Harvinaista: voiko lyhyt "tätitukka" näyttää söpöltä tai parhaalta ikinä joillakuilla keski-ikäisillä?
Yleensähän on niin, että lyhyt polkkatukka ei näytä yhtä hyvältä kuin pitkä tukka naisella. Yleensä.
Syy lienee se, että lyhyt polkkatukka (korvien ja leukaluun tasoon) vaatii kantajalta enemmän kuin pitkän tukan sopivuus: jos ihmisellä on ylipainoa, niin lyhyt polkka korostaa tanakkuutta, korostaa epäedullisesti piirteistöä.
Ystävä piti vuosikausia pitkää tukkaa, mutta päätti kokeilla hiusten vaalennusfiaskon jälkeen aivan lyhyttä polkkatukkaa ja yllätys on ollut suuri, kun tämä lyhyt tukka näyttääkin paremmalta kuin pidempi tukka. Istuu hänelle paremmin, kun on pienipiirteinen niin jotenkin lyhyt tukka korostaa siroutta. Ei tee tädiksi vaan nukkemaisemmaksi?
Harvinaista mielestäni. Lyhyt tukka on riskaabeli. Netistä saa aina lukea, miten naisten ei kannata leikata hiuksiaan, miesten mielipiteenä. Mutta ei nähdä naisia kuin massana?
Esimerkkejä: Hermione Norris (tuttu mm. Rimakauhua ja rakkautta- sarjasta), Alizee nuorena "tätitukan" kanssa, Liv Lisa Fries (Babylon Berlin, 1. kaudella lyhyt polkka, parasta).
Kommentit (49)
Joitakin naisia pukee tosi hyvin harmaat hiukset, joten antakaa vain rohkeasti harmaiden tulla hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos,katsokaa vaikka pullukka saarikkoa hyh!
Minusta hänelle sopii. Kauniit kasvot.
Pitkät olisi enempi hassu.
Vierailija kirjoitti:
Joitakin naisia pukee tosi hyvin harmaat hiukset, joten antakaa vain rohkeasti harmaiden tulla hiuksiin.
En tiedä pukevatko pitkät harmaat hiukset minua, mutta annan niiden kasvaa harmaina. Kampaajahan niitä suosittelee värjäämään, totta kai, koska niiden värjääminen on hänelle bisnestä.
Minulla näytti hyvältä ja fressiltä, kunnes tuli ikää reilu 30v ja se alkoi näyttää tädiltä. Nykyisin minulla on hiukset vähän yli olkapäiden ja näyttää tällaisella 36-vuotiaalla paljon nuorekkaammalta kuin polkka. Ja olen ihan hoikka eikä naamassakaan ole ylimääräistä läskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielikuvia vääristää se että pitkät hiukset on usein nuorilla ja näteillä joilla on paksu tukka. Lyhyet luirut on vastaavasti usein niillä joilla se on vähemmän paha kuin pitkä luiru.
Muistan kun lapsena katsoin isäni kuvaa nuorena. Hän oli komea mies, enkä ollut koskaan nähnyt häntä ilman partaa. Maanittelin että ajaisi parran pois. Isä nauroi että ei se naama siellä parran alla ole samannäköinen kuin nuoruuden valokuvassa.
Hiusten kanssa vähän sama juttu.
Kannattaa myös huomata, että tukan pituuspreferenssit on kulttuurinen asia. Maailmassa on esim. miljoonia afrohiuksisia naisia, joille ei kasva pitkää hulmuavaa länkkäritukkaa. Kauniilta naisilta näyttävät silti luonnollisissa hiuksissaan.
Suomalaisten heikkoa itsetuntoa tuo kuvitelma, että vain jos hiukset ovat yhtä paksut kuin jollain persialaisella tai intialaisella, ne v
Lyhyttukkaisten tätien propagandaa. Ei kannata välittää.
Totta että lyhyet hiukset vaatiivat piirteiltä enemmän, sopii siropiirteiselle jolla ei ylimääräistä leuan alla eikä pahaa niskapattia tai tosi leveää lantiota ( jolloipää näyttää lipputangonnupilta) mutta joitakin pukee kauniisti, mielestäni esim Halle Berry ja Rihanna ovat söpömpiä ja nuorekkaampia lyhyissä hiuksissa
Ei keski-ikäisen kuulu näyttää söpöltä. Söpöys kuuluu lapsuuteen, ja ehkä vielä nuoruuteenkin joillakin. Mutta ei enää aikuisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos,katsokaa vaikka pullukka saarikkoa hyh!
Mun mielestä Saarikolle sopii erinomaisesti lyhyt tukka! Miettikääpä, jos hänellä olisi vaikka joku vaalea polkka tms., sitten vasta täti olisikin. Annika on muutenkin mielestäni nätti ja surettaa, kun hänen painonsa on jatkuvasti esillä jotenkin.
Olen itse myös punkero ja mulla on todella paksut, pitkät hiukset. Tukka nutturalla näytän vähän "kevyemmätä", en siis todellakaan pienemmältä/laihemmalta tms., mutta näkyy kaula ja tulee vähän ikään kuin ryhtiä. Mulla on lapsesta asti ollut emännän kyhmy, mutta ilman sitä leikkaisin kyllä vanhempana lyhyet hiukset.
Jep. Pitkiä hiuksia saa pitää kuka vaan, ei ole paksuhiuksisten etuoikeus 🤣