin jakamaan, monissa soluissa oli kahden hengen huoneita. Käytännössä se oli ilmaista asumista, kun opiskelijan asumistuki kattoi koko vuokran.

Vierailija
48/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihtarina usassa ja minulla oli ainakin oma yksiö siellä. Sellainen 30 neliön kämppä. Siellä oli myös opiskelia bileitä usein. Aina joku kutsui bileisiin mutta bileitä ei pidetty siellä opiskelija kämpässä vaan jonkun opiskelija vanhempien isossa talossa jossa oli uima-allas. Seksiäkin sain usein. Siellä oli paljasta pintaa ja bileitä oli myös rannalla.

Vierailija
49/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postaukset, joissa mainitaan sana

KUKAAN

KOSKAAN

IKINÄ

KAIKKI

AINA

pitäisi automaattisesti poistaa. Säästyttäisiin turhimmalta sonnalta.

Tämä. Ap tuijottaa vain omaa napaansa, eikä huomaa kun maailma ympärillä pyörii omaa menoaa.

Vierailija
50/50 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla asuva kirjoitti:

Kimppa-asuminen on maailmalla yleistä, ja oli kai Suomessakin ennen kuin tukia alettiin maksaa niin, etteivät kimppa-asumiset enää kelvanneet?

Niin, asioita joista ei silloin hirveästi huudeltu,mutta se kimppakämppä asuminen ei ole sieltä helpoimmasta päästä,kun et voi valita,millaisia kämppiksiä kanssasi asuu.

Mutta jos tuntuu,että kimppa-asuminen on sinun mielestäsi hyvä juttu,niin ei muuta kun kokeilemaan,tuu sitten kertomaan,että vieläkö kannatat ajatusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä