Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MILLAISTA vauva-aika pikkukakkosen kanssa teillä joiden esikoinen on PÄIVÄHOIDOSSA?

Vierailija
27.12.2006 |

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatkos päiväkotihoidokit hoidossa 24/7? heh :)

Vierailija
22/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei ole mikään UUSI ASIA hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei niitä virkeitä yhteisiä valveillaolotunteja montaa vuorokaudessa jää.

25

Vierailija
24/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ovatkos päiväkotihoidokit hoidossa 24/7? heh :)

Vierailija
25/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olevat " mitäs teet lapsia, jos et heitä itse hoida juuri yhtä kauan kuin minä ja ihan samalla tavalla kuin minä" -tyypit!

Minulla esikoinen ehti olla hoidossa kun menin töihin ennen toisen lapsen syntymää. Ja esikoinen jatkoi hoidossa olemista 3 - 4 päivää viikossa kun toinen lapsi syntyi. Vaikka olin kotona.

Ja se oli minun pelastukseni. Vauvalla oli rymi ihan päälaellaan, heräsi puoliltaöin ja valvoi lähes yhtä soittoa aamulla kuuteen tai seitsemään. Välillä saattoi hetkeksi nukahtaa syliin imetyksen lomassa. Aamulla sitten esikoinen heräsi ja minun olisi sitten pitänyt olla hänelle hyvä äiti ja leikkiä ja hoitaa ja touhuta valvottuani todella koko yön!?

Meni melkein puoli vuotta ennen kuin saimme vauvan rytmin käännettyä normaaliksi. Esikoinen sai hoidossa leikkiä ja askarella ja lähti sinne aina tosi iloisena ja palasi iloisena. Kotipäivinä oli pitkästynyt ja hoki koko ajan, että mitä nyt tehdään yms. Ja minä nukahdin kesken sadun lukemista ja olin todella loppu hänen kotipäivinään. Vielä puoli vuotta sen jälkeenkin, kun kuopuksen rytmi muuttui normaaliksi esikoinen jatkoi hoidossa.

Meidän perheelle se oli paras ratkaisu. Ja minun tehtäväni on miettiä perheeni parasta eikä sitä, mikä miellyttää hyveellisiä av-mammoja!

Vierailija
26/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitoon kun pk aukeaa ja viimeisimpinä haetaan. T: Lto

Vierailija
27/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten niin että nämä vähätuloiset täällä parkuvat.

Vierailija
28/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat väistämättä eri asemassa. Ensimmäinen saa vanhempien kaiken huomion, mutta joutuu myös " kärsimään" kokemattomista vanhemmista. Toinen lapsi saa seuraa sisaruksesta, ehkä rennommat ja kokeneemmat vanhemmat vaikkei sitten jakamatonta huomiota saakaan. Kolmas taas eri suhteessa näitä jne.

Miltä tuntuu isommasta sisaruksesta kun äiti (tai isä) vie hänet hoitoon ja vauva saa jäädä kotiin? Toki olisi helpompaa viedä vanhemmat lapset hoitoon ja huidella vauvan kanssa vaikka kaupungilla...Tai edes käydä ruokakaupassa :)

Isompia lapsia voi viedä kerhoihin hoitamaan niitä " omia juttujaan" kuten joku sanoi, ei pienet lapset vielä tuntitolkulla sitä sosiaalisten taitojen opettelua tarvitse. Nämä vuodet menee oikeasti NIIN nopeasti, että kyllä sitä jaksaa itse pienet lapsensa hoitaa.

-Nimim. kolmen kanssa kotona-

Vierailija
29/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olevat " mitäs teet lapsia, jos et heitä itse hoida juuri yhtä kauan kuin minä ja ihan samalla tavalla kuin minä" -tyypit!

Minulla esikoinen ehti olla hoidossa kun menin töihin ennen toisen lapsen syntymää. Ja esikoinen jatkoi hoidossa olemista 3 - 4 päivää viikossa kun toinen lapsi syntyi. Vaikka olin kotona.

Ja se oli minun pelastukseni. Vauvalla oli rymi ihan päälaellaan, heräsi puoliltaöin ja valvoi lähes yhtä soittoa aamulla kuuteen tai seitsemään. Välillä saattoi hetkeksi nukahtaa syliin imetyksen lomassa. Aamulla sitten esikoinen heräsi ja minun olisi sitten pitänyt olla hänelle hyvä äiti ja leikkiä ja hoitaa ja touhuta valvottuani todella koko yön!?

Meni melkein puoli vuotta ennen kuin saimme vauvan rytmin käännettyä normaaliksi. Esikoinen sai hoidossa leikkiä ja askarella ja lähti sinne aina tosi iloisena ja palasi iloisena. Kotipäivinä oli pitkästynyt ja hoki koko ajan, että mitä nyt tehdään yms. Ja minä nukahdin kesken sadun lukemista ja olin todella loppu hänen kotipäivinään. Vielä puoli vuotta sen jälkeenkin, kun kuopuksen rytmi muuttui normaaliksi esikoinen jatkoi hoidossa.

Meidän perheelle se oli paras ratkaisu. Ja minun tehtäväni on miettiä perheeni parasta eikä sitä, mikä miellyttää hyveellisiä av-mammoja!

Vierailija
30/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka uskaltaa ajatella itseäänkin ja omaa jaksamistaan. Kun tietää, millainen moralisointi alkaa, kun nainen vie esikoisen hoitoon äitiyslomalla, niin ei voi kuin kunnioittaa näitä tarhaesikoisten äitejä.

Ikinä en ole kyllä kuullut, että näiden tarhaesikoisten isiä moralisoitaisiin yhtään, vaikka hekin ovat kyllä näiden onnettomien lapsosten huoltajia.

Äiti on äidille susi.

Vierailija
31/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minä en ole ymmärtänyt koskaan miksi vanhemmat lapset pitäisi viedä hoitoon kun vauva syntyy."

Eivät kaikki vie SILLOIN - vaan vanhemmat lapset ovat voineet jo VUOSIA käydä p-hoidossa, joten on LOOGISTA että JATKAVAT sitä.

Vierailija
32/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes kiinnosta mua. tulkoon tekemään mun töitäni ja hankkikoon ensin saman koulutuksen, sitten voidaan miettiä arvotusasioita...

Vierailija
33/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisten viemisestä hoitoon!!!

Vierailija
34/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mikä idiootti :D

T: ei kuitenkaan se tarhantäti

Vierailija
35/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysty suhtautumaan asiakkaisiinsa ammatillisesti.

Luokanopettaja

Vierailija
36/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jatkaa? Alle 7-v on vielä pieni ja saattaisi myös nauttia olosta kotona uudestaan. Pääsee sinne tarhaan sitten taas uudestaan.

Vierailija
37/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisivuotias ei enää jaksa kuule innostua kotonaolosta kun ainut leikkikaveri kodin SISÄPUOLELLA on lapsi-ikäisistä VIISIVIIKKOINEN.

GOT IT?

Vierailija
38/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan täysin kestämätöntä arvostella toisten perheitten ratkaisuja tietämättä niistä yhtään mitään. Päivähoitopaikkoja ei varmasti olisi enempää, jos kotona olevien vanhempien lapset eivät päivähoidossa olisi. Kunnat haluavat, että päivähoito on mahdollisimman tehokkaasti järjestetty, kuormituksen pitää olla 105 prosenttia, ja kun lapset otettaisiin kotiin päiväkoteja yksinkertaisesti suljettaisiin, ja ihan yhtä vaikea olisi saada hoitopaikkoja.

Minä olen ottanut 5-vuotiaani kotiin keskimmäisen synnyttyä. 5-vuotias kävi 3 kertaa viikossa päiväkerhossa ja tykkäsi kovasti olla kotonakin, exä tosin oli minulle vihainen kun otin poitsun kotiin, olin kuulemma itsekäs, mutta toimin lapsen toiveiden mukaisesti.

Kun meille tuli kolmonen taloon, olimme kaksikielinen perhe suomenkielisessä ympäristössä, kakkonen kävi 3 päivää viikossa päivähoidossa pitämässä yllä ruotsinkielentaitoaan. Ja tuolloin minulle olisi kyllä ollut huomattavasti helpompaa, jos poitsu olisi ollut vain kotona. Päiväkotiaamuina huolehdin ensin esikoisen kouluun, jonka jälkeen lähdettiin sitten viemään keskimmäistä päiväkotiin, ja usein jouduin nappaamaan nukkuvan vauvan mukaani. Ja iltapäivisin sitten sama rumba toisinpäin. Välissä huolehdittiin esikoisen läksyistä.

Nautin oikeasti kovasti niistä aamuista jotka olivat kiireettömiä, siis keskimmäinen ei ollut lähdössä päiväkotiin ja mahdollisesti sillä esikoisellakin oli vaikkapa 10 aamu.

Nyt työssäkäyvänä äitinä edelleen kiireettömät aamut ovat parhaita. Nykyisin huolehdin kolme lasta valmiiksi, ja vien heidät kouluun ja päiväkotiin. Perjantait olen kotona, ja vaikka esikoinen lähtee tuolloinkin kouluun, on ihanaa kun ei tarvitse hoputtaa kuin yhtä.

Ja tämä joululoma on kuin taivas, ei kiire yhtään mihinkään :)

Vierailija
39/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis arvosta paskankaan vertaa sitä päivähoitajan ammattia kun itse olet NIIN lukenut ihminen!!! Silti viet lapsesi hoidettavaksi muille!!!

Vierailija
40/51 |
28.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tottakai työssäkäyvän lapsi voi mennä hoitoon.

Eri asia on äiti, joka jää kotiin. Tietysti jos on niin, että äiti palaa heti 3 kk:n äitiysloman jälkeen töihin ja isä jää vanhempainvapaalle hoitamaan vauvaa ja vie esikon hoitoon. Tietenkään se ei ole sen hyväksyttävämpää tai tuomittavampaa, kummin vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän