Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minulla on narsistista ku**päätä niin kova ikävä välillä?

Vierailija
05.10.2023 |

Ihan hirveää. Joskus vaan ikävöin sitä kaikkea niin paljon. Yhteisiä hyviä hetkiä. Ne olivat elämäni parhaimpia hetkiä.

Sitten oli se puoli joka on täysin traumatisoinut minut.
En kestä sitä ja se saa minut järkiini.
En edes kehtaa mitä kaikkea hän teki minulle.

Mutta edelleen joskus kaipaan häntä. Jo 8 kuukautta viime näkemästä, hän porskuttaa täysiä eteenpäin ja oli pian kihloissa minun lähdön jälkeen. Yritti kyllä vielä ennen sitä kalastella takaisin mutta en mennyt. Olin jo niin loppu siihen soutamiseen.

Hyväksyn ja olen onnellinen että se on ohi mutta tuntuu kuin olisin menettänyt jotain oleellista elämästäni. Kamalaa. Ei pitäisi kaivata idioottia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on ikävä? Siksi että olet tottunut paskaan kohteluun. Kertoo ihan tarpeeksi narsistista jos uusi heti putkessa. Pian on sekin entinen. 

Vierailija
2/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tuo traumaside syynä.

Lue siitä netistä ja kuuntele esim. Youtubesta Narsisti vs Minä - kanavaa. Ystäväni "aivopesi" itseään kuuntelemalla kanavaa ja pelastui narsistin otteesta.

Pysy päättäväisenä, voimia. Ja onnittelut kun olet päässyt irti suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin tuo traumaside syynä.

Lue siitä netistä ja kuuntele esim. Youtubesta Narsisti vs Minä - kanavaa. Ystäväni "aivopesi" itseään kuuntelemalla kanavaa ja pelastui narsistin otteesta.

Pysy päättäväisenä, voimia. Ja onnittelut kun olet päässyt irti suhteesta.

Olen kuunnellut sitä kanavaa jonkin verran.

Kyllä se vähän selitti asioita. Samaten esimerkiksi kirja "miksi se ei vain lähde" ja muut vastaavat sanoittavat todella paljon tunteita ja vie minut niihin abrsurdeihin juttuihin, niin että olen äimistynyt miten voivat niin hyvin kuvailla niitä tapahtumia.

Olen silti ihan helkkarin sekaisin edelleen.

Toki olen tasapainottunut, teen töitä, elämä menee eteenpäin. Fyysisesti olemme täysin irti toisistamme.

Henkisesti kuitenkin välillä edelleen hiomaan ajattelevani kuten hän tai olen jossain aivan muissa maailmoissa, siellä missä meidän oli hyvä olla.

Mutta tiedän pääseväni yli.

Joskus turhauttaa kun aika menee mutta itse pysyn paikoillaan. Toisaalta edistystäkin on paljon tapahtunut.

Ristiriitaista.

Ap

Vierailija
4/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma-syndrooma

Vierailija
5/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut tilanteet ja tuntuu parhailta juuri sen takia, kun ne hirveimmät tilanteet on paljon kammottavampia kuin mitä mieleltään terveen ihmisen kanssa voi koskaan olla?

Narsistille ei kuitenkaan ole mitään persoonaa, vaan hän on pelkkä ihmisen kuori. Myöskään ne hyvät hetket eivät ole aitoja. Hän ei tarkoita niitä asioita oikeasti eikä tahdo sinulle hyvää. Narsisti haluaa kaaosta ja sekasortoa. Hän haluaa hämmentää, tuhota ja sotkea.

Vierailija
6/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotkut tilanteet ja tuntuu parhailta juuri sen takia, kun ne hirveimmät tilanteet on paljon kammottavampia kuin mitä mieleltään terveen ihmisen kanssa voi koskaan olla?

Narsistille ei kuitenkaan ole mitään persoonaa, vaan hän on pelkkä ihmisen kuori. Myöskään ne hyvät hetket eivät ole aitoja. Hän ei tarkoita niitä asioita oikeasti eikä tahdo sinulle hyvää. Narsisti haluaa kaaosta ja sekasortoa. Hän haluaa hämmentää, tuhota ja sotkea.

Varmaan näin.

En osaa selittää kaikkea enkä viitsikkään. Kaikki on kirjoista luettavissa tosin. Samaa kaavaa.

Eivät olleet aitoja.

Jotenkin silti on sellainen olo että miten kehtaa olla kihloissa uuden kanssa niin nopeasti. Tiedän ettei välitä tästä ollenkaan kun samaan aikaan pyysi minua luokseen kun tämän uuden tapasi.

Toisaalta ei voinut välittää minustakaan vaikka niin antoi ymmärtää. Ettei meillä ollutkaan mitään erityistä miltä se tuntui..

Se sattuu. Kaikki meni omassa elämässäni nurin kurin ja jämähdin. Kun toisessa taas ei tunnu missään ja menee täyttyä höyryä eteenpäin.

Helvetin ilkeää tekee itselleni. En oikein osaa suhtautua kaikkeen. Mutta olen todella iloinen että se on kuitenkin ohi, oli raskasta aikaa.

Ap

Vierailija
7/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano muuta. Tällä kusipäällä ei ole uutta, vaikka varmaan toivoisikin sitä 20 vuotta nuorempaa ja laihaa..

Minä taistelen päivästä toiseen etten enää lankeaisi. Tänäänkin hävisin taistelun kun vastailin, kun hän 4 päivän mykkäkoulun jälkeen viestitteli.

Toivoisin niin että voisin vain unohtaa,kaiken paskan, solvaukset, väkivallan... unohtaa ja siirtyä eteenpäin.

Vierailija
8/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano muuta. Tällä kusipäällä ei ole uutta, vaikka varmaan toivoisikin sitä 20 vuotta nuorempaa ja laihaa..

Minä taistelen päivästä toiseen etten enää lankeaisi. Tänäänkin hävisin taistelun kun vastailin, kun hän 4 päivän mykkäkoulun jälkeen viestitteli.

Toivoisin niin että voisin vain unohtaa,kaiken paskan, solvaukset, väkivallan... unohtaa ja siirtyä eteenpäin.

Tsemppiä.

Itse elin tuota aikaa varmaan kaksi vuotta.

Sitten menin jo niin huonoon kuntoon sen kaiken vaihtelun ja pahan jälkeen että en enää noussut sängystä. En enää mennyt töihin. Otin paljon velkaa. En enää elänyt kuin pinnallisesti, millään ei ollut väliä.

Minut oli imetty niin kuiviin etten enää nähnyt tulevaa ja halusin vain ja ainoastaan pois. En vain enää nähnyt mitään enkä osannut ajatella tulevaa.

Masennuin. Samaan aikaan olin hänessä kiinni ja kauhuissani.

Se oli helvettiä. Aivan järkyttävää ja absurdia.

En ymmärrä vieläkään mitä tapahtui.

Nykyään kaikki paremmin. Makselen tosin velkoja pois ja edelleen prosessoin kaikkea mutta paljon parempi olo kuin itse suhteessa. Se oli tukahduttava ja ahdistava tunnelma, kuin olisi vankilassa josta ei tiedä miten paeta eikä ymmärrä miksi sinne joutui.

Paljon voimia rakas ihminen, lähde pois mahdollisimman pian. Kaikkea hyvää.

Ap

Vierailija
9/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis seuraatko sen exäsi elämää edelleen jostain somesta?? Kun kerran tiedät että "porskuttaa täysiä eteenpäin ja on kihloissa"

Vierailija
10/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu terapiaan?

Vierailija
11/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis seuraatko sen exäsi elämää edelleen jostain somesta?? Kun kerran tiedät että "porskuttaa täysiä eteenpäin ja on kihloissa"

En.

Meillä on yhteisiä tuttuja jotka ovat kertoneet.

En ole kysellyt mutta kertoi ohimennen. Itse sitten vaan nauroin että mitä ihmettä mutta samaan aikaan hämmentävää. Olen hyväksynyt asian mutta kieltämättä tulee mieleen että mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai onko se toinen parempi.

Samaan aikaan ymmärrän ettei sillä ole väliä ja edelleen kaikki on kulissia ja hän haluaa hyötyä jollain tasolla, etenkin ego kiittää.

Ap

Vierailija
12/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen päässyt omasta jo yli mutta jouduin olemaan tekemisissä just vähän aika sit ja puhui mulle oikein mukavia aluksi mutta sitten pudotti kunnon passisagressiivisen pommin loppuun joka sekotti pasmat täysin. Pitää olla erossa kokonaan vaikka mikä olisi tästä lähin.

Vierailija
13/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistuki olisi sinulle AP tarpeen.

Paras ystäväni kitui suhteessa narsistiin, tiedän että asiaa kokemattoman on vaikea ymmärtää sitä sairasta kuviota.

Täysin käsittämätöntä käytöstä ystäväni sieti mieheltä. Kun pöyristyneenä hämmästelin niitä asioita, niin ystäväni lopulta sai sanottua, että tietää kyllä että on idioottimaista toimia miehen palvelijana ja syytösten kohteena. Ja typerää se, että antaa miehen olla kunnioittamatta hänen rajojaan. Mutta että hän ei voi muutakaan, muuten siitä seuraa niin painostavaa käytöstä miehen suunnalta. Ja päivien mykkäkoulu. Hirveä ansa koko suhde! Ulkopuolisten on vaikea ymmärtää sitä.

Vierailija
14/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kaipuu tunteet on niin tuttuja minullekin narsistisen suhteen jälkeen. Vaikka kaikki oli ihan helvettiä niin ne pienet taivashetket pitävät vielä otteessa pitkäänkin. Älä säikähdä sitä. Se on sitä traumakemiaa. Tuskin se sun narsistisi on onnellinen sen uuden kanssa. Sama peli jatkuu kaikkien kanssa. Narsisti jättää aina uhrinsa kärsimään ja vaihtaa lennosta uuteen uhriin eikä se hänellä tunnu missään. Narsisti aloittaa uuden rakkauspommituksen ja sama kaava toistuu.

Vierailija
15/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap! Olen kokenut sovan saman. Kyllä se olotila vielä siitä helpottui.

Vierailija
16/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene koskaan takaisin sen miehen luo. Koskaan! Hae apua, sinä selviät!

T:saman lihamyllyn läpikäynyt narsistin uhri

Vierailija
17/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta tämä!

Vierailija
18/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen päässyt omasta jo yli mutta jouduin olemaan tekemisissä just vähän aika sit ja puhui mulle oikein mukavia aluksi mutta sitten pudotti kunnon passisagressiivisen pommin loppuun joka sekotti pasmat täysin. Pitää olla erossa kokonaan vaikka mikä olisi tästä lähin.

Voin kuvitella tuon tilanteen! Toivottavasti pystyit olemaan provosoitumatta, sillä siitä narsisti saa vaan lisäkicksejä.

Parasta tosiaan pysyä kaukana tyypistä, ohjeet:

ei yhteyttä ja harmaa kivi (= flegmaattinen, vähäsanainen käytös, jos pakko käytännön asioiden takia olla tekemisissä) ovat kultaa.

Vierailija
19/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet niitä naisia jotka tarvitsevat sitä "haastetta". Olet koukussa varpaillasi oloon. Haluat maksaa miehen elämisen. Kuvittelet päässäsi ettet tule saamaan yhtä hyvää petikaveria. Haluat tulla petetyksi ja haukutuksi. Olet masokisti. Siksi.

Vierailija
20/29 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on limerenssi ja cptsd.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä