MILLAISTA vauva-aika pikkukakkosen kanssa teillä joiden esikoinen on PÄIVÄHOIDOSSA?
Kommentit (51)
joka on jo päiväkodissa, en häntä ottaisi sieltä kokonaan pois. Osapäivä olisi paras ratkaisu.
Itselläni oli 3-vuotias esikoinen kun toinen tuli. Hänelle olin alun perin hakenut paikkaa (kun ei toisesta vielä tiedetty), mutta sen peruin, ja hän on ollut kotona ja käynyt vain kerhossa. Siskokset ovat toisilleen kaikki kaikessa, mikä on varmasti tämän tiiviin ja kiireettömän kotonaolon ansiota.
Vierailija:
Ei mitään tahoa, jossa se viisivuotiaasi saisi leikkiä ikäistensä kanssa? Viisivuotiaita voi hyvin viedä kerhoihin, niitä on tuon ikäisille jo monella eri taholla tarjolla.
GOT IT?
Minä en ole 46 mutta vastaan silti. Tiedätkös, ettei kaikilla paikkakunnilla tosiaan ole kerhoja, ei välttämättä edes suurissa kaupungeissa. Ja jos ainoa kerhoa on seurakunnan, ei seurakuntaan kuulumattomat halua tai välttämättä edes saa lapsiaan ko. kerhoon viedä.
Ja esim. minulla ei ole äitiysloman aikaan ollut ainuttakaan ystävää, jolla olisi ollut samanikäisiä lapsia. Pihassa ei ollut myöskään ainuttakaan äitiä kotosalla, ja leikkipuistoa ei lähistöllä ollut. Meillä 5 v kävi seurakunnan kerhossa, se oli ainut kerhotoiminta alueella, mutta ystäviä ei tuoltakaan meille kertynyt, kun automatkan takaa lastani kerhoonkin jouduin kuskaamaan.
Nuorimmaisen kanssa kävin MLL:n perhekahvilassa, mutta siinäpä meidän perheen sosiaalinen elämä oli. Olen siis muuten tosi sosiaalinen, mutta ystäväni ovat vain saaneet lapsensa kovin eri aikaan.
meitä muita :D
Vierailija:
Ei mitään tahoa, jossa se viisivuotiaasi saisi leikkiä ikäistensä kanssa? Viisivuotiaita voi hyvin viedä kerhoihin, niitä on tuon ikäisille jo monella eri taholla tarjolla.
GOT IT?
Siksi teidän pitäisi moralisoida myös näitä isiä, jotka ovat yhdessä äidin kanssa päättämässä, kuinka perheen lapsia hoidetaan.
Itse asiassa tällaiset asiat eivät kuulu tipan tippaa jollekin vihaiselle av-mammalle.
Vierailija:
Siksi teidän pitäisi moralisoida myös näitä isiä, jotka ovat yhdessä äidin kanssa päättämässä, kuinka perheen lapsia hoidetaan.
Itse asiassa tällaiset asiat eivät kuulu tipan tippaa jollekin vihaiselle av-mammalle.
Minä ihmettelen, miksi te arvostelette toisten perheiden tapaa elää.
Elämässä on muitakin osa-alueita kuin se äitiys. Moni ei-niin-täydellinen äiti on mahtava ystävä, vaimo ja alansa ammattilainen. Ja he antavat omille lapsilleen jotain sellaista, mitä nämä superkotiäidit eivät ehkä koskaan pysty antamaan.
Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
Meidän 1v9kk esikoinen aloittaa päivähoidon kuukauden päästä ja itse jään kotiin 6kk vauvan kanssa. Hoitoon vienti johtuu lapsen erityistarpeista ja oli alkuun itselleni kova paikka, kun sitä ehdotettiin. Olin kuvitellut että toisen lapsen myötä olisi mahdollsita pitää esikoinenkin kotona pidempään, mutta kohtalo näyttikin toisin. Nyt vain peukut pystyssä toivotaan päivähoidon tuovan tuloksia lapsen kehitykseen.
Meillä hoitopäivät ovat joka arkipäivä 9-12, eli i pituudella pilattuja. Olisin itse kyllä toivonut tuollaista 3pv/vko 9-14 tms, mutta ei ole tarpeeksi kuntouttavaa lapsen tarpeisiin nähden. Vähän harmittaa kun oikeasti ajattelin tuon päivähoidon tuovan pintä lepohetkeä minulle ja vauvalle. Että saataisiin kahdestaan lähteä kaupungille, hoidella asioita tai muuten vaan rentoutua useampi tunti. Näillä hoitoajoilla tuo vaan tuntuu pelkältä lasten pukemiselta, hoitoon viemiseltä ja takaisin hakemiselta. Mutta toisaalta, ainakin ollaan niin hyvään aikaan liikenteessä että taidetaan useamminkin päätyä avoimeen päiväkotiin.
mutta on se mukavaa: kahden lapsen päiväunien kanssa ei tule sotkua kun toinen nukkuu päiväkodissa, ja vauvasta saa nauttia rauhassa. Isosisko tai isoveli on jo niin iso, että tykkää omasta kaveriporukastaan, ja kotona on sitäkin omistautuneempi sitten pienelle vauvanassikalle.
pitäisi ottaa sieltä pois?? Voi h*lvetti näitä katkeria av-ämmiä!
Ethän ilmeisesti ymmärtänyt sitäkään että ap:n lapsi on siellä hoidossa jo, ei hän vauvan vuoksi minnekään hoitoon viedä!
GOT IT?