ehdottakaa mulle, mitä ostaisin 20 eurolla että
saataisiin ruokaa loppuviikoksi?
maitoa on jääkaapissa ja kalapuikkoja, muuta paljoa ei olekaan, pitäisi saada perjantaihin asti ruuat, mitä ostan huomenna kun menen kauppaan?
Kommentit (14)
perunaa, jauhelihaa, keittojuureksia, lihaliemikuutiot. Tonnikalapasta-ainekset: maustettua tonnikalaa, makaronia, ruokakermaa.
tomaatttimurskaa, puurohiutaleita?
Ei tartte siihen uhrata bensaa..
ja perunoita on kaapissa, ja ei viitsis syödä neljää päivää hernekeittoa, mutta yhtenä päivänä ihan jees!
ap
etsi vadelmapensas ja hae siitä vadelmia. säästä loput rahat.
Sitten esim. jauhelihaa. Jos ei ole liemikuutioita niin niitä. Kaurahiutaleita aamupalaa varten. Tee keittoa. Paista se jauheliha ja pakasta osa, niin saat tehtyä 2 kertaa jauheliha keittoa. 20 euroa riittää varmasti.
ja onneksi puurohiutaleita on kaapissa, niitä ei tartte ostaa ja liemikuutiokin on.
yhtenä päivänä kaalipataa, toisena hernekeittoa, kolmantena jauhelihakastiketta ja neljäntenä tonnikalakastiketta ja pastaa.
Saakohan tuon kaiken 20 eurolla, varmaankin, pitää ostaa myös leipää, sitä on pakko olla.
ap
Ei tartte siihen uhrata bensaa..
ja perunoita on kaapissa, ja ei viitsis syödä neljää päivää hernekeittoa, mutta yhtenä päivänä ihan jees!
ap
itse joskus ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, kylläkin perheettömänä... Raivostuttavaa laskea niitä ostoksia sentin tarkkuudella että saa käytettyä mahdollisimman tarkkaan :)
Taas on hyvä mieli ja toivo korkealla, kyll me selvitään!
ap
Meillä sitä pidetään myös suurena herkkuna.
katsopas niitä
Banaaneja tai omenoita tai molempia 2 eurolla
Makaroneja 5 pussia eurolla
Jauhelihaa rasia
Hk lenkkiä oli tarjouksessa
Ranskanperunoita pussi
Purkkihernekeittoa
Irtokarkkeja saa hintaan 4,90 kg joten vähän niitä
Osta hiivaa ja jauhoja ja leivo sämpylöitä
Näihin menee noin 16 euroa ja lopulla osta mitä tarvitset, jogurttia yms. litran purkissa kannattaa ostaa on halvempaa
Saat makaronilaatikkoa tai keitettyä makaronia ja jauhelihakastiketta
Uunilenkkiä ja rankalaisia
Hernekeittoa
Tuoreita sämpylöitä
Tiedän mitä on centtien venyttäminen, itse leipomalla säästää rutkasti ja jos leipoo jatkuvasti ei rahatkaan ole niin tiukoilla.
Tee hernekeittoa